2021-05-31, 09:26
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush.T
Han hade tex inte försökt lägga bitarna på detta sättet om det fanns fjädrar på nedersta blocken som på deras.

https://i.imgur.com/kmXxNHL.png

Det där är verkligen att ta det långt i konspirationstänkandet. Oavsett vilket pussel är de alla väldigt lätta. Ska man tala fördelar så är det snarare att sista tävlingen till största del är fysisk vilket gynnar män i allmänhet och vältränade män som Dennis i synnerhet.

Det man skulle kunna diskutera är dock hanteringen av en miljon extraröster eller att vissa (Ludde) får fler chanser än andra.
2021-05-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StinaFia
Finalbanan var ju klippt och skuren för William, hade han varit med i finalen skulle han varit i mål medan dom andra kastade vatten med hinkarna.
Tänkte detsamma! Pusslet hade han fixat snabbt och det fysiska delarna hade han fixat lätt, han skulle varit överlägsen segrare. Men så ville inte produktionen ha det.
2021-05-31, 09:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Jag reagerade på att Gränslandskvinnorna fick vara med och rösta. En av dem, eller faktiskt båda, hade väl inte ens träffat varken Andreas, Anki, Dennis eller Joanna?! Hur kan man låta folk rösta ut någon de aldrig träffat?

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Anna hade enbart träffat Alex och Tova-Sophia som varit inne i Robinson. Samt Wilma som aldrig varit inne i Robinson utan enbart var och förblev kvar i Gränslandet tills hon åkte ut. Vem hon röstade på vet jag inte för hon hade inte träffat någon av de fyra: Andreas, Annki, Dennis eller Joanna.

Wilma hann träffa en hel del som kom ifrån Robinson till Gränslandet: Alex, Tova-Sophia, Elias, Ludde, Andreas och Johanna - tills Wilma åkte ut från Gränslandet. Hon röstade väl på Joanna om jag minns rätt vad hon skrev på sin lapp fast hon endast hade träffat Andreas i Gränslandet så hon blev nog påverkad av de andra i Gränslandet och deras prat om deltagarna inne i Robinson.
Anna träffade alla då när det avgjordes i tävling vilka som skulle bli lagledare. Sen verkade det ju också enligt engelsmannen som de hade diskuterat en hel del tillsammans så hon blev nog infad tillräckligt om läget för att kunna lägga en röst.
2021-05-31, 10:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Anna träffade alla då när det avgjordes i tävling vilka som skulle bli lagledare. Sen verkade det ju också enligt engelsmannen som de hade diskuterat en hel del tillsammans så hon blev nog infad tillräckligt om läget för att kunna lägga en röst.

Jo visst såg hon alla vid sin egna Inträdestävling och hann få info plus från pärmen - från andra deltagare om de övriga som hon hann träffa dvs av de få hon hann träffa i Gränslandet, men det var ju inte många. Så hon hann väl inte bilda sig ngn egen uppfattning av att verkligen känna deltagarna?

Wilma likaså. Men hon träffade lite fler deltagare - dock de som såg Dennis och Joanna som FI för Andreas hade hon träffat i Gränslandet och Annki (som W nog hört talas om) - så tror jag hon såg Joanna som ett hot för Andreas och la sin röst på Joanna.

Det måste nog ha känts konstigt både för Anna och Wilma att de egentligen nog mera röstade på hörsägen från andra deltagare som kommit till Gränslandet och berättat om Robinsondeltagarna menar jag. Förutom att Wilma hade träffat Andreas fysiskt i några dagar.

Alla andra gamla deltagare som kom in i Örådet hade väl träffat alla de fyra som satt i Örådets sista röstning om än lite olika antal dagar!
2021-05-31, 10:22
Medlem
Citat:
Anna var en urholkad ADHD:are. Hade inget där att göra. Att hon blev uttagen är ett under.
2021-05-31, 10:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Givetvis får man berätta för sin familj om man ska vara med. Det är 100% säkert.

Strunt samma, vet inte ens flickvännen har sagt någonting, eller gjort något fel. Var bara något troll här inne som droppade att hon berättat att Dennis vunnit i förväg
Tyckte det var ovanligt mycket läckage eller falskinfo om läckage osv. i denna upplaga Robinsson. Så mycket så jag valde att sluta läsa i denna tråd vilket var synd då det ju sannerligen tillför en extra dimension till Robinson å höra reflektioner från flashbackare och få kommentarer på sina egna funderingar. Verkar som det är fler än jag som valde att avstå från deltagande i tråden av den anledningen - grundar det på att det plötsligt verkade dyka upp så många nya i tråden när väl finalen var avgjord.....kanske har jag fel för som sagt var ju inte med på sista delen
2021-05-31, 10:41
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Tyckte det var ovanligt mycket läckage eller falskinfo om läckage osv. i denna upplaga Robinsson. Så mycket så jag valde att sluta läsa i denna tråd vilket var synd då det ju sannerligen tillför en extra dimension till Robinson å höra reflektioner från flashbackare och få kommentarer på sina egna funderingar. Verkar som det är fler än jag som valde att avstå från deltagande i tråden av den anledningen - grundar det på att det plötsligt verkade dyka upp så många nya i tråden när väl finalen var avgjord.....kanske har jag fel för som sagt var ju inte med på sista delen

Skulle säga att det varit 99.9% falskinfo i tråden under säsongen om sådant som skulle hända längre fram i programmet. Kan vara bra att ta med sig till nästa år. Det enda som ’spoilades’ i förväg var väl att två personer skulle bli diskade, men där var källan Wrenkler och inte ett fb-konto. (Och eventuellt nu om Dennis flickvän gått ut med att han vann någon timme innan finalen. Vet fortfarande inte om det stämmer).

Samtidigt skulle man kanske kunnat ha gissa sig till att Dennis skulle vinna. Tappat räkningen på hur många gånger produktionen tog med klipp där Dennis berättade att han skulle fria till sin flickvän och ha ett bröllop om han vann pengarna.
Senast redigerad av peterZiipen 2021-05-31 kl. 10:44.
2021-05-31, 11:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Skulle säga att det varit 99.9% falskinfo i tråden under säsongen om sådant som skulle hända längre fram i programmet. Kan vara bra att ta med sig till nästa år. Det enda som ’spoilades’ i förväg var väl att två personer skulle bli diskade, men där var källan Wrenkler och inte ett fb-konto. (Och eventuellt nu om Dennis flickvän gått ut med att han vann någon timme innan finalen. Vet fortfarande inte om det stämmer).

Samtidigt skulle man kanske kunnat ha gissa sig till att Dennis skulle vinna. Tappat räkningen på hur många gånger produktionen tog med klipp där Dennis berättade att han skulle fria till sin flickvän och ha ett bröllop om han vann pengarna.
Ja det var just det om de två diskade som gjorde att jag fick nog och visst kom det fram här i tråden från någon för jag var varken på Facebook, YouTube eller Instagram och läste utan enbart här. Sen stör den här falskinfon nästan lika mycket då iaf jag har svårt å släppa den när jag ska se nästa avsnitt. Sitter å väntar på att det ska ske....ja du förstår säkert.

jo fyran själva spoilar friskt så är det och jag går in för att inte se trailers -
2021-05-31, 11:16
Medlem
Citat:
Försökte räkna ut hur många gånger Annki och Dennis kastar vatten. (Det klipps hejvilt så lite svårt att få en korrekt siffra)

Får det till att Dennis behövde kasta vatten minst 7 gånger (möjligen att det är 8)

Annki behövde kasta vatten antingen 3 eller 4 gånger.

Eventuellt fusk från produktionen eller var hon bara bättre på att träffa hinken tro?

Om man kollar på marken vid Annki så ser det ut som hon har stått och kasta vatten utan att träffa "tunnan" i typ en vecka jämfört mot Joanna.
2021-05-31, 11:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilmaWankie
Om man kollar på marken vid Annki så ser det ut som hon har stått och kasta vatten utan att träffa "tunnan" i typ en vecka jämfört mot Joanna.

Haha, noterade också det. Kan tänka mig att produktionen testkört banan x-antal gånger (och sen hällde på lite extra i Annkis hink för balansens skull).
2021-05-31, 11:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Som vakna tittare påpekat i tråden så är det ju löjligt hur Mastiff påverkar en finaltävling om en halv mille. Antagligen var Dennis helt överlägsen och sen klipptes det in lite här och var för att man skulle tro att det var spännande.

F.ö. märkligt hur många skadade axlar, armbågar, revben och tillkallande av läkare som skett utan särskilt fysiska tävlingar. I Australian Robinson är det stentuffa tävlingar men knappt några skador alls och inget gnäll.

Vad hände med Andreas efter finalen? Han kramade ju Dennis som tokig efteråt.
2021-05-31, 11:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som vakna tittare påpekat i tråden så är det ju löjligt hur Mastiff påverkar en finaltävling om en halv mille.

Även utfrågningen under örådet var bra himla märklig. Tre deltagare fick en fråga var... varav två av frågorna var otroligt milda. Antar att det klipptes bort en hel del(?) Samtidigt låg fokus på Joannas humörsvängningar.

Man hade ju t.ex. velat höra lite kring hur Annki resonerade när hon lackade ur på William för att han röstade ut Ludde (ville bl a slå honom i ansiktet), samtidigt som hon själv sen röstar på Ludde utan bekymmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in