2021-05-30, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Exakt! Vissa saker förstår du!!
Binninge och co har lurat Esbjörn duktigt.
RO:s styrelsetant kändismäklarfrun Monica Pernroth-Lüllmaa har tom omyndigförklarat honom och lagt beslag på hans tillgångar.
Precis så är det.
2021-05-30, 17:22
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Aha. Jag får dynga varje dag så då är det uppenbart att trngw saknar argument i allt.
Du verkar däremot vara lite känslig.

Sen fortsätter bara din logik att halta...
han började så då får Ebba... Sandlådenivå.
Trodde en politiker var lite bättre än så, men men... det är ju så du ser på Ebba.
Två gånger i rad - nedvärderar du Ebba!

Att gå i svaromål är INTE det Ebba har gjort med sitt uttalande som nu utreds för förtal.

Hon gick inte i svaromål.
Hon påpekade kända fakta gällande ombudets moraliska, etiska och ekonomiska vandel.
Hans uttalanden i media om andras brister, ska därför tas med en nypa salt och granskas väl!

"Ty Binninge ser endast grandet i sin nästas öga, men inte takbjälken i sitt eget."
2021-05-30, 17:31
Medlem
Citat:
Du kanske ska pröva att citera korrekt?

"Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann"
Min poäng från början var ifall vi antar att stycke 1 bedöms sant, dvs att det är avsett att utsätta nån för missaktning, så går vi till andra stycket där vi konstaterar att det är sant att mr b är dömd i hovrätt. Då återstår bara det stycke jag tog med för att avgöra ifall Ebba är skyldig eller ej.

Om vi antar att stycke 1 inte är sant faller målet.

Dvs delen i stycke 2 är av största betydelse för målet ifall vi antar att det bedöms avsett för missaktning, ergo min kommentar. Men för säkerhets skull lägger jag till att först ska stycke 1 bedömas i sig.
2021-05-30, 17:31
Medlem
Citat:
Bra. Och ingen av dessa fall passar in på Ebba.
Du förstår!
Jag misstänkte att även detta inlägg som så enkelt och konkret som möjligt förklarar begreppen förklarligt och försvarligt skulle komma att passera utanför ditt ingenium.
2021-05-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
behöver inte det numer då Armstark varit så duktig och hjälpt trådens debattörer med det - trådens bästa inlägg någonsin kommenterade Ananias och det är bara att instämma i lovorden

här>>> (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

bevis på att Ebba, trots att de här av många förnekades, har omnämnt JB som dömd sexförbrytare mot minderårig

Aj, ser nu att det är den redigerade versionen - ok - det var alltså därför Armstark var så beredvillig. Jag trodde Garry74 hade sett det i Armstarks länkade Ebba-FB-inlägg - han visste det alltså sen innan ja ja sanningen kommer alltid fram till slut

Du har just bevisat att du inte ens klarar av att följa en enkel punktlista. Att förvänta sig att du då ska kunna förstå några som helst juridiska spörsmål utöver förmågan att dela en tårta i fyra lika stora bitar är att hoppas på alldeles för mycket.
2021-05-30, 17:39
Medlem
Andelen KD-troll i den här tråden är överväldigande. Får ni betalt för detta? Får känslan av unga KDU-are av resonemang och argumentation att döma.

Har själv röstat KD i förrförra valet. Gillar EBT men jag ser den uppenbara etiska och juridiska problematiken här.
2021-05-30, 17:43
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Det är just Svenska folket,vanliga Svensson som fått upp ögonen för vad som legat bakom smutskastning och falska påståenden. Oavsett parti möjligen med vissa undantag av smutsvänstern så har väldigt få medkänsla med en dömd sexbrottsling oavsett vad den anser vara pedofeli eller våldtäkt eller andra formuleringar för att kringgå det faktiska.
Och än mindre för ett peddo som systematiskt i åratal drivit en intern klubb för likasinnade
Tom vänstern har nog svårt att försvara den nätstalkande pedofilen efter avslöjandet om hans verksamhet . Möjligen med undantag av Strandhäll men vem bryr sig om den tokan?

Nej,Ebba är en hjältinna som står upp för alla nedtryckta brottsoffer!En symbolisk handling att sätta ner foten mot Binninge gav respekt

Är vänster och varit med så länge, att vi ännu hade partibok när jag gick med i VPK.
Men inte faen skulle jag någonsin försvara någon som begått sådana avskyvärda brott.
Nackskott är enda botemedlet eller möjligtvis retroaktiv abort.
2021-05-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Andelen KD-troll i den här tråden är överväldigande. Får ni betalt för detta? Får känslan av unga KDU-are av resonemang och argumentation att döma.

Har själv röstat KD i förrförra valet. Gillar EBT men jag ser den uppenbara etiska och juridiska problematiken här.
Har du inga bättre argument att komma med än något tramsigt halmgubberesonemang om att alla som inte delar din åsikt måste vara KD-troll? Till skillnad mot dig har jag aldrig, och kommer aldrig, röstat på KD. Men jag kommer inte heller att ha några affärer ihop med Esbjörn Bolin eller be Johann Binninge sitta barnvakt till min dotter, för jag vill inte bli blåst på mina pengar eller låta mitt barn bli misshandlat.
2021-05-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine

Du gör det va..,
Så pass så du var tvungen att regga nytt konto och berätta för oss
2021-05-30, 17:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har just bevisat att du inte ens klarar av att följa en enkel punktlista. Att förvänta sig att du då ska kunna förstå några som helst juridiska spörsmål utöver förmågan att dela en tårta i fyra lika stora bitar är att hoppas på alldeles för mycket.
jag hade just då inte tid att ingående gå in i det du skrivit - det är nu åtgärdat - tack än en gång! Du har verkligen varit till stor hjälp. Duktig du!

Här är än en gång det som var så ohyggligt "svårt" att få fram - Ebbas raderade sekvens och som hon så klumpigt försökte dölja
En av de personer som har synpunkter på Esbjörns försäljning, vi kan kalla henne Y, har kontakt med en jurist och han anlitas under hösten. Han arbetar inte under titeln advokat, han är tidigare i hovrätt dömd till fängelse för sexuella övergrepp på minderårig. Han har engagerat sig i flera fall med misstänkta våldtäktsmän och även i fallet runt Julian Assange. Han nolltaxerade senast kända beskattningsår.
2021-05-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
jag hade just då inte tid att ingående gå in i det du skrivit - det är nu åtgärdat - tack än en gång! Du har verkligen varit till stor hjälp. Duktig du!

Här är än en gång det som var så ohyggligt "svårt" att få fram - Ebbas raderade sekvens och som hon så klumpigt försökte dölja
En av de personer som har synpunkter på Esbjörns försäljning, vi kan kalla henne Y, har kontakt med en jurist och han anlitas under hösten. Han arbetar inte under titeln advokat, han är tidigare i hovrätt dömd till fängelse för sexuella övergrepp på minderårig. Han har engagerat sig i flera fall med misstänkta våldtäktsmän och även i fallet runt Julian Assange. Han nolltaxerade senast kända beskattningsår.
Jag tycker att hon lyckades dölja det ganska bra, i alla fall från deltagarna i denna tråd....
2021-05-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hon gick inte i svaromål.
Hon påpekade kända fakta gällande ombudets moraliska, etiska och ekonomiska vandel.
Hans uttalanden i media om andras brister, ska därför tas med en nypa salt och granskas väl!

"Ty Binninge ser endast grandet i sin nästas öga, men inte takbjälken i sitt eget."

Ja, du gör ett dåligt jobb att försvara Ebba. Du beskriver brottet som Ebba gjorde på ett bra sätt.
"utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt"
"ägnad att utsätta denne för andras missaktning"

Det enda rätta är att bemöta ombudets påståenden med fakta.
Konsekvent, hela tiden. Visa att man står över sandlådenivån.

Vi pratar alltså ombudet, Ebbas kamp ska ju inte stå där, utan mot Esbjörn.

Men Ebba insåg att gå hårt mot Binninges påståenden och påstå det var lögn skulle kunna uppfattas som att hon anklagade Esbjörn för lögner och den effekten ville hon inte ha så hon la all kraft på att attackera ombudet direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in