2021-05-30, 21:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vissa av dem har du motiverat med studier som du inte hänvisat till och andra slutsatser har du enkomt presenterat som en undran. Och nu vill du korrelera hjärtåkommor med vaccin, verkar det som, återigen utan referenser.

Vi har nog olika syn på vad det innebär att "motivera påståenden".
Det är självklart att då spikproteinet som orsakar tex hjärtinfarkter vid Covid-19 även vid vaccinering kommer ut i blodomloppet kan det orsaka hjärtinfarkt även vid vaccinering.

Det är just detta som gör den nya upptäckten så oroväckande.
Citera
2021-05-30, 21:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vaccinet har funnits i ett år nu väl och med andra ord borde tiotusentals försökspersoner varit vaccinerade i ett år nu med en minimal andel allvarliga biverkningar.
Det spelar ingen som helst roll för mig. Jag har fått det bästa vaccinet man kan få. Jag har genomgått infektion. Det blir inte bättre än så.

Citat:
Jämför med om du skulle gjort en studie där du injicerat corona i luftvägarna på tiotusentals människor för ett år sedan. Vi hade haft hundratals döda och säkert några tusen med långcovid osv.
Långcovid är den största bluffen av alla .. för de allra flesta går covid över, men för somliga kan det ta några månader innan man blir helt återställd. Det är inte konstigare än den vanliga influensan. Jag har redan haft covid och om du tycker att 7 dagar är lång tid så hade jag också långcovid.

Citat:
Nej tar man inte vaccinet vid det här laget så är det i princip bevisat att man är en idiot. Då förtjänar man nästan att kvävas ihjäl och sjukhusräkningen borde oavkortat skickas till dödsboet.
Jag säger att det beror på. Tillhör du riskgrupp, är överviktig och allmänt dålig hälsa och tackar nej är du en idiot. Är du ung och frisk och har haft covid så finns det absolut ingen anledning att springa och vaccinera sig det första du gör. Vad är det rationella med det?
Citera
2021-05-30, 21:48
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Du är dum, på riktigt…

Eller hur?
... du bemöter fakta med... med... med ”du är dum”? 🤣

Vi säger så pappskalle
Citera
2021-05-30, 21:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kan du berätta vad som står i länken, för oss som inte behärskar det språket.

Är troligen spike som kommit in i blodomloppet och skapar problem.
Det står att hjärtinfarkter ökar kraftigt i Israel, vilket läkaren som uttalar sig menar kan bero på oroligheter och corona om jag förstår honom rätt. Alltså att den jobbiga situationen i stort i Israel gör att infarkterna ökar trots att smittan går ned.
Citera
2021-05-30, 21:51
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Du tänker fel, du fler som blir smittade ju fler dör ju också.

OK ... låt oss utgå från din logik.

Hur många har dött i år jämfört med förra året?
Citera
2021-05-30, 21:56
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är självklart att då spikproteinet som orsakar tex hjärtinfarkter vid Covid-19

Här hade det passat med en referens. Hur ser risken ut u förhållande till infektion?
Citat:

även vid vaccinering kommer ut i blodomloppet kan det orsaka hjärtinfarkt även vid vaccinering.
Jag tror detta kan nyanseras betydligt mer. Det borde exempelvis vara beroende av koncentrationer (gärna i förhållande till infektion) och tid i kroppen. Och har du något som talar för att detta sker? Har du något som styrker detta i form av exempelvis statistik som visar på en ökad frekvens som följd av vaccination?
Senast redigerad av MrArtur 2021-05-30 kl. 21:59.
Citera
2021-05-30, 21:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag följer för övrigt utvecklingen angående detta:
https://m.ynet.co.il/articles/59058240

Storbritannien och Sverige blir väl nästa man till rakning? Alltså;
Om Storbritannien och Sverige får samma utveckling som Israel av hjärtattacker och relaterade sjukdomar bör samband med vaccinering och/eller genomgången infektion utredas grundligt. Även kombination infektion/ vaccinering behöver studeras.

Det finns ingenting i den artikeln som bekräftar vad du försöker insinuera. Det lösryckta citatet blir då bara vilseledande.

I artikeln framgår att hjärtrelaterade sjukdomar minskat i Israel.
Citera
2021-05-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Eller hur?
... du bemöter fakta med... med... med ”du är dum”? 🤣

Vi säger så pappskalle
Bra, för du är dum. Värdelöst att argumentera eller resonera med personer som har din inställning. Som sagt så är det nästan bara att spärra in er tills denna pandemi, förhoppningsvis, är över...
Senast redigerad av starshipp 2021-05-30 kl. 22:15.
Citera
2021-05-30, 22:17
Medlem
Citat:
För att det ger allvarliga biverkningar.

Eh, nej!
Man slutade för att astras fungerade sämre mot den sydafrikanska HIV-mutationen
Citera
2021-05-30, 22:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Här hade det passat med en referens. Hur ser risken ut u förhållande till infektion?

Jag tror detta kan nyanseras betydligt mer. Det borde exempelvis vara beroende av koncentrationer (gärna i förhållande till infektion) och tid i kroppen. Och har du något som talar för att detta sker? Har du något som styrker detta i form av exempelvis statistik som visar på en ökad frekvens som följd av vaccination?
Beroende av koncentration är det till viss del, upp till den koncentration som orsakar tex en eventuell infarkt. Detta varierar förstås mellan individer. Att en liten mängd spikprotein kommer in i blodet är heller ingenting nytt, det som upptäckts är att spikproteinet inte stannar i lymfsystem som tänkt utan istället vandrar in i blodomloppen.

Det lär komma statistik. Den är ju också under uppbyggnad, tex hos svenska Socialstyrelsen. Av begripliga skäl är det svårt att veta om en infarkt orsakats av Covid-19, av vaccin eller av en kombination så länge vaccinering och smittspridning löper parallellt. Först i ett läge där smittan går ned kan effekter av vaccin ses tydligt, tex i Sverige nu och troligen ca 6 månader framåt.

Israel ligger härvid före oss.

Man kan inte rakt av anse att vaccin innebär mindre risk än infektion. Detta eftersom en människa kan dö, och är man död dör man inte ännu mer än så.
Citera
2021-05-30, 22:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Bra, för du är dum. Värdelöst att argumentera eller resonera med personer som har din inställning. Som sagt så är det nästan bara att spärra in er tills denna pandemi, förhoppningsvis, är över...

Det var ju tung argumentation verkligen. Håller med Malmoe om det mesta och tycker att det är märkligt att inte fler genomskådar tidernas största bluff där majoriteten förvandlats till får som inte kan tänka själv.

Det enda jag hör om är att lösningen på pandemin stavas vaccin och munskydd. Ja och att man måste stänga ner hela världen till dess att alla är vaccinerade.

Inte ett enda ord om att man kanske inte kan fortsätta att smälla i sig onyttig mat år ut och år in. Och att anledning till att så många blir så sjuka samtidigt är att vår livsstil är ohållbar och måste omedelbart ändras. Helst för ett år sedan.

Men vad händer? Jo det lockas med munkar och skräpmat till alla som vaccinerar sig. Sjukt är bara förnamnet . Sluta för fan, kamma till er och använd hjärnan för fan!
Citera
2021-05-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, biverkningarn är inte det största problemet med Astras vaccin. Fokuset ligger fel.

Säg det till de som blev allvarligt sjuka av vaccinet (min bror t ex) och de som avlidit. Det är sjukt att folk kastar sig på detta vaccin frivilligt. Särskilt yngre, friska människor för vilka Covid i princip inte innebär någon risk överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in