Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Och hur vet du att han faktiskt ville göra det, faktiskt gjorde det och att det faktiskt är den boken?
Eftersom när man tar till sig det som står, gör det som står, så möter Jesus dig och frälser dig. Sen sker allt annat som står så att man förstår att det stämmer.
Såsom att få gå på vatten till exempel. Det har hänt och det kan hända dig. Believe me.
Men det är inte det viktiga, men eftersom Gud gjort allt en gång så är det inget nytt om vi får va med om det igen, eller ännu större saker. Men läs, gör det som står, be till Jesus som är vägen till Fadern och bevittna själv när Gud bekräftar sig själv.
Det börjar med ett ödmjukt hjärta. Alltså, dina tankar skall gå likt detta: jag säger inte att allt är falskt, jag säger inte att allt är sant, men Jesus om du är Gud, visa mig så jag förstår. Läs, gör det som står behövs för att finna frälsningen, sen får du se, om ditt hjärta är i linje med ödmjukhet inför Gud, då kommer du få se.
Är din hjärta högmodigt men du tror du är ödmjuk, då lär du inte få se.
Se det som en manual, skippa allt övernaturligt och konstigt tills du funnit Gud, sen kommer du förstå resten, för nör Gud väl visar att Han är sann, då har du mandat att få förstå om Boken i sin helhet är sann eller ej. Han skiter bokstavligt talat i oss så länge vi tror vi vet bäst och har en klar bild om hur allting är eller fungerar. Då låter Han dig fortsätta med det. Men Han väntar tålmodigt och Han är inte sen att svara den som verkligen vill veta.