2021-05-30, 20:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
För att det ger allvarliga biverkningar.

Nej, biverkningarn är inte det största problemet med Astras vaccin. Fokuset ligger fel.
Citera
2021-05-30, 21:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
När Trump yttrade att Covid kom från Kina och troligen ett labb i Wuhan, då utmålades han som rasist och alla som höll med var rasister och konspirationsteoretiker. Nu när plötsligt demokraterna öppnat för att det faktiskt verkar vara så (som om vi inte visste duh) ja då håller fake news vänstermedia tyst.

Tänk också att Facebook, Youtube och Twitter censurerat folk för att ha yttrat detta! Hur sjukt är inte det. De borde ställas inför rätta.

De sista 10 sekunderna är bäst. Fauci är en clown https://www.youtube.com/watch?v=ilt_NcaIIRk
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Han kallades även rasist när han ville stänga flygen till och från Kina samtidigt som de nu skyller på hur dåligt han hanterade pandemin. Det spelar ingen roll vad karln gör.

Ja. Donald Trump var den som tog viruset på allvar i inledningsskedet. Hans politiska motståndare utnyttjade det till att komma med sedvanliga anklagelser om "rasism". Allt som en vit människa gör numera, kan på olika sätt tolkas som "rasism". Ifall Obama hade stoppat flygen från Kina, så hade ingen vågat yppa någonting om "rasism".

Att Trumps motståndare på det här sättet främjade virusets spridning borde ha varit en stor skandal.
Citera
2021-05-30, 21:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det skulle snarare kanske kunna ge en förklaring till de mycket ovanliga biverkningarna, på sin absoluta höjd, snarare än att öka frekvensen av dem. Din undran är i nuläget en helt ounderbyggd spekulation. Och visar bara vad du vill att detta ska leda. En bekräftelsebias mao.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det skulle kunna förklara en eventuell ökning av hjärt/kärlsjukdomar. Dessa skulle då inträffa inom 6 månader.

Vart vill jag "att detta ska leda"? Är det inte vettigt att först iaktta vad vi har för handen och sedan bestämma vart man vill bli ledd/ leda? Gör du tvärtom?
Jag följer för övrigt utvecklingen angående detta:
https://m.ynet.co.il/articles/59058240

Storbritannien och Sverige blir väl nästa man till rakning? Alltså;
Om Storbritannien och Sverige får samma utveckling som Israel av hjärtattacker och relaterade sjukdomar bör samband med vaccinering och/eller genomgången infektion utredas grundligt. Även kombination infektion/ vaccinering behöver studeras.
Citera
2021-05-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja. Donald Trump var den som tog viruset på allvar i inledningsskedet. Hans politiska motståndare utnyttjade det till att komma med sedvanliga anklagelser om "rasism". Allt som en vit människa gör numera, kan på olika sätt tolkas som "rasism". Ifall Obama hade stoppat flygen från Kina, så hade ingen vågat yppa någonting om "rasism".

Att Trumps motståndare på det här sättet främjade virusets spridning borde ha varit en stor skandal.

Ja, om vi drar oss till minnes vad som skedde vid Wuhanvirusets utbrott så var det ju häxjakt på Trump just då över någon förflugen mening i ett telefonsamtal. Det var ju rent av riksrätt med pompa och ståt där de hotade att avsätta honom och media fyllde sida upp och sida ner med angrepp på Presidenten.

Om de hade gett honom lite lugn och ro där i början så hade nog miljoner liv kunnat sparas. Förmodligen hade flygtrafik stängts ner från Kina osv.
Citera
2021-05-30, 21:10
Medlem
Citat:

Nej, han tog det inte på allvar, han gaggade ju om att han ville se fullsatta kyrkor påsken 2020.
Citera
2021-05-30, 21:13
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det skulle kunna förklara en eventuell ökning av hjärt/kärlsjukdomar. Dessa skulle då inträffa inom 6 månader.

Det vore verkligen passande med en referens här.
Citat:

Vart vill jag "att detta ska leda"? Är det inte vettigt att först iaktta vad vi har för handen och sedan bestämma vart man vill bli ledd/ leda? Gör du tvärtom?
Det är ju inte jag som kastar ur min en omotiverade slutsatser här, förtäckta som en undran här.
Citera
2021-05-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, biverkningarn är inte det största problemet med Astras vaccin. Fokuset ligger fel.

Största problemet är att många är rädda för Astra vaccinet.
Efterföljt av att det bara ger drygt 60% skydd.
Citera
2021-05-30, 21:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det vore verkligen passande med en referens här.

Det är ju inte jag som kastar ur min en omotiverade slutsatser här, förtäckta som en undran här.
Mina slutsatser har jag motiverat i tråden. Du har väl helt enkelt inte läst dem.
Citera
2021-05-30, 21:26
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Mina slutsatser har jag motiverat i tråden. Du har väl helt enkelt inte läst dem.
Vissa av dem har du motiverat med studier som du inte hänvisat till och andra slutsatser har du enkomt presenterat som en undran. Och nu vill du korrelera hjärtåkommor med vaccin, verkar det som, återigen utan referenser.

Vi har nog olika syn på vad det innebär att "motivera påståenden".
Citera
2021-05-30, 21:33
Medlem
Citat:
Jag följer för övrigt utvecklingen angående detta:
https://m.ynet.co.il/articles/59058240

Storbritannien och Sverige blir väl nästa man till rakning? Alltså;
Om Storbritannien och Sverige får samma utveckling som Israel av hjärtattacker och relaterade sjukdomar bör samband med vaccinering och/eller genomgången infektion utredas grundligt. Även kombination infektion/ vaccinering behöver studeras.

Kan du berätta vad som står i länken, för oss som inte behärskar det språket.

Är troligen spike som kommit in i blodomloppet och skapar problem.
Citera
2021-05-30, 21:38
Medlem
Citat:
Anders Lindberg försöker skydda Anders Tegnell genom att flytta fokus.

Anders Tegnells stora brott var inte hans motstånd mot att försätta Sverige i "lockdown". Anders Tegnells stora brott var att han lät smittbärarna forsa in i Sverige, helt utan försök till kontroll.

Anders Lindberg berör inte det egentliga brottet, utan flyttar uppmärksamheten till brister i Sveriges krisberedskap, bristen på vårdplatser, stort beroende av importerade läkemedel, med mera.

Ja, Sveriges beredskap var dålig. Ja, sjukvården var underdimensionerad redan innan. Ja, Sverige är farligt beroende av ett oavbrutet flöde av varor över gränserna.

Men faktum kvarstår: Anders Tegnell valde att ge upp redan innan viruset hade kommit till Sverige.

Citat från Anders Lindberg i Aftonbladet:
Det är självklart lätt att vara efterklok men det svenska totalförsvaret har rustats ner sedan början av 1990-talet, i bred politisk enighet.
Jag tror att det bland annat är därför som kritiken mot den svenska coronastrategin faller så platt. Den försöker skylla problem som uppkommit efter decennier av nedrustning på Anders Tegnell eller ibland på Lena Hallengren.
Här bluffar Anders Lindberg. Kritiken mot Anders Tegnell handlar inte om att han skulle ha ansvaret för "decennier av nedrustning". Kritiken mot Anders Tegnell handlar om att Anders Tegnell valde att retirera redan från början, trots att Anders Tegnell kände till bristerna inom sjukvården. Anders Tegnell hade kunnat försöka fånga upp smittbärarna vid gränsen. Men Anders Tegnell gjorde det medvetna valet att låta smittbärarna flöda in. Det är där Anders Tegnells brott ligger.

Anders Tegnells anhängare kommer att fortsätta att försvara Anders Tegnell på det här sättet. Uppmärksamheten kommer att riktas mot en mängd andra saker, än just valet att låta smittbärarna kliva rakt in i svenska samhället.

Lindberg far med osanning. Sverige satsade på flockimmunitet trots brister i beredskap, åldringsvård och intensivvård.
FHM har hela tiden motarbetat åtgärder som kunde ha bromsat smittspridningen i mars 2020 eller i september 2020. Tex omfattande testning.
Citera
2021-05-30, 21:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Irrationellt tankesätt. Vaccinerna som har tagits fram i väst har genomgått klininska försök. Hundratals miljoner amerikaner har vaccinerats med dem.
Det är mycket möjligt men jag är ändå inte intresserad av mediciner jag inte behöver då jag redan haft covid. Det var ingen större grej för mig.

Citat:
Ditt tankesätt skulle ha varit korrekt om det dök upp någon galning som envisades om att vaccinera dig här i Sverige med ett nytt mRNAvaccin mot exempelvis denguefeber.
Jag tror absolut att vaccinet är bra för riskgrupper och de ska naturligtvis vaccinera sig så fort det bara går. Men jag tillhör ingen riskgrupp och har haft covid som sagt.

Citat:
Vi har inte problem med denguefeber i europa, så det vore helt galet att vaccinera sig mot detta här.
Jag har redan genomgått infektionen och har antikroppar. Min kropp hanterar covid alldeles utmärkt har det visat sig och det jag glad för. Och det helt utan mediciner.

Citat:
Men nu har vi ett nytt virus som möjligtvis kan orsaka bestående skador. Vi vet helt enkelt inte.
Jag fick inte det. Inte alls faktiskt. Det var oerhört milda symptom för mig.

Citat:
I det läget är det rationellt att vaccinera sig. Förstår du?
Nej inte givet att jag genomgått infektionen och har antikroppar. Det är inte rationellt att vaccinera sig med preparat man inte behöver.

Citat:
Du envisas tjurskalligt att mRNAvaccinerna kanske har biverkningar om några år. Vi vet inte. Men vi vet utan tvivel att ett helt nytt virus som inte drabbad oss tidigare absolut inte kan orsaka skador som manifisterar sig i ett senare skede.
Jag har redan haft det så jag vet det inte skadar mig. Hade jag inte haft det hade jag såklart varit mer orolig.

Citat:
Man ska inte önska livet ur sina motståndare, men det vore ju komiskt om du insjuknade i covid-19 och drabbades av försämrad lungfunktion om ett par år.

Jag har redan haft det som sagt. Och som får många andra var det ingen speciell grej. Det försvann inom en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in