Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Irrationellt tankesätt. Vaccinerna som har tagits fram i väst har genomgått klininska försök. Hundratals miljoner amerikaner har vaccinerats med dem.
Det är mycket möjligt men jag är ändå inte intresserad av mediciner jag inte behöver då jag redan haft covid. Det var ingen större grej för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Ditt tankesätt skulle ha varit korrekt om det dök upp någon galning som envisades om att vaccinera dig här i Sverige med ett nytt mRNAvaccin mot exempelvis denguefeber.
Jag tror absolut att vaccinet är bra för riskgrupper och de ska naturligtvis vaccinera sig så fort det bara går. Men jag tillhör ingen riskgrupp och har haft covid som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Vi har inte problem med denguefeber i europa, så det vore helt galet att vaccinera sig mot detta här.
Jag har redan genomgått infektionen och har antikroppar. Min kropp hanterar covid alldeles utmärkt har det visat sig och det jag glad för. Och det helt utan mediciner.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Men nu har vi ett nytt virus som möjligtvis kan orsaka bestående skador. Vi vet helt enkelt inte.
Jag fick inte det. Inte alls faktiskt. Det var oerhört milda symptom för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
I det läget är det rationellt att vaccinera sig. Förstår du?
Nej inte givet att jag genomgått infektionen och har antikroppar. Det är inte rationellt att vaccinera sig med preparat man inte behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Du envisas tjurskalligt att mRNAvaccinerna kanske har biverkningar om några år. Vi vet inte. Men vi vet utan tvivel att ett helt nytt virus som inte drabbad oss tidigare absolut inte kan orsaka skador som manifisterar sig i ett senare skede.
Jag har redan haft det så jag vet det inte skadar mig. Hade jag inte haft det hade jag såklart varit mer orolig.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Man ska inte önska livet ur sina motståndare, men det vore ju komiskt om du insjuknade i covid-19 och drabbades av försämrad lungfunktion om ett par år.
Jag har redan haft det som sagt. Och som får många andra var det ingen speciell grej. Det försvann inom en vecka.