2021-05-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hd har fuskolggat flera tusen loggar. Hon överförda alla loggar från deras gemensamma GC konto till sitt eget när de skiljdes. Hon överförde då också alla som Sd tagit själv eller med LW, alltså cacher som hon aldrig besökt eller loggat irl.
Vissa CO tog bort dessa direkt, andra har kanske inte vågat med en mördare som sprungit lös.

Ja, fast de finns arkiverade så CO kan se att hon varit där, i detta fall är CO=SOA så riskfritt då.
Men Hd har inte loggat in på sitt GC konto sedan 26/5, och Sd 27/5.
Soas konto är inloggat, kanske hon styr där nu?
Citera
2021-05-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tror du missar målet lite. HD:s roll har diskuterats intensivt i denna tråd i tre år. Även då vad gäller hennes infekterade bråk med LW delvis kopplat till GC som vissa menar kan ha en direkt eller indirekt koppling till mordet.

Nu kan det visa sig att fler gör som LW gjorde - alltså att avregistrera de loggar som HD gjort. I det här fallet då fyra st på ett dygn vilket isf är anmärkningsvärt och värt att ta upp i sammanhanget.
Värt att nämna är att den sista bild LW skickar till SD strax innan mordet är på en loggremsa för GC som vissa menar kan ha varit en direkt eller indirekt anledning till att de börjat bråka vid sitt möte natten 14/5 där. Och isf är dispyten då kopplat till HD:s geocachande.

Så ”lite” snack om GC kopplat till fakta får du nog leva med här medans det gissas hejvilt på annat håll ja.

Som sagt. Geocashing verkar vrida om hjärnan rejält på folk om det tom kan resultera i mord pga banala oenigheter.
Citera
2021-05-31, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det säger väldigt mycket. Om SD varit oskyldig skulle han i detta läge tex ha kunnat plocka fram sin tidslinje från google för att iaf försöka bevisa sin oskuld. Att han tar livet av sig säger egentligen allt.

Har han blivit dödad av en annan människa så säger det också en hel del (då har någon ytterligare varit iblandad är min mening).

Hoppas vi får några svar i pressen under dagen.

Ja en liten dubbelkoll med advokaten hade kanske varit på sin plats osv men han hade kanske nån av advokaterna på tråden där för att verifiera.

Läsningen ska sättas mot bakgrund att en mycket snabbläsare läser 1000 ord per minut med en effektivitet på runt 850 ord per minut.
Så minst 10-11 minuters läsning om han var begåvad med sån kapacitet och då i det antagligen upprörda tillståndet.
Citera
2021-05-31, 11:10
Medlem
Citat:
Hd har fuskolggat flera tusen loggar. Hon överförda alla loggar från deras gemensamma GC konto till sitt eget när de skiljdes. Hon överförde då också alla som Sd tagit själv eller med LW, alltså cacher som hon aldrig besökt eller loggat irl.
Vissa CO tog bort dessa direkt, andra har kanske inte vågat med en mördare som sprungit lös.

Ja, fast de finns arkiverade så CO kan se att hon varit där, i detta fall är CO=SOA så riskfritt då.
Men Hd har inte loggat in på sitt GC konto sedan 26/5, och Sd 27/5.
Hur orkar man ens vara så tävlingsinriktad? Det är en skattletarlek. Problemet är väl just loggningen. Och paret Davidsson ville vara bäst i Sverige får jag för mig. Helt sjukt. Nu får HD leka själv och kanske med JG. Om JGs sambo tillåter.
Citera
2021-05-31, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Som sagt. Geocashing verkar vrida om hjärnan rejält på folk om det tom kan resultera i mord pga banala oenigheter.

Ja eller så är man lite vriden redan från början vilket kanske är mer fallet här.
Citera
2021-05-31, 11:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag tror inte han var intresserad av att läsa allt. För honom räckte det att se rubrikerna och inse att han dömdes. Skulle inte förvåna mig om han var på något slags samtal med sina advokater när domen lämnades för att få förklaringar av domskäl och vad som händer nu (oavsett om han dömdes eller friasdes) och att han klargjort att han tar livet av sig om de dömer honom.

Var inte någon av hans advokater ganska tidigt ute och sade något i stil med att "Jag kan tyvärr inte prata nu, hoppas ni kan respektera det".

Men han kan ju inte få en dom att han mördat en person, att bli ogiltig pga att han kommer ta livet av sig då !?
Han är ju inte Kungen ...
Förresten så skulle ju Kungen även få sitta inne på Kumla lika länge, om han gjorde något liknande som SD ....
Citera
2021-05-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag tror inte han var intresserad av att läsa allt. För honom räckte det att se rubrikerna och inse att han dömdes. Skulle inte förvåna mig om han var på något slags samtal med sina advokater när domen lämnades för att få förklaringar av domskäl och vad som händer nu (oavsett om han dömdes eller friasdes) och att han klargjort att han tar livet av sig om de dömer honom.

Var inte någon av hans advokater ganska tidigt ute och sade något i stil med att "Jag kan tyvärr inte prata nu, hoppas ni kan respektera det".

Ja det verkar luta åt att han kanske inte hade intresse att sätta sig in i det finstilta. Advokaterna lär ha varit i samtal med honom eller beredda att kommunicera i samband med domen så brukar det väl funka ja.
Citera
2021-05-31, 11:16
Medlem
Citat:
Det var planerat, bara väldigt dåligt och klumpigt gjort. Sd hade ju tänkt att mörda henne den 11/5 då han ringde polisen om mystiska män som rörde sig i skogen där LW snart skulle befinna sig.
Oturligt för honom kom verkligen polisen och han ljög då om sin identitet och missade LW då han lämnat sin mobil hemma...

Sd var väldigt impulsiv och saknade förmåga att analysera och fatta genomtänkta beslut, han var också otroligt dålig på riskbedömningar.
Han överskattade sin egen förmåga och intellekt samtidigt som han såg ner på och hånade samtliga i sin omgivning på ett eller annat sätt.

Delar din analys.

Ett mycket vanligt deldrag i både psykopati och narcissistisk personlighetsstörning är just impulsivitet och att ha svårt att förstå och ta i beräkning andras förmågor och kunskaper.

Sedan tror jag att många missar hur bråttom det var: med all sannolikhet hade SD bestämt sig att det måste ske innan USA-resan. Hans svartvita tankesätt passar väldigt väl in i det mönstret. Troligen övertygad om att det var den enda rimliga lösningen för att få tillbaka HD, hålla uppe fasaden och inte trilla dit i ny otrohet ...
Citera
2021-05-31, 11:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja eller så är man lite vriden redan från början vilket kanske är mer fallet här.

Kanske blir som de som är Spelberoende?
Citera
2021-05-31, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur orkar man ens vara så tävlingsinriktad? Det är en skattletarlek. Problemet är väl just loggningen. Och paret Davidsson ville vara bäst i Sverige får jag för mig. Helt sjukt. Nu får HD leka själv och kanske med JG. Om JGs sambo tillåter.

Ja det är ju tänkt att man ska komma ut i naturen, upptäcka nya fina platser och ha roligt. Tyvärr har det blivit en manisk statistikjakt för många, och blodigt allvar, alls ingen lek.
Hd kommer nog leka vidare med karjir och några få till, alla andra är nog glada om hon håller sig undan då mycket runt hennes inblandning är så besvärande.
JGs sambo, ja hon lär väl knappast varit nöjd över sin mans ovillkorade kärlek och nattliga utflykter med en mördare. Återstår att se om JG fortsätter stötta Hd, med eller utan sin sambos gillande.
Citera
2021-05-31, 11:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Delar din analys.

Ett mycket vanligt deldrag i både psykopati och narcissistisk personlighetsstörning är just impulsivitet och att ha svårt att förstå och ta i beräkning andras förmågor och kunskaper.

Sedan tror jag att många missar hur bråttom det var: med all sannolikhet hade SD bestämt sig att det måste ske innan USA-resan. Hans svartvita tankesätt passar väldigt väl in i det mönstret. Troligen övertygad om att det var den enda rimliga lösningen för att få tillbaka HD, hålla uppe fasaden och inte trilla dit i ny otrohet ...

Men för i h-e ! Vem tusan mördar en människa för att få bli mera omtyckt ??
Finns väl inte på kartan att någon enda människa i världen tycker om en person som dödat !!!!!!!!?

Kan ju ha varit det som fick honom att ta livet av sig ?
Att de runt omkring honom insåg att han var dömd för mord ,helt enkelt ,att spiken i kistan var ditsatt och att domen blivit utredd och de hade kommit fram till; och bestämt vem som dödat!?
Senast redigerad av landbandy 2021-05-31 kl. 11:25.
Citera
2021-05-31, 11:21
Medlem
Citat:
Oavsett vad som låg bakom det evtl självmordet så var det ett väldigt drastiskt beslut av SD sett i ljuset av hur lång tid det tar att läsa igenom drygt 40 sidor hovrättsdom.

Varje sida i domen innehåller i snitt drygt 200 ord.
Så även om han drog på lite och löste 200 ord/minut så kan han i teorin inte ha läst ”hela” domen och dessutom förberett att ta livet av sig efter kl 11 då domen tillkännagavs och sen då faktum att larmsamtalet rings runt kl. 11:18. Ett larmsamtal som bör innebära att SD var skadad eller död.

Nu stod det ju förvisso redan på en av de första sidorna att hovrätten ändrade tingsrättens dom men baserat på ovan så kan han inte ha läst hela domen på så snabb tid.
Borde finnas ett intresse i att ta reda på varför hovrätten ändrar domen osv.

200 ord per minut och drygt 40 sidor ger alltså runt 40 minuters läsning men ”proffsen” menar att en normal människa läser förre ord än så för att förstå texten. Och han var allt annat än stabil då kan man tänka för att ta in texten osv.

Tror att SD hade mobilen i handen o ch läste i media, och såg rubrikerna att han dömts till 18 för mord? Kanske bevakat domslut tillsammans med SOA Och/ eller andra? Igår skrev någon att JG varit där, men det känns mer som ett rykte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in