2021-05-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Igår förmiddag hade HD 13400 st loggade GC-burkar. Sen på eftermiddagen hade hon 13999 st.

Idag är det 13996 st loggade burkar.

Nån GC-mänska som har nån fundering kring varför räkneverket går bakåt?

Bara för att cachar arkiveras eller på annat sätt ”upphör” så räknas väl fynden eller hur funkar statistiken egentligen?

Borde ju pajja dessa viktiga sviter av fynd som det ju uppenbarligen tvistats mycket om då loggar plockats bort av CO osv?

Den enklaste förklaringen brukar vara att man själv loggat en och samma cache dubbelt. Sedan uppmärksammas man på misstaget när statistiken hinner ikapp och man läser 14000 loggar på 13996 unika cacher.
Citera
2021-05-31, 09:15
Medlem
Citat:
Igår förmiddag hade HD 13400 st loggade GC-burkar. Sen på eftermiddagen hade hon 13999 st.

Idag är det 13996 st loggade burkar.

Nån GC-mänska som har nån fundering kring varför räkneverket går bakåt?

Bara för att cachar arkiveras eller på annat sätt ”upphör” så räknas väl fynden eller hur funkar statistiken egentligen?

Borde ju pajja dessa viktiga sviter av fynd som det ju uppenbarligen tvistats mycket om då loggar plockats bort av CO osv?
Bakåt?
Citera
2021-05-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur har hon lyckats få 599 loggar på en dag undrar jag.

Haha, shit, skrev fel!

13400 igår fm
13399 igår em
13396 idag
Ska det vara.
Citera
2021-05-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Den enklaste förklaringen brukar vara att man själv loggat en och samma cache dubbelt. Sedan uppmärksammas man på misstaget när statistiken hinner ikapp och man läser 14000 loggar på 13996 unika cacher.

Jag tror nog det är loggar som hon fuskloggat som nu olika CO raderar.
Citera
2021-05-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Bakåt?

Rättat. Se tidigare inlägg. Gått bakåt 4 burkar på ett dygn.
Citera
2021-05-31, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Ja att det rör sig fyra st i statistiken på ett dygn kan ju vara slump men inte omöjligt någon reagerat ja. Men samtidigt så är det ju ett annorlunda sätt att göra ett statement på om hon faktiskt har loggat dem. Men vill man paja så är det ju ett ”bra” drag.

Men hon har svårt att se vilka som tagits bort eller finns såna möjligheter i ”systemet”?
Citera
2021-05-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie

Ok men då är timingen på det lite anmärkningsvärd i det här fallet då.
Citera
2021-05-31, 09:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Var det du som skrev i helgen något i stil med att en del av SD:s burkar nu kanske tas bort?
Kommer det att göra skillnad på statistiken?
Citera
2021-05-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var det du som skrev i helgen något i stil med att en del av SD:s burkar nu kanske tas bort?
Kommer det att göra skillnad på statistiken?
Arkiverade cachar finns kvar på alla listor och är fortfarande synliga men går inte att logga längre.
Citera
2021-05-31, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Arkiverade cachar finns kvar på alla listor och är fortfarande synliga men går inte att logga längre.

Så försvinner fyra stycken på ett dygn så har man antingen tagit bort loggningen själv eller så har CO ”avloggat” en från burkarna då?
Citera
2021-05-31, 09:41
Medlem
Citat:
Så försvinner fyra stycken på ett dygn så har man antingen tagit bort loggningen själv eller så har CO ”avloggat” en från burkarna då?
Ingen aning. Har inte tillräckligt med kunskap för att bevara frågan. Men jag tror du har rätt. Det beror i varje fall inte på att cacher har arkiverats.
Citera
2021-05-31, 09:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marklundlundmark
Mot det har du en lagstiftning om mininerande av inkräkning av den mänskliga rättigheten av frihet när du är oskyldig.

Är djävulens advokat bara, men om det vore så självklart skulle det redan genomföras.

Du har lagstiftning och sedan lagstiftning ovanför lagstiftningen.

Är Ingen jurist men vet att det lagen om mänskliga rättigheter, vad, den nu heter har ett stort täcke över annan lagstiftning.

Säger som tidigare, det är inte lätt och ibland blir det kryphål.

Ju mer man tänker på det desto klurigare blir det.

Jag tänkte mig att det bästa vore att man fick sin dom i en rättsal tillsammans med sin försvarare när det gällde straff av den här digniteten.

Visserligen borde risken att den misstänkte flyr eller tar självmord minska innan en given dom (om det inte verkar vara överväldigande bevisning), men i praktiken flyttar man ju bara problemet till nästa händelse i den rättsliga processen.

Det skulle kunna innebära att en person som börjar märka vart det barkar (lutar åt fällande dom) flyr/tar självmord innan de rättsliga förhandlingarna avslutats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in