2021-05-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Såklart och skall fortsatt utredas
Det är svårt att utreda en tre år gammal inblandning. Inte ens om hon erkänner kan de låta henne straffas, eftersom hennes utsago måste bevisas. Och finns det sådana bevis? De bör ju då matchas mot vad man hittat i den förundersökning som pågått i nästan tre år. Det finns massor av folk som erkänner brott utan att ha begått dom. Palmemordet är ju en klassiker. 135-ish personer erkände det om jag minns rätt.
Citera
2021-05-31, 18:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Den andre Örebrostefan (även han levde under ordnade medelklassförhållanden) som mördade sin älskarinna (Eva) tog iaf sitt liv i häktet för bara några år sedan så helt främmande är ju knappast situationen för någon inom Örebros rättsväsende och poliskår.

I övrigt håller jag med dig!

Och ja, djupt tragiskt. Dock kanske jag mest stör mig på polis och rättsväsende som inte såg till att han häktades.

SD var antagligen väldigt desperat och har visat prov på att han reagerar impulsivt på stressorer. Redan innan domen var han antagligen pressad. Lägg till en i grunden labil personlighetsyp... Nä bara väldigt illa skött det här.

Som Cantwell bland annat säger så borde en patrull stått stand by direkt kl 11.00 och plockat honom då.

Nån som har Aftonbladet plus som kan citera vad GW säger förresten?

Jag förmodar att varken åklagare eller domarna kommer vid nästa tillfälle liknande detta (herregud, kommer det finnas liknade tillfällen) var mycket mer på tårna.

Jag tror säkert att många sov väldigt dåligt natten efter självmordet. Man rannskar sig själv över sit tdåliga beslut. Och jag förmodar att även försvararna känner obehag. De förlorade sitt uppdrag och det är ju en av anledningarna till avslutet.

Samtidigt tänker jag faktiskt att t o m försvarana viste nog vem som var skydlig till mordet. Rent krasst är det svårt att slå bort det.

Min son kollade lite på förhöret med SD när han berättar plötsligt om att han testade cykelväxlarna. Sonen sa träffande; kolla på hur advokaten blir obekväm. Ja, han började skruva på sig och såg verkligen besvärad och förfärad ut. Kollade en extra gång på SD. Kan ju bara tänka vad han tänkte i den stunden...

Det låter kanske som att jag försvarar alla nu, åklagare, domare, polis. Jag vet inte riktigt hur jag tänker. Jag försöker nog se varför det gick så snett som det gick. Det var ju så många involverade och många har flera års erfarenhet på nacken. Säkert har de sett väldigt många underliga personligheter som inte drar sig varken det ena eller andra.

Som med allt, så är det varken vitt eler svart. Bara. Men det är klart att man kan klandra dom. Också.
De gör de nog själva också.

Tyvärr gör man dåliga beslut ibland. Oftast får de inte så ödesdigra konsekvenser som här.
Citera
2021-05-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kan det vara ett tecken innan suicid är att de "städar" ?
Varningstecken alltså !

Innan ett suicid. Ja.
Citera
2021-05-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att som KL försättas på fri fot och inte häktas men vara fortsatt misstänkt är inte samma sak som likt HD bli helt avskriven från misstankar, utredning nerlagd och skadestånd utbetald för oskyldig häktning. Så jo, det blir förtal av alla som här fortsätter skriva att HD varit delaktig i mordet.

Vill inte du stt all sanning ska komma fram, om det finns mer att krama ur denna tragiska historia? Eller tycker du att det räcker nu och att någon ev medbrottsling ska komma undan?
Citera
2021-05-31, 18:36
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Tro mig, JG vet mycket som han undanhållit i TR, lika som HD

Tror HD fått veta mer om mordet på senare tid, SD har knappast hållt sin käft stängd i tre år. Han lär snarare lämnat den ena detaljen efter den andra, ibland rakt ut och ibland på sitt typiskt kryptiska vis.
Men hon visste noll från början är min övertygelse.

Samma grej gäller JG, men i avsevärt mindre omfattning.

Det är min övertygelse efter det jag tagit del av gällande SD i tre års tid.
Citera
2021-05-31, 18:39
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Innan ett suicid. Ja.
Bör inte det dras i trådarna för att kontakta henne och Sy in henne ?
Tänk på barnen.. primärt.. de behöver en mamma.
Citera
2021-05-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kan det vara ett tecken innan suicid är att de "städar" ?
Varningstecken alltså !
Är väl bara det som fattas
Men med detta fall förvånar mig ingenting längre. Hoppas omgivningen håller koll!
Det har väl varit nog med död nu
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han var på sitt kontor då. Om han är involverad i nuläget i förundersökningen om SDs död, då är det isf som vittne.

NA:

"I samma sekund som Davidsson hittades död upphörde Backmans förordnande som offentlig försvarare.

– Utifrån de omständigheter som är har jag ingen anledning att kommentera nånting i nån ände för nån.

Backman säger att han befann sig på kontoret när domen meddelades i fredags
"
//
"Är ni inkopplade på utredningen kring dödsfallet av Stefan Davidsson?

– Vill inte kommentera det alls, svarar Ingvar Backman.
"

https://www.na.se/artikel/stefan-davidssons-advokat-bryter-tystnaden-vill-inte-satta-mig-till-doms-over-nan
Ja, efter kl 11.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Inloggad idag 31 maj, är det nån som städar eller är det polis som är inloggad?

Han?
Är det SD ni snackar om?
Tifdigare pratades det väl om HD?
Citera
2021-05-31, 18:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, efter kl 11.

Så du menar att han (Backman) inte var på kontoret när domen meddelades?
Citera
2021-05-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Ljuger mycket" behöver inte handla om x antal lögner. Det berör likaväl kronologi och omfattning.

Det är tillräckligt anmärkningsvärt att vara otrogen innan skilsmässa och gnälla över att han kollar konto och är likadan själv.
Att åberopa brist på tillit när han kontrar med att stänga hennes insyn.

Det är fortsatt weird att ljuga om JS och dölja honom efter skilsmässan, ett krav från HD att hålla sig dold som han tydligen finner sig i.

Nåt som i sig är som en kopia av vad SD gjort ang LW.

Hon ljuger således om att de pippar från december 2017 och långt efter mordet, inte ens sanningsenlig till väninnor.
Hon ljuger i förhör om detta likaväl.

Utan att ens SD säger nåt bedyrar hon att JS bara är en vän så sent som 28 april.
Hon kan givetvis inte åberopa brist på tillit när hon inte är ett strå bättre själv.
Ändrar sig nåt så lovar hon tala om, det är deras deal.

JS tror att de står varandra som närmast känslomässigt i maj - då hon kärleksbombar SD med start april.
Kan mycket väl ha med resan att göra som hon jublar över ska bli av.
SD har inte varit lika positiv.
Hon tar ut skilsmässa med mål att bli ihop och resan är för återförening.
Bortom det störande elementet LW som hon hoppas ska vara död.

Såsom hon frestar JS på viber är det inte förvånande att han tror det ska ta sig och tagit ut skilsmässa.
Oavsett om hon kör ett jag-är-så-öppen-och-ärlig.

Hon undanhåller även att berätta att de ska på giga, trots att hon har honom snudd som terapeut och tjatar om SD konstant. Hon säger inte ens till en av sina närmsta väninnor att de har en resa bokad till USA sen okt/nov - 17.

Sen sitter hon och förfasas om OJs otrogna ex och tycker hon borde berättat istället. Söka terapi.

Måtte hon inte ta kontakt nu och JS faller i samma grop igen.

Hon flackar överallt på resor (inrikes, utrikes) och event med SD efter mordet.

Sen fortsätter hon roa sig med JS och ligger på hotell - medan SD hålls på halster, är avundsjuk och saknar henne på den tomma sänghalvan i augusti 2019.
I förhör uppger hon att JS kväver henne med sin kärlek men fortsätter ända tills han dumpas helt i juni 2020.
Sen är det tält i bokskog Skåne med SD i april, skiftbyte i mejerifabriken.

Det är ett jidder utan like och i klass med en falsk femme fatale som bete sig som om hon har har en strategi. Därav suspekt ihop med allt annat.

Bra sammanställning! Hon visar flera motsägande sidor av sig själv, flera gånger över tid. Det i sig är tecken på att hon manipulerar.
Citera
2021-05-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men ändrar man sin tro "bara" på grund av en dom?
Han trodde väl i så fall att han var oskyldigt dömd.

Kanske
Men jag tror SOA vaknade till och till slut förstod. Han måste ha blivit gruvligt besviken och nu vill han säkert skydda sin dotter till varje pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in