2021-05-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj vilket arbete av kardinalkorken i ett försök att vederlägga en så fjuttig skribent som lilla jag som likväl fick fram det som skulle fram - ja jag lyckades - så nu kan ni iaf inte längre ljuga om den detaljen huruvida Ebba skrev att JB var dömd för sexbrott mot minderårig eller endast att han var tidigare dömd utan att omnämna vilket brott han hade begått. Så korkat gjort av er alla - ja ni vet vilka jag avser.....eller ni kanske ska förneka även det vilken sorglig å anskrämlig skara Ebba-dyrkare ni är - ja och ovanligt storkorkade.
Blir patetiskt att jämföra grova sexualbrott mot det mod Ebba hade när hon fick nog och la korten på bordet vilken vidrig gris Binninge är.

Du förstår att hon för alltid kommer att förknippas med och ses som hjältinna för brottsoffer. Binninge ville hämnas på henne och KD men det kommer bli tvärtom.
Precis som för SD.. ju mer skit som slängs desto mer framgång...
2021-05-30, 21:26
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ja det är verkligen idiotroligt - som jag har skrattat denna eftermiddag - de (Ebba-kramarna) vrider sig efter vad man kan se av deras krampaktiga inlägg av helt annan anledning än av skratt. De är allt annat än samspelta Ebbas stödtrupper här i tråden

Varför skulle vi vara samspelta? Vi drivs inte av samma agenda, vi agerar inte på uppdrag av någon. Vad jag vet, är vi fria, tänkande människor som råkar tycka någorlunda lika om den här affären.

Du antyder implicit att ni är samspelta på Esbjörnsidan och då ställer iallafall jag mig frågan om varför ni pratar ihop er om vad ni ska skriva?
2021-05-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Varför skulle Binninge vägrat att ta intervjuer? Förklara dig!
TA intervjuer var väl lite fel..
Binninge har ju i stort sett sovit med Brännström i bingen.Och bokstavligt talat ryckt honom från toastolen och fått honom till att skriva för att för sent komma på att mailet till tingsrätten inte läses förrän måndag morgon
2021-05-30, 21:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Men varför ska ombud i en tvist vägra tala med pressen? Var hittar du instruktioner eller stöd för din åsikt kring det? Det är snarare något du själv hittat på, på din lilla kammare.
Det var iaf inget som Ebbas ombud följde när han villigt lät sig intervjuas av press i fredags efter att Ebba hade förhörts beträffande det brott avseende grovt förtal hon av åklagare delgavs misstanke om att ha begått (med berått mod)
2021-05-30, 21:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men varför ska ombud i en tvist vägra tala med pressen? Var hittar du instruktioner eller stöd för din åsikt kring det? Det är snarare något du själv hittat på, på din lilla kammare.

Bara det faktum att du nu skrivit om "ställa upp på intervjuer" till "vägra tala med pressen", ser jag som en bekräftelse på att du vet att du bara snackar skit.

Såvitt jag vet har Ebbas om ombud inte "vägrat tala med pressen", det har skett. Däremot har hon såvitt jag vet inte ställt upp på några intervjuer med pressen. Du förstår kanske inte skillnaden. Du får väl läsa på och lära dig lite då.
Senast redigerad av trngw 2021-05-30 kl. 22:00.
2021-05-30, 21:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det var iaf inget som Ebbas ombud följde när han villigt lät sig intervjuas av press i fredags efter att Ebba hade förhörts beträffande det brott avseende grovt förtal hon av åklagare delgavs misstanke om att ha begått (med berått mod)

Kan du länka till den intervjun, tack.
2021-05-30, 21:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan du länka till den intervjun, tack.
Följ du den ordning du menade jag skulle ta, nämligen sök själv - tips AB om jag minns rätt - de stod å flinade båda två och en tredje med ticks stod bredvid - honom klippte AB (var det väl?) bort. Kanske var det Ebbas barns styvfar som försökte säga nåt
Senast redigerad av kubun 2021-05-30 kl. 21:40.
2021-05-30, 21:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Följ du den ordning du menade jag skulle ta, nämligen sök själv - tips AB om jag minns rätt - de stod å flinade båda två och en tredje med ticks stod bredvid - honom klippte AB (var det väl?) bort. Kanske var det Ebbas barns styvfar som försökte säga nåt

Du kan alltså inte länka till den? Var finns den? Jag gav klar och tydlig källhänvisning och inlägget hade länkats otaliga gånger i tråden. Men du minns inte ens var du sett det, om du nu ens har sett det.
Du krävde själv länkar, men nu kan du alltså inte själv leva upp till de krav du själv ställt. Patetiskt.

Kan du inte ge en länk eller källhänvisning så är det ju bara ren lögn. Det var väl ungefär så det uttrycktes om jag skall följa den ordning du menade.

Det är som vanligt, jag ger gång på gång på gång tillgång till källmaterial, källhänvisningar och länkar, men Ebba-hatarna klarar inte av att svara upp med någonting annat än "näe tänker jag inte". Patetiskt.

Du påstår att Ebbas ombud låter sig intervjuas av pressen, då är det upp till dig att belägga det påståendet. Men det kunde du alltså inte. Det säger allt. Det har inte skett.
Senast redigerad av trngw 2021-05-30 kl. 22:11.
2021-05-30, 22:07
Medlem
trngws avatar
Ja, Ebba-hatarna griper som vanligt efter halmstrån kan man konstatera.

Nu vill de först skriva om att "inte ställa upp på en intervju" med "vägra prata med pressen", och sedan vill de påstå att det är att "ställa upp på en intervju", att tillsammans med sin klient svara på några enstaka frågor.

Det är en ofantligt skillnad på att ställa upp på intervjuer och reportage med media på det sätt som Binninge har gjort, och att prata med pressen på en presskonferens kallad till av sin klient eller att tillsammans med sin klient svara på några enstaka frågor i samband med en förhandling eller ett förhör.

Även Binninge svarade väl på en del frågor från pressen i samband med MUf'en. Inte heller det jämställer jag med de intervjuer och reportage som Binninge ställt upp på och arrangerat tillsammans med Expressen.

Vad gäller Ebbas sida i tvisten, så är det Ebba som ställt upp på intervjuerna, inte hennes ombud. Om Binninge hållit sig i bakgrunden, och inte talat med pressen i större utsträckning än vad advokaterna i ärendena gjort, det har ju trots allt blivit några stycken vid det här laget, och definitivt inte ställt upp på intervjuer och reportage, då hade jag, som sagt, inte haft något att anmärka på det. Det är ju väl känt för alla som har minsta lilla koll, att om en advokat hade agerat så som Binninge gjort, då hade den personen inte varit advokat längre. Det har blivit kalla handen direkt från advokatsamfundet med det agerandet.

Vi kan ju också notera att såväl Esbjörns nya knattefotbollslag med advokater varit tysta i pressen, samt att det detsamma gäller den advokat som är Binninges ombud i förtalsanmälan.

Allt detta förstår alla, utom en del riktiga korkskallar i den här tråden.
Senast redigerad av trngw 2021-05-30 kl. 22:21.
2021-05-30, 22:30
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kan alltså inte länka till den? Var finns den? Jag gav klar och tydlig källhänvisning och inlägget hade länkats otaliga gånger i tråden. Men du minns inte ens var du sett det, om du nu ens har sett det.
Du krävde själv länkar, men nu kan du alltså inte själv leva upp till de krav du själv ställt. Patetiskt.

Kan du inte ge en länk eller källhänvisning så är det ju bara ren lögn. Det var väl ungefär så det uttrycktes om jag skall följa den ordning du menade.

Det är som vanligt, jag ger gång på gång på gång tillgång till källmaterial, källhänvisningar och länkar, men Ebba-hatarna klarar inte av att svara upp med någonting annat än "näe tänker jag inte". Patetiskt.

Du påstår att Ebbas ombud låter sig intervjuas av pressen, då är det upp till dig att belägga det påståendet. Men det kunde du alltså inte. Det säger allt. Det har inte skett.

Denna trngw är en rolig figur, man ska ta allt hon säger med en klackspark. En frisk fläkt i vardagen.
Hon länkar sällan till referenser och hänger sig ofta till fula ord när hennes argument tryter.
Det är roligt.

Joda intervjun skedde på AB. Behöver du instruktioner?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyoXA4/ebba-buschs-plan-for-att-bli-fri-fran-fortalsmisstanken
Orkar inte med ditt gnäll, tar bara så mycket tid, så varsågod du fick den helt gratis!
2021-05-30, 22:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyoXA4/ebba-buschs-plan-for-att-bli-fri-fran-fortalsmisstanken

Som sagt ...

Ibland bekräftar Ebba-hatarna, nötterna och tillika korkskallarna, mina inlägg innan man vet ordet av. Tack för den Garre74
Återigen bekräftar du att du är inte bara ett troll utan också trådens okrönte narr

Det är alltså inte så att Ebbas ombud här "vägrar prata med pressen", som någon Ebba-hatare uttryckte det. Men någon intervju, nej, det är det inte tal om. Särskilt inte i stil med de intervjuer och reportage som Binninge "ställt upp på" (läs: arrangerat).
Senast redigerad av trngw 2021-05-30 kl. 23:22.
2021-05-30, 23:31
Medlem
kubuns avatar
Självsanering

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Denna trngw är en rolig figur, man ska ta allt hon säger med en klackspark. En frisk fläkt i vardagen.
Hon länkar sällan till referenser och hänger sig ofta till fula ord när hennes argument tryter.
Det är roligt.

Orkar inte med ditt gnäll, tar bara så mycket tid, så varsågod du fick den helt gratis!
Ja den här trngw tar komikpriset bland Ebba-fansen men det är fanimej tajt som på ett målfoto av ett 100-meterslopp.

Först raljera så vansinnigt över att jag valde att inte lägga ner någon tid på att söka i Ebbas Facebook av den enkla anledningen att någon så tvärsäkert sa att den tagits bort från offentligheten och sen själv fallera i att söka upp intervjun i AB som var daterad å allt.

Sen nu så ska h¤n mena sig bestämma hur omfattande ombuds samtal med pressen ska vara för att räknas som intervju. Ja du har helt rätt - man slösar bara sin tid på dessa rättsvrak.
Senast redigerad av kubun 2021-05-30 kl. 23:58. Anledning: - gick för långt i min iver att svara med samma mynt (invektiv osv)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in