Citat:
Ursprungligen postat av
rettod1
Har du fortfarande inte fattat att Esbjörn sålt sin fastighet till Ebba helt utan tvång ......,men efter tid påverkats av andra att säga; Jag ångrar mig!
Har inte du förstått att jag vet att många här inne anser det. Eller kanske snarare med en dåres envishet hävdar det. Förstår du inte att jag tråtts den vetskapen på inget sätt är övertygad om att så är fallet.
För mig finns det fortfarande väldigt många frågetecken kring affären. Om vi hoppar över hur Coronakorrekt Ebbas agerande var, med tanke på hur mycket vi diskuterat det. Så finns det för mig fortfarande för många frågetecken. Jag ska ge dig några exempel så du förstår vad jag menar.
Varför uppmuntrade inte Ebba Esbjörn att ta in någon form av egen hjälp under affären?
Jag menar hon var ju så mån om att allt skulle gå rätt till. Att göra en fastighets affär är en stor grej. I synnerhet som det var Esbjörns första. Samt att saker går lite saktare när man är över 80 år. Ännu en orsak att han skulle haft ett eget stöd.
Varför stämmer inte Ebbas Facebook i
Post riktigt med verkligheten?
När hon talar om att Esbjörn ska bekosta vissa reparationer, och där hon säger att hon gjort flera värderingar?
Om man gör en sjyst affär, varför tog hon då inte ut värderingspaporen och gav dem till Esbjörn?
Priset?
Hon köpte huset lite för billigt för att jag ska tycka att allt är glasklart. Ibland bedrar snålheten visheten. Hade hon betalat en miljon mer hade inga frågetecken funnits gällande det i alla fall. Jag menar hon hade ju haft råd.
Varför lovade Ebba att affären skulle gå tillbaka om Esbjörn ångrat sig och sedan inte håller sitt löfte?
Jag hade tyckt att det var fisigt av vem som helst att inte hålla ett sådant löfte, men för mig är det snäppet viktigare att en förtroende vald håller ett sådant löfte.
Hur är det med Esbjörns fattningsförmåga?
Esbjörn har en lindring kognitiv funktionsnedsättning. Har den påverkat hans förmågor kring affären. Det skulle ju förklara varför han sa 3,9 när Ebba bjöd 3,8.
Varför ser Esbjörns namnteckning så konstig ut på kontraktet, men helt normal på generalfullmakten?
Tja, så du ser. Frågorna hoppar sig för mig när jag tänker kring affären. Och detta beror inte på att jag inte förstår de svar jag får, utan att jag inte köper de svar jag får.
Jag vet att jag skrivet detta förut, men låt bli att kommentera mina inlägg så att man inte kan svara på annat sätt.