2021-05-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vaccinerad betyder att man har fått båda sprutorna. Annars är man bara halvvaccinerad, och målet var från början att alla över 18 skulle vara vaccinerade.

Är det din definition?
Du menar att jag inte kan säga att jag är vaccinerad mot TBE om jag fått min första spruta?
Citera
2021-05-30, 12:23
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du kommer snart att ges rätt av WHO, och sedan lär väl FHM hänga efter. Detta eftersom det nu är vetenskaplig koncensus kring att spikproteinet tar sig ut i blodomloppet vid vaccinering.

https://omny.fm/shows/on-point-with-alex-pierson/new-peer-reviewed-study-on-covid-19-vaccines-sugge
Vore intressant om någon för en gång skulle kunde länka till denna på Flashback mytomspunna studie också. Den lyser med sin frånvaro. Vilka skäl finns det att anta att den existerar?

De vaccin som hittills kopplats till biverkningar som blodproppar är ju dessutom de vektorbaserade och inte de mRNA - baserade.
Senast redigerad av MrArtur 2021-05-30 kl. 12:25.
Citera
2021-05-30, 12:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Är det din definition?
Du menar att jag inte kan säga att jag är vaccinerad mot TBE om jag fått min första spruta?

Exakt så. Du har ju inte skydd sekunden efter din första spruta. Det varierar lite mellan olika sjukdomar hur pass bra skydd man har efter en dos, samt hur länge det ska gå mellan sprutorna, men ska dos 2 tas inom några månader efter första dosen har man sannolikt inget vidare skydd efter bara en spruta. Vad gäller Covid19 och Pfizervaccinet säger ju tillverkaren själv cirka 50% skydd efter dos1 och cirka 95% skydd efter dos2 (en vecka efter). Är ju en viss skillnad minst sagt.
Citera
2021-05-30, 12:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Vaccinerad betyder att man har fått båda sprutorna. Annars är man bara halvvaccinerad, och målet var från början att alla över 18 skulle vara vaccinerade.

"Alla över 18 år ska ha erbjudits vaccin innan midsommar."

Bara du kan få det där till att betyda färdigvaccinerad.
Citera
2021-05-30, 12:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Foliehatt? Har du aldrig hört talas om långtidscovid och lungskador till följd av viruset?
82 personer under 18 hade drabbats av post-covid sist jag kollade. Ca 1300 mellan 19 och 65 tror jag det var. Information finns hos Socialstyrelsen.

Då vet vi inte hur många av dessa som ändå kommer att bli återställda.
Citera
2021-05-30, 12:38
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kommer inte att resa till något sådant land. Inte med ett så snabbt framtaget vaccin. Det är bara att glömma.
Irrationellt tankesätt. Vaccinerna som har tagits fram i väst har genomgått klininska försök. Hundratals miljoner amerikaner har vaccinerats med dem.

Ditt tankesätt skulle ha varit korrekt om det dök upp någon galning som envisades om att vaccinera dig här i Sverige med ett nytt mRNAvaccin mot exempelvis denguefeber.

Vi har inte problem med denguefeber i europa, så det vore helt galet att vaccinera sig mot detta här.

Men nu har vi ett nytt virus som möjligtvis kan orsaka bestående skador. Vi vet helt enkelt inte.

I det läget är det rationellt att vaccinera sig. Förstår du?

Du envisas tjurskalligt att mRNAvaccinerna kanske har biverkningar om några år. Vi vet inte. Men vi vet utan tvivel att ett helt nytt virus som inte drabbad oss tidigare absolut inte kan orsaka skador som manifisterar sig i ett senare skede.

Man ska inte önska livet ur sina motståndare, men det vore ju komiskt om du insjuknade i covid-19 och drabbades av försämrad lungfunktion om ett par år.
Citera
2021-05-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kommer inte att resa till något sådant land. Inte med ett så snabbt framtaget vaccin. Det är bara att glömma.

Vaccinet har funnits i ett år nu väl och med andra ord borde tiotusentals försökspersoner varit vaccinerade i ett år nu med en minimal andel allvarliga biverkningar.

Jämför med om du skulle gjort en studie där du injicerat corona i luftvägarna på tiotusentals människor för ett år sedan. Vi hade haft hundratals döda och säkert några tusen med långcovid osv.

Nej tar man inte vaccinet vid det här laget så är det i princip bevisat att man är en idiot. Då förtjänar man nästan att kvävas ihjäl och sjukhusräkningen borde oavkortat skickas till dödsboet.
Citera
2021-05-30, 12:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, detta är virologer, epidemiologer och molekylärbiologer som svarat på frågor, tex om vad vi kan ha att vänta oss angående virusets mutationstakt och vad det innebär för vaccinernas funktion. Det känns ingenting, det är bara som det är.

Det är fullt rimligt pga mutationsbenägenheten i kombination med värdtillgången. Konstigare än så är det inte.

Jaha, så du vet hur frågorna ställts? Jag har sökt efter själva enkätunderlaget men inte ens hittat någon rapport, bara ett pressmeddelande från Oxfam. Det jag dock hittade var att de flesta av de där experterna är verksamma vid universitet i Afrika och det skulle inte förvåna mig om alla andra experter också har ett finger med i Oxfam/Vaccine for the people (eller vad organisationen hette). De vill få vaccin till Afrika. Inget fel i det, jag tycker också Afrika ska få vaccin. Men om de vinklar en rapport för sitt syfte så är det inget man kan använda som någon fakta för att vaccinen kommer vara verkningslösa om 9 månader.

De har svarat på frågor om vad de trorvi har att vänta oss. Även om de må vara kunniga så är det fortfarande gissningar. Men eftersom du säger dig veta så får du gärna ge en länk till rapporten med enkätumderlaget.
Citera
2021-05-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker att det är vettigt att sprida ut doserna, så att alla hinner få åtminstone en dos - som skyddar mot allvarlig sjukdom och död - så fort som möjligt. MEN det kräver ju att man får toppa upp med en tredje dos - kanske av ett annat vaccin - i höst någon gång. Dessutom tycker jag att vi borde ha erbjudit antikroppstester och haft koll på vilka som haft den riktiga infektionen, för dom kunde ha fått komma sist i kön till vaccinationerna. De har ju redan ett skydd.

En dos ger inget bra skydd. Det blir som att singla slant. Titta på vad som händer i England nu med den indiska mutationen. Och detta i juni! Sverige kan nog mycket väl stå inför ett stålbad igen i höst om de inte får upp farten i vaccinationerna.
Citera
2021-05-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vaccinet har funnits i ett år nu väl och med andra ord borde tiotusentals försökspersoner varit vaccinerade i ett år nu med en minimal andel allvarliga biverkningar.

Jämför med om du skulle gjort en studie där du injicerat corona i luftvägarna på tiotusentals människor för ett år sedan. Vi hade haft hundratals döda och säkert några tusen med långcovid osv.

Nej tar man inte vaccinet vid det här laget så är det i princip bevisat att man är en idiot. Då förtjänar man nästan att kvävas ihjäl och sjukhusräkningen borde oavkortat skickas till dödsboet.

Var försiktig med dina ord... kan bli lätt att det slår över på dig själv en dag..
Citera
2021-05-30, 12:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vore intressant om någon för en gång skulle kunde länka till denna på Flashback mytomspunna studie också. Den lyser med sin frånvaro. Vilka skäl finns det att anta att den existerar?

De vaccin som hittills kopplats till biverkningar som blodproppar är ju dessutom de vektorbaserade och inte de mRNA - baserade.
Dr. Byram Bridle är ingen så kallad foliehatt. Länk kommer med all säkerhet som utlovat.
Citera
2021-05-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Var försiktig med dina ord... kan bli lätt att det slår över på dig själv en dag..

Sant så sant. Men man blir ju frustrerad. Jag har en nära vän som jobbar med det här på golvet. Alla deras patienter nu är sådana som inte tagit vaccinet trots att vem som helst kan få det direkt när de vill det nu (bara att gå till närmaste Walmart och bli injicerad på tio minuter).

Tydligen gråter många av skam och ånger när de inser att de nu kommer dö pga sitt låga IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in