2021-05-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det var viktigt för LW att störa paret Danielsson sista kvällen innan amerikaresan. Den skulle dom inte ostörda få sticka iväg på för att reparera sin relation. Hon inbjöd till ett ytterligare knull och en sockerkaka med choklad i. Ett sista försök att vinna tillbaka Stefans kärlek.Hanna måste ha blivit rasande då hon anade försåten.

Dramatiken efter domen skulle stegras ytterligare om Hanna är den egentliga mördaren som tjänade på Stefans död då han tog sanningen med sej i graven. Stefan kan ha tagit på sej skulden för att skydda sin hustru. Han sa ju vid ett par tillfällen att skulle jag ha gjort det här mycket smartare. En pappa kan mycket väl löpa hela linan ut för att skydda sin dotter.

Egentligen ett rätt billigt triangeldrama det här. Synd bara att 2 stycken fick plikta med sina liv.
För din info så var den 15:e "sista kvällen före Armerika-resan" och då hade hon redan varit död ett dygn.

Så du tror att SD är oskyldig? Nå, du har inte mycket sällskap i den tron. Han är död. Och en dömd mördare. Även om inte domen han vinna aga kraft så är den tillgänglig att läsa för den som vill. Det enda jag önskar är SD överlevt och fått tillbringa 12 år på Tidaholm, eller Kumla eller Saltvik eller någon av de andra 40-ish fångvårdsanstalterna som finns i vårt land. Det blev ganska mycket smolk i glädje-bägaren efter domen.
2021-05-30, 17:15
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För din info så var den 15:e "sista kvällen före Armerika-resan" och då hade hon redan varit död ett dygn.

Så du tror att SD är oskyldig? Nå, du har inte mycket sällskap i den tron. Han är död. Och en dömd mördare. Även om inte domen han vinna aga kraft så är den tillgänglig att läsa för den som vill. Det enda jag önskar är SD överlevt och fått tillbringa 12 år på Tidaholm, eller Kumla eller Saltvik eller någon av de andra 40-ish fångvårdsanstalterna som finns i vårt land. Det blev ganska mycket smolk i glädje-bägaren efter domen.

Jag tror inte mer än folk gör i övrigt här inne. Däremot skrev jag att dramatiken i soppan skulle stegras om Hanna var den egentliga mördaren. Vad tror du?
2021-05-30, 17:35
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Dag 17, 4/5
Åklagarna håller slutanförande. Åklagarna ger i samband med detta in en disposition, hovrättens aktbilaga 85.
Åklagarna yrkar att Stefan Davidsson ska häktas i samband med meddelande av dom. Som häktningsskäl anförs att den s.k. tvåårsregeln är tillämplig samt att det föreligger en viss recidivfara och en viss flyktfara.

De har yrkat på att han ska häktas i samband med dom.
Oavsett utfall.
Vart var polisen?
Det fanns ett yrkande på häktning.

Citat:
Ursprungligen postat av Znyft1974
........ ja vart var dom...

Det meddelas i slutet av en rättegång exempelvis att "dom meddelas kl.13.00 210412".

Då kan man besöka expeditionen vid rätten det gäller eller slå en signal för att få reda på domslutet. Fungerar oftast även med e-post. Innan dess så vet inte ens polisen om vad som står i domen. Dom får veta det samtidigt så i det här fallet tar det en lite tid innan poliserna hittar GM som är på fri fot.
2021-05-30, 17:43
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag förstår att du inte förstår.
Det är ingenting som är normalt i detta fall.

Jodå, jag förstår mycket väl.. Han ser ut att ha haft fler kvinnor vid sidan av än LW, vilka nu är otroligt frustrerade och vill ge misskred till domstolar, vittnet, LW, osv..

Jag förstår mycket väl!
2021-05-30, 17:44
Medlem
Citat:
Det var viktigt för LW att störa paret Danielsson sista kvällen innan amerikaresan. Den skulle dom inte ostörda få sticka iväg på för att reparera sin relation. Hon inbjöd till ett ytterligare knull och en sockerkaka med choklad i. Ett sista försök att vinna tillbaka Stefans kärlek.Hanna måste ha blivit rasande då hon anade försåten.

Dramatiken efter domen skulle stegras ytterligare om Hanna är den egentliga mördaren som tjänade på Stefans död då han tog sanningen med sej i graven. Stefan kan ha tagit på sej skulden för att skydda sin hustru. Han sa ju vid ett par tillfällen att skulle jag ha gjort det här mycket smartare. En pappa kan mycket väl löpa hela linan ut för att skydda sin dotter.

Egentligen ett rätt billigt triangeldrama det här. Synd bara att 2 stycken fick plikta med sina liv.

Citat:
Jag tror inte mer än folk gör i övrigt här inne. Däremot skrev jag att dramatiken i soppan skulle stegras om Hanna var den egentliga mördaren. Vad tror du?

Glöm det, då inget av hennes DNA hittats på brottsplatsen. Teknisk bevisning är det enda tillgängliga vid brottet...
2021-05-30, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Desas
Borde då inte HDs DNA upptäckas på brottsplatsen? HD har suttit häktad som delaktig till mord men släppts i brist på bevis. HDs DNA är i och med denna häktning polisiärt säkrat och ej funnet på brottsplatsen. En liten fundering i all enkelhet...

Fanns nåns dna på brottsplatsen?
Allt av värde var pyttelite dna under en av Lenas ringar. Inget annat.
OM man gjort en grundlig husrannsakan hemma hos Hanna så kanske man hade hittat nåt.
Undra varför deras bästa vän Jerry tipsar polisen att leta efter Lena hemma hos Hanna.
Han visste hur mycket Hanna hatade Lena.
Så hans tips är ingen slump.
Sen kan man ju alltid lyssna/läsa virrpannans förhör, det är så fruktansvärt genomskinligt och dåligt så det nästan blir pinsamt.
Nä, hon står högt på min lista, och jag anser att Åsa gjorde ett stort misstag som inte höll kvar henne i utredningen.
2021-05-30, 18:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
OM man gjort en grundlig husrannsakan hemma hos Hanna så kanske man hade hittat nåt.
Undra varför deras bästa vän Jerry tipsar polisen att leta efter Lena hemma hos Hanna.
Sen kan man ju alltid lyssna/läsa virrpannans förhör, det är så fruktansvärt genomskinligt och dåligt så det nästan blir pinsamt.
Nä, hon står högt på min lista, och jag anser att Åsa gjorde ett stort misstag som inte höll kvar henne i utredningen.

Vad du och andra flashbackare har för konspirationsteorier är egalt.

HD blev avskriven av åklagarna från all form av inblandning i Lenas mord. Hon fick tusentals kronor i skadestånd för sin enda ynka utredningsvecka i häktet. Just för att man beslutade att hon var oskyldigt häktad.

Nu har även HR i domen klart och tydligt slagit fast att SD ensam utförde mordet på LW.
2021-05-30, 18:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Åh fan. Jag har inte intresserat mej mer än nån enstaka gång för denna affär men jag har noterat att det varit en frekvent tråd. Därför mina dumma frågor.

Först nu när det brände till från den fällande domen vaknade mitt intresse. Föstrött antog jag felaktigt att domen skulle bli densamma som i Tingsrätten dvs ingen dom.

Av det du säger antar jag att det var svärfadern som hittade honom hängande där. Jag hörde tidigt att han hade hängt sej. Men det kan vara en felaktig uppgift eftersom snuten väljer att fortsätta mörka av nån outgrundlig anledning.

Märkligt ställe att söka sej till för självmord. Svärfadern måste väl nästan ha varit den ledsnaste när hans lilla flicka går och blir mördad. Men han sökte sej kanske hit rättegångens sista dag i hopp om att svärfar skulle övertygas om hans "oskuld" då han frikändes för andra gången. Vilken blåsning dom åkte på.

Du blandar ihop lite

Svärfar är hans f d fru's pappa. Alltså Hannas pappa. Inte Lena, Lena var ju älskarinnan som han hade ihjäl.

Svärfar hade en märklig relation till Stefan. Han verkade bry sig betydligt mer om honom än sin egen dotter. Han ursäktade otrohet, att Stefan uttryckt att han kunde hjälpa Hanna och barnen att dö etc och gud vet vad. Stod vid Stefans sida under hela rättegången.

Ursäkta om jag var kort i mitt svar också. Detta har som sagt pågått under många år och är mångfacetterat och svårt att svara lite sådär kort och koncist på
2021-05-30, 18:33
Medlem
Jag förstår hur du menar men HD har varit häktad som delaktig till mordet och varit utsatt för massor av förhör med medveten tanke att spräcka hennes uttalanden, dock utan att lyckats. Detta i samband med utebliven tekniska bevis har gjort det att hon förklarats oskyldig. Om man lyssnar till förhören av HD så är dom intetsägande då hon inte minns vad hon tidigare sagt men menar att hennes tidigare uttalanden skall ses som giltiga. Det är en hög förhörs- strategi och teknik som ligger till grund för att hon kan frikännas. HENNES UTSAGOR KAN INTE SPRÄCKAS! Tro mig då jag kört racet, hon är oskyldig till mordet....
2021-05-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Jag tror i och för sig inte på teorin om att HD var på brottplatsen, men mitt inlägg här handlar om dna på brottsplatsen. Inget visar att Lena skulle ha burit på ringarna den 11 och HR skriver följande:

Sammantaget kan konstateras att Stefan Davidssons DNA har anträffats på utsidan av Lena Wesströms ena ring. Det har rört sig om en glatt och exponerad yta där DNA rimligen inte borde kunna stanna kvar någon längre tid, särskilt eftersom det framkommit att Lena Wesström inte tog av sig ringarna när hon duschade och tränade, samt att hon tvättade händerna ofta. Mot bakgrund av detta och vad som framkommit om Lena Wesströms utstyrsel den 11 maj framstår det som högst osannolikt att Stefan Davidsson avsatt sitt DNA på Lena Wesströms ring vid deras möte den dagen och det saknas stöd för att de träffats dagen efter. Detta tillsammans med att inga andra personers DNA påträffats på ringen eller övriga smycken medför att det framstår som i det närmaste osannolikt att tidigare möten mellan Stefan Davidsson och Lena Wesström kan förklara förekomsten av DNA på ringen.
2021-05-30, 18:52
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Hanna dödade Lena. Hannas pappa dödade Stefan. 😂

Ni är för fan helt verklighetsfrånvända. Gå till en psykolog, sök hjälp för fan. Ni vill inte ha ett slut på denna soppa för ni är så investerade i den att ni inte kan se att Stefan dödade Lena och att Stefan tog livet av sig. Ni vill att detta ska vara nåt slags evighetsförlängt avsnitt av Wallander.
Det är såna som er som tittar på "i huvudet på en mördare" och sedan vill samtala om avsnittet med era arbetskollegor på lunchrasten medans dom bara vill äta sin mat i lugn och ro.

Fallet och trådarna kommer dö ut nu och jag är skadeglad som fan och hoppas det blir en sån saknad av "snasket" hos er att ni faller i depression. Det förtjänar vissa av er Ni är patetiska. Sherlock Holmes wannabes.

Hannas pappa dödade Stefan. Hahaaaaa! Tss.
Haha förstår verkligen vad du menar! Men samtidigt är typ detta fall värre än väldigt många Wallander-avsnitt 😅

Plus:
Ingenting är omöjligt
2021-05-30, 19:01
Medlem
Det är mycket möjligt att SD tar på sig skulden för nån annan och skyddar henne så gott det går. Begår tillsist självmord för att få slut på det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in