2021-05-31, 18:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Bra sammanställning! Hon visar flera motsägande sidor av sig själv, flera gånger över tid. Det i sig är tecken på att hon manipulerar.
Hon är duktig på det.. men GC är viktigt för henne och hon städar..
Citera
2021-05-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, efter kl 11.
Hur tänker du där? Backman säger att han befann sig på kontoret när domen meddelades i fredags"

Han var på sitt kontor när domen meddelades, enligt honom själv. Vilket gjordes 1 el 2 minuter över 11.00 på fredagen. Utveckla gärna hur du tänker.
Citera
2021-05-31, 18:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kan det vara ett tecken innan suicid är att de "städar" ?
Varningstecken alltså !
Ja, det fick jag levererat inatt av smoke. Att mitt hat skulle kunna driva henne till suicid.
Jag slösar dock inte energi på att hata nån jag inte känner och att granska hennes förehavanden i FUP är liksom inte av den kalibern.
Att smoke förtalar LW och omhuldar SD skulle väl hamna perifert utifrån vad den dialogen berörde.
Citera
2021-05-31, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men ändrar man sin tro "bara" på grund av en dom?
Han trodde väl i så fall att han var oskyldigt dömd.

Var nog ett par till som tänkte så.
Citera
2021-05-31, 18:50
Medlem
Enligt hovrätten nyss, dödsboet betalar skadeståndet &domen vinner laga kraft om fyra v
Citera
2021-05-31, 18:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja, det fick jag levererat inatt av smoke. Att mitt hat skulle kunna driva henne till suicid.
Jag slösar dock inte energi på att hata nån jag inte känner och att granska hennes förehavanden i FUP är liksom inte av den kalibern.
Att smoke förtalar LW och omhuldar SD skulle väl hamna perifert utifrån vad den dialogen berörde.
Hon är en dåre, jag var med och hetsa mot Hanna.
Tycker fortfarande hon är en manipulativ kossa.. men fortfarande en mamma.
Hon har inte direkt mördat någon även om hon sannolikt låg och mmm:ade till Stefan att han skulle göra det för att hon var ledsen.
Citera
2021-05-31, 18:51
Medlem
Domen kommer oftast per mejl till advokaten precis kl 11.00 eller så väntar man i receptionen 11.00 tro mig jag vet
Citera
Medlem
https://www.na.se/artikel/domaren-i-hovratten-om-den-ovanliga-vandningen-i-hjarstamordet-om-vi-haft-en-kristallkula

– När vi sedan meddelade domen klockan 11 angav vi att häktningen skulle bli omedelbart verkställd. Vi ringde polismyndigheten och meddelade detta och att de skulle leta upp mannen.

/.../

Vad händer nu med domen?

– Den vinner laga kraft om fyra veckor.

/..../

Dödsboet kan överklaga, men det är väldigt ovanligt.
Citera
Medlem
Vad händer nu med domen?

– Den vinner laga kraft om fyra veckor.

Går den att överklaga?

– Ja, dödsboet kan överklaga, men det är väldigt ovanligt. Jag kan inte svara på rak arm om det bara gäller skadeståndsbiten. Jag är faktiskt osäker om det även går att överklaga i skuldfrågan.

Enligt domen ska Stefan Davidsson betala skadestånd till Lena Wesströms anhöriga. Vad händer med det nu när han är död?

– Skadeståndet finns kvar. Vi har ett system där Brottsofferfonden träder in och sedan kräver in betalningen från den betalningsskyldige, och i det här fallet blir det dödsboet.
Citera
2021-05-31, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så du menar att han (Backman) inte var på kontoret när domen meddelades?
?
Har inte öht ifrågasatt att han var på kontoret.
Jag har tidigare skrivit att han kan ha haft kontakt med SD via telefon i tiden kring då domen ska förmedlas. Det ses väl enkelt via telefonlistor om så vore.
Han var advokat fram till kl 11 och sen inleds en Fu kring SDs död och han lär väl kallas till förhör om hans kontakter med SD.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur tänker du där? Backman säger att han befann sig på kontoret när domen meddelades i fredags"

Han var på sitt kontor när domen meddelades, enligt honom själv. Vilket gjordes 1 el 2 minuter över 11.00 på fredagen. Utveckla gärna hur du tänker.
Se ovan.
Citera
2021-05-31, 18:57
Medlem
Citat:
?
Har inte öht ifrågasatt att han var på kontoret.
Jag har tidigare skrivit att han kan ha haft kontakt med SD via telefon i tiden kring då domen ska förmedlas. Det ses väl enkelt via telefonlistor om så vore.
Han var advokat fram till kl 11 och sen inleds en Fu kring SDs död och han lär väl kallas till förhör om hans kontakter med SD.

Se ovan.
Tack .
Ursäkta om jag är petig.
Han var SDs advokat fram till dödsfallet, när det nu skedde. Han var fortf SDs advokat tills SDs död, och var inte avslutat förrän dess. Han hade fortsatt vara SDs advokat om SD velat överklaga till Högsta Domstolen.
Citera
2021-05-31, 18:57
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hovrätten med dess tre juristdomare är inga blåbär. Inte åklagarna heller. De gjorde ett misstag nu på slutet som inte ska göras av jurister på den nivån vilket är beklagligt.

Om inte ens tre erfarna ickeblåbär reder ut situationen föreligger ännu starkare skäl för att plocka fram en tvingande reglering. Nu, igår -eller helst i förra veckan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in