2021-05-31, 12:13
Medlem
XtraXs avatar
Wrenkler säger iallafall hur det var.

Hur kan man sätta en överlevnadstävling i ett naturreservat? Man får inte bryta en gren, inte gräva i myrstackar, ingenting. Allt vi byggde med kom de med. Jag ville skära upp en dunk för att använda den som bärplockare, men det fick jag inte för det var fult på bild. Jag blev uttråkad rätt snabbt där. Det fanns ju inga musslor heller direkt, och fiske var man tvungen att komma ut längre och ha annan utrustning för att lyckas med.
2021-05-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det där är verkligen att ta det långt i konspirationstänkandet. Oavsett vilket pussel är de alla väldigt lätta. Ska man tala fördelar så är det snarare att sista tävlingen till största del är fysisk vilket gynnar män i allmänhet och vältränade män som Dennis i synnerhet.

Det man skulle kunna diskutera är dock hanteringen av en miljon extraröster eller att vissa (Ludde) får fler chanser än andra.

Nej, Dennis pussel blev betydligt svårare att lägga.
2021-05-31, 12:18
Medlem
StinaFias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som vakna tittare påpekat i tråden så är det ju löjligt hur Mastiff påverkar en finaltävling om en halv mille. Antagligen var Dennis helt överlägsen och sen klipptes det in lite här och var för att man skulle tro att det var spännande.

F.ö. märkligt hur många skadade axlar, armbågar, revben och tillkallande av läkare som skett utan särskilt fysiska tävlingar. I Australian Robinson är det stentuffa tävlingar men knappt några skador alls och inget gnäll.

Vad hände med Andreas efter finalen? Han kramade ju Dennis som tokig efteråt.

Antar att dom gjort en del omtagningar för att få det se spännande ut eftersom Dennis antagligen var så överlägsen. Ankki kravlade omkring på första balanshindret hur länge som helst, helt plötsligt var hon ikapp?
2021-05-31, 12:20
Medlem
mendokses avatar
Hur gör de nummer 2 i Robinson egentligen?
Något jag undrat ett tag, antar att de inte bara gräver en grop? Har de toalettpapper?
2021-05-31, 12:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Hur gör de nummer 2 i Robinson egentligen?
Något jag undrat ett tag, antar att de inte bara gräver en grop? Har de toalettpapper?

Hink med lock
2021-05-31, 12:30
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hink med lock

Och sen då? Produktionen bär iväg deras bajshinkar?
2021-05-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hink med lock
De gräver gropar i naturen
2021-05-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Wrenkler säger iallafall hur det var.

Hur kan man sätta en överlevnadstävling i ett naturreservat? Man får inte bryta en gren, inte gräva i myrstackar, ingenting. Allt vi byggde med kom de med. Jag ville skära upp en dunk för att använda den som bärplockare, men det fick jag inte för det var fult på bild. Jag blev uttråkad rätt snabbt där. Det fanns ju inga musslor heller direkt, och fiske var man tvungen att komma ut längre och ha annan utrustning för att lyckas med.
Ett ord: skitsäsong. Hinderbanan var en underveckling från förra årets final
2021-05-31, 12:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxredaktion
De gräver gropar i naturen

Ehm, nej? Du har tyvärr så fel man bara kan ha. De får givetvis inte gräva i ett naturreservat. Andreas berättade senast igår i podcasten Umeguiden att de gör nummer två i en hink med lock. Återkom gärna när du har en bättre källa. hejsålänge!
2021-05-31, 12:37
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som vakna tittare påpekat i tråden så är det ju löjligt hur Mastiff påverkar en finaltävling om en halv mille. Antagligen var Dennis helt överlägsen och sen klipptes det in lite här och var för att man skulle tro att det var spännande.

F.ö. märkligt hur många skadade axlar, armbågar, revben och tillkallande av läkare som skett utan särskilt fysiska tävlingar. I Australian Robinson är det stentuffa tävlingar men knappt några skador alls och inget gnäll.

Vad hände med Andreas efter finalen? Han kramade ju Dennis som tokig efteråt.
Han är ju den i klassen som springer efter de populära killarna för att känna sig uppskattad och sedd, tar med godis och bjuder för att få uppskattning och ändrar personlighet eftersom, i lågstadiet lyssnade dem coola på glamrock då hade han långt hår och spandex brallor, sen i högstadiet i ny klass med nya coola killar som lyssnade på ultima thule, då snagga han sig och köpte dock martins. Nu vann Dennis, då springer man och kramar och hejar så man kan sitta vid hans bord på efterfesten och prata om hur han hejade.
2021-05-31, 12:37
Medlem
MrBubss avatar
Nu var det slut för den här gången!

Vi som tittare får ju bara se en bråkdel av allt som filmats och produktionen styr ju otroligt mycket genom klippningen som inte ger en särskilt objektiv bild om de olika deltagarnas personligheter.

Tycker dock att Dennis var den som gav det hederligaste intrycket, då han aldrig satt i synken och baktalade de andra. Det var han relativt ensam om, så han är värd segern.

Andreas trodde han var slug, men de gånger han röstats ut sa han:- Jag är inte bitter och no hard feelings... I synkarna framträdde en helt annan bild och han var ganska hård i sina kommentarer om andra.

Man fick ju också känslan av att Annki var falskheten personifierad eftersom hon inte stod för något löfte om det inte gagnade henne och Ludde var ju märkbart irriterad på henne, men han har väl en del att lära själv kanske...

Joanna S. kändes ganska hederlig och ärlig och det var skönt när hon satte Johanna på plats när hon satt och kommenterade att alla var så korkade.

Grattis Dennis!
Senast redigerad av MrBubs 2021-05-31 kl. 12:40.
2021-05-31, 12:39
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Och sen då? Produktionen bär iväg deras bajshinkar?

Vad som händer med hinkarna vet jag inte, men att det de facto är hinkar är 100% säkert såvida inte Andreas ljög om det. Att produktionen bär iväg hinkarna efter ett tag känns logisk.

Angående torkning:
Har för mig att Joanna någon gång nämnt att de torkar sig med blad och ej toapapper. Dock ej 100 på det.

Var förövrigt en tjej, Cissi, i förra årets säsong som började gråta för det inte fanns toapapper. Lite av en klassiker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in