2021-05-31, 14:50
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Årets Robinson har ju gjort allt för att efterlikna Sverige 2021. Feminister, transor, politisk korrekthet och nu även ett gränsland som väl skall motsvara vår rättvisa. Grip brottslingar, och se dem tillbaka på gatan några timmar senare.
Haha kan ju inte säga att du har fel
2021-05-31, 14:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
(FB) Robinson Sverige 2021

Någon sida därefter lades en screenshot upp, men länken är död.

Det Joanna skrev var något i stil med:

”Länta ville att vi skulle höras efter Robinson, och att jag skulle träffa hans dotter, men något hände och han tappade det helt på finalfesten”.

Vad som faktiskt hände har nog inte framgått. Nån kan väl skriva om fråga Joanna!

Låter ju som att Länta först ville att Joanna skulle hälsa på - men under festen så sades kanske mer senare (den var nog inte en alkoholfri fest) under kvällen då "sanningarna kommer fram" och många vill prata och reda ut gammalt groll vilket kanske kan ha gett en sur eftersmak och sedan bjuder man inte in efter det?! Det behöver ju inte vara något riktigt groll eller ilska utan mera att folk på fyllan säger många saker som de sedan inte står för. Tror nog att det endast är media som är sugna på skandaler att gräva i och presentera
2021-05-31, 15:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Årets Robinson har ju gjort allt för att efterlikna Sverige 2021. Feminister, transor, politisk korrekthet och nu även ett gränsland som väl skall motsvara vår rättvisa. Grip brottslingar, och se dem tillbaka på gatan några timmar senare.
Oj, jävlars vad jag skrattade åt ditt inlägg - ja det fanns t.o.m. neger, bög o AA/NA-folk med, ett riktigt miniatyr-Sverige.
Citat:
(FB) Robinson Sverige 2021

Någon sida därefter lades en screenshot upp, men länken är död.

Det Joanna skrev var något i stil med:

”Länta ville att vi skulle höras efter Robinson, och att jag skulle träffa hans dotter, men något hände och han tappade det helt på finalfesten”.

Vad som faktiskt hände har nog inte framgått. Nån kan väl skriva om fråga Joanna!
Antagligen var han sugen på Joanna (fullt förståeligt) den lille lappbocken - Joanna är en kvinna som kan allt om sånt så det blev int som han tänkt
2021-05-31, 15:47
Medlem
Skönt med en värdig vinnare!
2021-05-31, 15:57
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Nej, Dennis pussel blev betydligt svårare att lägga.

Absolut!

Jättesuperdupermegasvårt blev det!

Det var TV4's mästerplan för att hindra Dennis från att vinna!

2021-05-31, 15:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Hink med lock

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Och sen då? Produktionen bär iväg deras bajshinkar?

Finns ju massor med sådana toaletter i olika former. För syltryggarna som inte gjort militärtjänst så kan jag avslöja att försvaret har sådana i massor och dom var förr i papp, med plastpåse i.

Man förseglar bara locket när det är fullt och bär i väg det till någon uppsamlingsstation.

Citat:
Ehm, nej? Du har tyvärr så fel man bara kan ha. De får givetvis inte gräva i ett naturreservat. Andreas berättade senast igår i podcasten Umeguiden att de gör nummer två i en hink med lock. Återkom gärna när du har en bättre källa. hejsålänge!

Det är en nationalpark och det är ännu hårdare. Man får inte ens bryta en kvist.

Citat:
Ursprungligen postat av Burpie
Någon som har koll på vad för bråk de har varit mellan deltagarna nu i efterhand? Typ länta varför han vart så arg?

Det där vill jag höra med om att han "tappade det"? Jag har sagt det förr och nu igen. Lappar och alkohol ska man inte para ihop. Mycket dålig kombination.

Får se om jag ens ids se finalen någon dag, men det skulle vara roligt med lite skvaller om vilka som smög ut i skogen.
2021-05-31, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Absolut!

Jättesuperdupermegasvårt blev det!

Det var TV4's mästerplan för att hindra Dennis från att vinna!

Instämmer.
2021-05-31, 16:03
Medlem
Jag som har undvikit denna tråd (eftersom jag inte vill riskera några spoilers) och nu sitter och läser äldre inlägg, tycker att tråden är nästintill oläsbar när hälften av innehållet står i spoiler-taggar. Dålig regel från moderator. Bättre vore det väl om folk skiter i att läsa i tråden innan dom sett det senaste avsnittet.
2021-05-31, 16:12
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Verkligen. Utöver det så fanns det ju mer eller mindre noll mat i naturen, framför allt efter sammanslagningen. Varken blåbär eller svamp. På söderhavsöarna finns det trots allt kokos och palmhjärta. Klart deltagarna måste få mat i magen.
Bottenviken ligger en bra bit söder om polcirkeln om jag får be.
Inte för att det i och för sig har någon avgörande skillnad för tillgången till mat.
2021-05-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsortering
Jag som har undvikit denna tråd (eftersom jag inte vill riskera några spoilers) och nu sitter och läser äldre inlägg, tycker att tråden är nästintill oläsbar när hälften av innehållet står i spoiler-taggar. Dålig regel från moderator. Bättre vore det väl om folk skiter i att läsa i tråden innan dom sett det senaste avsnittet.
Jag håller med, kan inte alla bara enas om att läsa tråden dagen efter finalen så är problemet löst!
2021-05-31, 16:17
Medlem
peterZiipens avatar
(Inlägg från i våras)
Citat:

Om man tittar tillbaka på de tidigare vinnarna, Daniel Westlund, Klas Beyer och Micke och vad de har gemensamt, så är de alla män som är:
- omtyckta av de flesta
- relativt anonyma och tystlåtna
- inga muskelpaket
- konfliktfria

Av någon anledning så vill alltid Robinsondeltagarna ta ut muskelpaketen så fort det nalkas sammanslagning

Allt stämde återigen in väldigt bra på årets vinnare. Trots alla tvister och slumpartade beslut kan man ändå börja se ett tydligt mönster.

Det är väl muskelpakets-biten där det finns en viss dissonans. Dock så kom ju maskinen William in i bilden, vilket resulterade i att Dennis hamnade i skymundan. Det blev nog hans räddning. Annars hade nog prio varit att få ut honom i dubbelörådet.
2021-05-31, 16:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Bottenviken ligger en bra bit söder om polcirkeln om jag får be.
Inte för att det i och för sig har någon avgörande skillnad för tillgången till mat.

Du citerade nog fel inlägg(?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in