2021-05-30, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
DET ÄR JU MORD! Lenas syssling gick ut med det öppet på twitter. Hon outade sej själv helt. Hon är en offentlig person i Jönköping inom media, SVT bl.a. Det måste ni väl för tusan tro på! Det var alltså mord. Nog tjatat om det nu. Länk finns i andra tråden. Lena Wesström-tråden.

Så du menar att LW:s anhöriga skulle få reda på något innan ens utredarna vet exakt hur det gått till?

Vilket klockslag skrev denna kvinna något på twitter?
2021-05-30, 08:35
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Domen har slagits fast. Mördaren är död och hela ärendet kommer att falla sönder och erodera. Det kommer aldrig att bli en lagakraftvunnen dom. Det sitter en viss Mats Öhman hos polisen och informeras om de fortsatta turerna i ärendet. Eller informerar inte alls.

Kan inte säga vem som ringde in om dödsfallet eller vilket förhållande den gripne stod till de bägge döda. Inte ens om det var mannen som ringde som greps?

11:18 fick polisen ett samtal om att gärningsmannen hade dött. ”– Exakt vad som sades kommer jag inte att gå in på, säger Mats Öhman”. I det röriga sammanhanget omedelbart efter domen och dödsfallet hörde jag nån annan hos polisen beskriva relationen mellan de tre inblandade som att dom hade alla beröringspunkter med varandra utan att beskriva sammanhangen som särskilt intressanta.

Nån som vet hur många barn LW hade samt ålder på dom? Jag börjar luta åt att den som nu gripits förhörts av snuten kan vara nån av hennes barn som genom hämndmotiv ”hjälpt” Daviddson att dö.

Så tokigt kan man börja spekulera när bristen på relevant info drabbar en. Säg är det inte ynkligt att snuten ska fortsätta sitta och smussla med sanningen fast hela skiten ändå börjar rinna ut som en grynig vattvälling?

Jag antar att du tänker på LW äldste son.

Med tanke på att SD hittades i sin svärfars stuga känns det högst osannolikt. Dessutom att den äldste sonen nu skulle få för sig att ta SD av daga. Jag hade haft full förståelse för om han gjort det närsomhelst under processen med tanke på hur hans mamma nagelfarts i både media och i modertråden. Men nu i processen när hon äntligen var på väg att få rättvisa, tror jag knappast att han hade valt att snubbla på målsnöret genom att hämnas. Han har under hela detta visat på ryggrad exempelvid när JG hörde av sig till honom. Så nä. Det finns dessutom uppgifter i tråden att det inte är han.

Nä mest troligt är det svärfar som varit på fel plats antingen eller hjälpt SD på vägen. Antingen av bamhärtighet, eller så har han äntligen fattat vilket svin SD var.
2021-05-30, 09:43
Medlem
Champagneoclocks avatar
Är det verifierat att SD sköt sig?
Och i så fall, var fick han tag på ett vapen?
Hade svärfar jaktvapen borde det inte ligga framme på bordet med ammunition.
2021-05-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej. Det är inte bekräftat.
2021-05-30, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Svärfar i sitt barndomshem, där man alltid har gjort på ett visst sätt.
Skulle inte förvåna mig om bössan stått i farstun, med tanke på ev hotfulla män som är ute efter maffiabossen Stefan...då måste man kunna agera snabbt.
Stefan är tjenis med allt och alla, enligt honom själv.
Eftersom snuten är så inblandat i att mörka vänskapsband, så är det kanske så att Stefan "lånat" polarens tjänstevapen.
- Hepp, nu utlyser jag RT.
Ni måste lyda blint, ni kommer aldrig lösa fallet.
RT

Det är min spekulation.
Polisen bör gå ut med den information som finns oavsett om polisen varit slarvig med att låsa in tjänstevapnet.

Sanningen kommer alltid fram,

Lenas barn kommer iallafall slippa mötas av Stefans flin och övervakning, iallafall en liten tröst.

Men hur barnen Davidsson ska klara av detta, är en gåta.
2021-05-30, 10:52
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag antar att du tänker på LW äldste son.

Med tanke på att SD hittades i sin svärfars stuga känns det högst osannolikt. Dessutom att den äldste sonen nu skulle få för sig att ta SD av daga. Jag hade haft full förståelse för om han gjort det närsomhelst under processen med tanke på hur hans mamma nagelfarts i både media och i modertråden. Men nu i processen när hon äntligen var på väg att få rättvisa, tror jag knappast att han hade valt att snubbla på målsnöret genom att hämnas. Han har under hela detta visat på ryggrad exempelvid när JG hörde av sig till honom. Så nä. Det finns dessutom uppgifter i tråden att det inte är han.

Nä mest troligt är det svärfar som varit på fel plats antingen eller hjälpt SD på vägen. Antingen av bamhärtighet, eller så har han äntligen fattat vilket svin SD var.

Åh fan. Jag har inte intresserat mej mer än nån enstaka gång för denna affär men jag har noterat att det varit en frekvent tråd. Därför mina dumma frågor.

Först nu när det brände till från den fällande domen vaknade mitt intresse. Föstrött antog jag felaktigt att domen skulle bli densamma som i Tingsrätten dvs ingen dom.

Av det du säger antar jag att det var svärfadern som hittade honom hängande där. Jag hörde tidigt att han hade hängt sej. Men det kan vara en felaktig uppgift eftersom snuten väljer att fortsätta mörka av nån outgrundlig anledning.

Märkligt ställe att söka sej till för självmord. Svärfadern måste väl nästan ha varit den ledsnaste när hans lilla flicka går och blir mördad. Men han sökte sej kanske hit rättegångens sista dag i hopp om att svärfar skulle övertygas om hans "oskuld" då han frikändes för andra gången. Vilken blåsning dom åkte på.
2021-05-30, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Varför ska de få förhandsbesked!? De vet när domen avkunnas och alla har att förhålla sig till detta.. Vad har MGMs personlighet med detta att göra?

Åsa och Therese?? Oskyldig tills han döms? Ja, han är dömd.. Nej, fallet är inte ouppklarat utan en dom har avkunnats. Nej, det är inte rättsosäkert.
Jag förstår att du inte förstår.
Det är ingenting som är normalt i detta fall.
2021-05-30, 10:56
Avslutad
Citat:
Åh fan. Jag har inte intresserat mej mer än nån enstaka gång för denna affär men jag har noterat att det varit en frekvent tråd. Därför mina dumma frågor.

Först nu när det brände till från den fällande domen vaknade mitt intresse. Föstrött antog jag felaktigt att domen skulle bli densamma som i Tingsrätten dvs ingen dom.

Av det du säger antar jag att det var svärfadern som hittade honom hängande där. Jag hörde tidigt att han hade hängt sej. Men det kan vara en felaktig uppgift eftersom snuten väljer att fortsätta mörka av nån outgrundlig anledning.

Märkligt ställe att söka sej till för självmord. Svärfadern måste väl nästan ha varit den ledsnaste när hans lilla flicka går och blir mördad. Men han sökte sej kanske hit rättegångens sista dag i hopp om att svärfar skulle övertygas om hans "oskuld" då han frikändes för andra gången. Vilken blåsning dom åkte på.
Du har blandat ihop det lite.
Stefan var tidigare gift med svärfars dotter, därav benämningen svärfar..
2021-05-30, 11:00
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du har blandat ihop det lite.
Stefan var tidigare gift med svärfars dotter, därav benämningen svärfar..

Bra att du påpekade det. Jag förstår genast bättre.
2021-05-30, 11:04
Avslutad
Citat:
Jag menar inte att vara besserwisser, men det är lite rörigt minst sagt. Stfan hade sin fd svärfar med under hovrättsförhandlingarna.
2021-05-30, 11:06
Medlem
Citat:
Det är alltså inte Lenas far som avses utan H*nn* D*vidssons far.

H*nn* och Stefan var fortfarande gifta (de låg i skilsmässa) när Lena mördades.
Senast redigerad av Zymbal 2021-05-30 kl. 11:09.
2021-05-30, 11:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Frikändes? Han dömdes.
Du borde verkligen läsa på lite om fallet istället för att skriva påhittade sagor.
Senast redigerad av rubin22 2021-05-30 kl. 11:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in