Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Och därför hade hon samma gener som en man? Så Eva var en man? Hur kunde dom då få barn?
Klaga inte på mig, rikta dig mot Bibeln.
Citat:
Ok, förklara hur det gick till.
Tyvärr är det ingenting jag kan på rak arm så du får nog göra egna efterforskningar. Men föreställ dig var första delningspunkten var och hur gener eller DNA kunde se ut då. Om första livet var RNA-baserat, kan man ens tala om gener och genetisk depression? Om det handlar om att första livet var celler och mängder av kopior, kan man då tala om genetisk depression? Som sagt blir det ganska komplicerat.
Citat:
Annan art av människa? Så i princip kan Hitler och nazisterna haft rätt, att vissa människor tillhör andra, inte bara raser, utan även andra arter?
Jag skrev "om det är" i en fråga. Som sagt, jag har sagt att artgränser är etiketter och linjer vi drar, inte naturen. Om Hitler och Nazisterna hade rätt i att himlen är blå, är det då på sin plats att ta upp Nazisterna i en diskussion om himlen? Var vill du komma?
Citat:
Om dom inte kan få avkomma med oss, då är dom djur.
Jasså? Varför det?
Citat:
Menar du att t.ex. schimpansen inte behöver vara ett djur? Vi delar, är det 98% av generna, vid vilken procentsats övergår det till att vara djur?
Ptja, jag anser ju oss alla vara djur och schimpansen vara en primat och ett däggdjur.
Citat:
Precist, det handlar inte om objektiv vetenskap.
Nej, det är bara klassificering enligt bästa förmåga och gissning. Tills man kan titta på genetiken åtminstone. Då kan man hitta vilket träd djuret tillhör. Vad den har för ursprung och förfäder.
Citat:
Jasså, så möjlighet att få avkomma är inte en naturlig gräns?
Det är inte en hård gräns eftersom det blir mer och mer svårt eftersom arvsmassan förändras. Till exempel så är avkomman mellan zebra och hästar NÄSTAN alltid steril men inte alltid.
Citat:
Menar du att människan och schimpansen i princip kan få avkomma med varandra?
Kanske, med lite vetenskaplig hjälp, men våra kromosomer är väldigt annorlunda.
Citat:
Och varför är det då skamligt enligt evolutionister att hålla på med tidelag?
För att accepterandet av en forskningsgren inte informerar ens hela världsbild. Det är bara religioner som sysslar med det.
Citat:
Naturen har sina naturliga gränser.
Vilket stundom är rätt mjuka gränser.
Citat:
Nej, inte direkt. Men principen att incest leder till missbildning och död, kan appliceras på celler som har defekter. Båda styrs av gener, och om man använder sig av samma felaktiga gener så kan effekten av missbildning och död förstärkas.
Och då dör förhoppningsvis de svagare individerna och de allvarligt skadade allelerna blir mer recessiva i befolkningen över tid.
Kom ihåg att urcellerna var förmodligen inte likadana som cellerna vi består av idag. Även cellerna har utvecklats.