2021-06-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Som den goda mamman så satte hon sina barn främst. Att låta dem växa upp i den miljön där de var trygga, där de hade växt upp tidigare, där deras pappa bodde.
Hon förvissade sig även om att Esb hade någonstans att bo samt att han fick så mycket betalt som han ville.

Tyvärr så missade hon att även Majkgård ville inlemma fastigheten i sitt imperium vilka tog hjälp av pedofilen och Pernroth.

Majkgård lärde en gång i världen känna två bröder som bodde hela sina liv tillsammans i ett av byns röda hus och som var duktiga och uppskattade snickare.
Innan de dog med några års mellanrum för ett drygt årtionde sedan testamenterade de gården till kvinnan. (Hon fick av bara farten även deras sommarhus i Norrland.) Nu hade hon samma plan för Esb hus så det fick absolut inte säljas då hon inte kunde ärva det i så fall.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Citat ur artikeln: "– Jag minns när jag besökte den yngre brorsan, då han låg döende på sjukhus. Hon kom upp och såg till att testamentet blev undertecknat."

Bara det gör att vi har med en "serieärverska" att göra och denne har förstört få många...
Esb, Ebba, Ebbas barn och och och...
Tycker pensionatstantens agerande borde granskas under lupp och hon borde ställas till svars för att ha ingripit och nedvärderat en äldre människa och nu antagligen reducerat dennes pengar..
2021-06-26, 11:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det blir ibland fel när folk tänker.... Som när du försöker dig på just den manövern.
Det blir också fel när folk anser att politker inte ska få köpa hus och bo var de vill.
Hur ska vi lösa detta - ska vi inrätta en myndighet som köper bostäder som våra politiker sedan får hyra av myndigheten? Vi har redan ett par sådan bolag - fortverket och Akademiska hus - men du menar vi behöver ett till. Politikerbostäder AB...
Får FD politker köpa hus och bo var de vill?

En del tänker inte, utan det finns skribenter i denna tråd som medvetet tar i för att missförstå.
2021-06-27, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det blir ibland fel, när människor tycker att vanliga spelregler inte gäller dem. När de tycker att det är okey att utnyttja gamla eller sjuka för egen vinning. Människor som kanske ser sig som någon apostelperson för de gamla. Hur de i politiska debatter kan hävda att de värnar om dessa människor. Men när det verkligen kommer till kritan så är man beträdd att utan hänsyn, gå rakt över rakt de gamla eller sjuka för att få det som man vill ha.

Som i det här fallet när Ebba sätter sig själv och sina behov som prio 1 och inte för ett ögonblick bryr sig om Esbjörns behov, eller tar hänsyn till hans kognitiva funktionsnedsättning. Ebba beter sig helt enkelt enkelt på ett sätt som tyder på att hon ser sig själv och sina behov som viktigare än andras.
Till skillnad mot gamarna i Rättssäkerhetsorganisationen så fyller Ebba Busch fickorna på Esbjörn med pengar. Änkespindeln på Odalgården, låtsasjuristen och mäklarfrun gör allt för att tömma dem. Det finns inte en sekunds tveksamhet om vem som utnyttjar Esbjörn i det här fallet.
2021-06-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Kan du då vänligen presentera detta läkarintyg? Och vilken är läkaren som har utfärdat "intyget"?

För jag har läst igenom samtliga inlagor till domstolen. Och där fanns inget sådant läkarintyg. Så det vore extremt intressant att få veta vad det är för läkarintyg som du dillar om.

Theo har på direkt fråga i kvälsspressen berättat att han inte är kompis med Ebba.

Du snackar vitt och brett om alla bevis du kan prestera men har än så länge inte presterat ett enda.
2021-06-27, 12:34
Medlem
Citat:
Det blir ibland fel, när människor tycker att vanliga spelregler inte gäller dem. När de tycker att det är okey att utnyttja gamla eller sjuka för egen vinning. Människor som kanske ser sig som någon apostelperson för de gamla. Hur de i politiska debatter kan hävda att de värnar om dessa människor. Men när det verkligen kommer till kritan så är man beträdd att utan hänsyn, gå rakt över rakt de gamla eller sjuka för att få det som man vill ha.

Som i det här fallet när Ebba sätter sig själv och sina behov som prio 1 och inte för ett ögonblick bryr sig om Esbjörns behov, eller tar hänsyn till hans kognitiva funktionsnedsättning. Ebba beter sig helt enkelt enkelt på ett sätt som tyder på att hon ser sig själv och sina behov som viktigare än andras.
Har du fortfarande inte fattat att Esbjörn sålt sin fastighet till Ebba helt utan tvång ......,men efter tid påverkats av andra att säga; Jag ångrar mig!
2021-06-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja en bra bunt med pengar i alla fall i början.
Nu verkar det vara stora hål i kappsäcken och för att andvända Esb ord : pengarna rinner lätt.

Ja, Ebbas plan är väl att fortsätta fiska upp pengar ur sina djupa fickor, tills Esbjörn får ge upp pga att han inte har råd med rättsliga omkostnader.

Nu gick ju Ebba dessutom ut härom dan och tiggde Swish av KDs allt färre väljare.

Snyggt är detta iallafall inte.
2021-06-27, 15:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Ja, Ebbas plan är väl att fortsätta fiska upp pengar ur sina djupa fickor, tills Esbjörn får ge upp pga att han inte har råd med rättsliga omkostnader.

Nu gick ju Ebba dessutom ut härom dan och tiggde Swish av KDs allt färre väljare.

Snyggt är detta iallafall inte.

Nu ligger ju inte pucken hos henne vilket den ej gjort sen den 25 noveber, utan Esb och Co valde drn tuffa vägen.
Inget hon kunde göra något åt.
Däremot är ju Binninge passe vilket borde främja Esb bästa om nu inte den nya är av samma skrot och korn.
Binninges vendetta gav ju inte riktigt utdelning så att säga.
2021-06-27, 15:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du snackar vitt och brett om alla bevis du kan prestera men har än så länge inte presterat ett enda.

Om du är det minsta intresserad av husaffären och inte bara sprida skit.
Läs inlagorna så får du kanske en normal inställning till fallet.
Ditt agg mot EB får du ta i en annan tråd.
2021-06-27, 15:49
Medlem
Q6s avatar
Esbjörn tackade nej till vad som är svårt att beskriva som någonting annat än ett skambud på 2,5 miljoner kronor ifrån Majkgård och fick till slut det han begärde av Ebba, 3,9.

Så ser de väsentliga dragen ut i den berättelse som mannen själv och en brorson till honom haft generositeten att delge Expressen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
2021-06-27, 15:53
Medlem
Citat:
Var det inte du som skulle visa vem som utfärdat det läkarintyg du yrar om?

Du kan titta i inlaga 71 och 75 så länge…..
2021-06-27, 16:51
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Har du fortfarande inte fattat att Esbjörn sålt sin fastighet till Ebba helt utan tvång ......,men efter tid påverkats av andra att säga; Jag ångrar mig!
Har inte du förstått att jag vet att många här inne anser det. Eller kanske snarare med en dåres envishet hävdar det. Förstår du inte att jag tråtts den vetskapen på inget sätt är övertygad om att så är fallet.

För mig finns det fortfarande väldigt många frågetecken kring affären. Om vi hoppar över hur Coronakorrekt Ebbas agerande var, med tanke på hur mycket vi diskuterat det. Så finns det för mig fortfarande för många frågetecken. Jag ska ge dig några exempel så du förstår vad jag menar.

Varför uppmuntrade inte Ebba Esbjörn att ta in någon form av egen hjälp under affären?
Jag menar hon var ju så mån om att allt skulle gå rätt till. Att göra en fastighets affär är en stor grej. I synnerhet som det var Esbjörns första. Samt att saker går lite saktare när man är över 80 år. Ännu en orsak att han skulle haft ett eget stöd.

Varför stämmer inte Ebbas Facebook i
Post riktigt med verkligheten?
När hon talar om att Esbjörn ska bekosta vissa reparationer, och där hon säger att hon gjort flera värderingar?

Om man gör en sjyst affär, varför tog hon då inte ut värderingspaporen och gav dem till Esbjörn?

Priset?
Hon köpte huset lite för billigt för att jag ska tycka att allt är glasklart. Ibland bedrar snålheten visheten. Hade hon betalat en miljon mer hade inga frågetecken funnits gällande det i alla fall. Jag menar hon hade ju haft råd.

Varför lovade Ebba att affären skulle gå tillbaka om Esbjörn ångrat sig och sedan inte håller sitt löfte?
Jag hade tyckt att det var fisigt av vem som helst att inte hålla ett sådant löfte, men för mig är det snäppet viktigare att en förtroende vald håller ett sådant löfte.

Hur är det med Esbjörns fattningsförmåga?

Esbjörn har en lindring kognitiv funktionsnedsättning. Har den påverkat hans förmågor kring affären. Det skulle ju förklara varför han sa 3,9 när Ebba bjöd 3,8.

Varför ser Esbjörns namnteckning så konstig ut på kontraktet, men helt normal på generalfullmakten?

Tja, så du ser. Frågorna hoppar sig för mig när jag tänker kring affären. Och detta beror inte på att jag inte förstår de svar jag får, utan att jag inte köper de svar jag får.

Jag vet att jag skrivet detta förut, men låt bli att kommentera mina inlägg så att man inte kan svara på annat sätt.
2021-06-27, 17:09
Medlem
Citat:
Har inte du förstått att jag vet att många här inne anser det. Eller kanske snarare med en dåres envishet hävdar det. Förstår du inte att jag tråtts den vetskapen på inget sätt är övertygad om att så är fallet.

För mig finns det fortfarande väldigt många frågetecken kring affären. Om vi hoppar över hur Coronakorrekt Ebbas agerande var, med tanke på hur mycket vi diskuterat det. Så finns det för mig fortfarande för många frågetecken. Jag ska ge dig några exempel så du förstår vad jag menar.

Varför uppmuntrade inte Ebba Esbjörn att ta in någon form av egen hjälp under affären?
Jag menar hon var ju så mån om att allt skulle gå rätt till. Att göra en fastighets affär är en stor grej. I synnerhet som det var Esbjörns första. Samt att saker går lite saktare när man är över 80 år. Ännu en orsak att han skulle haft ett eget stöd.

Varför stämmer inte Ebbas Facebook i
Post riktigt med verkligheten?
När hon talar om att Esbjörn ska bekosta vissa reparationer, och där hon säger att hon gjort flera värderingar?

Om man gör en sjyst affär, varför tog hon då inte ut värderingspaporen och gav dem till Esbjörn?

Priset?
Hon köpte huset lite för billigt för att jag ska tycka att allt är glasklart. Ibland bedrar snålheten visheten. Hade hon betalat en miljon mer hade inga frågetecken funnits gällande det i alla fall. Jag menar hon hade ju haft råd.

Varför lovade Ebba att affären skulle gå tillbaka om Esbjörn ångrat sig och sedan inte håller sitt löfte?
Jag hade tyckt att det var fisigt av vem som helst att inte hålla ett sådant löfte, men för mig är det snäppet viktigare att en förtroende vald håller ett sådant löfte.

Hur är det med Esbjörns fattningsförmåga?

Esbjörn har en lindring kognitiv funktionsnedsättning. Har den påverkat hans förmågor kring affären. Det skulle ju förklara varför han sa 3,9 när Ebba bjöd 3,8.

Varför ser Esbjörns namnteckning så konstig ut på kontraktet, men helt normal på generalfullmakten?

Tja, så du ser. Frågorna hoppar sig för mig när jag tänker kring affären. Och detta beror inte på att jag inte förstår de svar jag får, utan att jag inte köper de svar jag får.

Jag vet att jag skrivet detta förut, men låt bli att kommentera mina inlägg så att man inte kan svara på annat sätt.
Pust vad mycket du tycker om och om igen trots att du får svar.

Vi tar priset. Om det nu är så glasklart så skulle det väl visa sig i värderingar att priset var fel. Nu visar det sig vara nästan på kronan rätt. Det visar att det är du som inte förstår att priset faktiskt verkar korrekt.

Hans nedsättning har ju av kompetent folk inte bedömts påverka hans rättsförmåga. Vad har du för medicinsk kompetens att göra en bättre bedömning än sakkunnigutlåtanden?

Hans kompetens:
” Undertecknad är professor i geriatrik och överläkare vid Minnesmottagningen vid Universitetssjukhuset i Linköping. Jag arbetar sedan 1991
med utredning av personer med kognitiva nedsättningar, i huvudsak där kognitiva sjukdomar som Alzhelmers sjukdom, vaskulär demens
och andra tillstånd kan misstänkas. Jag har under samma tid forskat och publicerat artiklar och läroböcker inom dessa områden, t ex om kognitiv testning och normvärden. Jag har även medverkat i Socialstyrelsens riktlinjearbete om kognitiva sjukdomar.”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in