2021-05-30, 11:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tror det var en öm punkt för dig, med raggare och cruising. Förstår att det inte är kul när något som står en varmt om hjärtat pekas ut som ett hot. Vet hur det känns, jag fick i vintras stå upp för skidåkningens nyttor när såna som du försökte få det till ett hot mot hela mänskligheten.

Ha, ha. Jag har aldrig deltagit i något sådant :-)
Har aldrig sett skidåkning som något större hot heller. Möjligen då arrangemangen runtomkring. Fullt i matsalar, på hotell, matställen m.m. Själva skidåkningen ute i naturen är ju tämligen smittsäker. Även liftkön tror jag har låg risk. Allt sådant sker ju utomhus.

Tycker bara det är så uppenbart att läkare och politiker har funnit en målgrupp de kan ge sig på som misskötsamma som det ALLTID är politisk korrekt att kritisera - raggarna. De ses inte som någon etnisk minoritet, man kan inte bli dömd för hets mot folkgrupp om man skyller på raggarna. Dessutom är raggarna inte själva särskilt PK när de åker runt i gamla bilar med V8, super och lever om. Greta är ju husguden hos regeringen och raggarna strävar inte efter samma mål.
Citera
2021-05-30, 12:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
What I said. Ge gärna fler länkar som bekräftar vad jag skrev.

Du skrev ju att det aldrig varit planen att erbjuda alla vaccin innan midsommar, sedan skickade jag en länk som beskrev att det var planen. Hur kan det bekräfta vad du skrev ?
Citera
2021-05-30, 12:03
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du skrev ju att det aldrig varit planen att erbjuda alla vaccin innan midsommar, sedan skickade jag en länk som beskrev att det var planen. Hur kan det bekräfta vad du skrev ?

Du skrev att det svenska målet var att alla svenskar skulle vara färdigvaccinerade till midsommar.
Citera
2021-05-30, 12:09
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Den som är infekterad med covid-19 avger en särskild doft. Just nu tränas hundar i att få vittring på den och snabbt kunna markera vem som är smittad. I höst kan metoden bli verklighet. Men var hundarna ska jobba återstår att se.

Bomullskompresser som personer infekterade med covid-19 strukit mot huden har blivit hårdvaluta. De hålls nedkylda i frysar i en låst hundträningslokal i Fullerö utanför Uppsala. För att inte riskera smittspridning släpps endast teamet som består av åtta hundar och deras förare in. Tillsammans befinner de sig mitt i ett projekt som de hoppas ska ge Sverige ett snabbt, enkelt och smärtfritt sätt att undersöka om personer är smittade av covid-19.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Kommer vi att behöva passera en hund varje gång vi ska in på ett köpcentra till hösten?
Citera
2021-05-30, 12:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du skrev att det svenska målet var att alla svenskar skulle vara färdigvaccinerade till midsommar.

Med vaccinerad menar man givetvis det. Annars är man ju bara halvvaccinerad. Det är först efter andra dosen man har fullgott skydd. Det är först en vecka efter andra dosen riskgrupper rekommenderas kunna besöka anhöriga osv osv.
Citera
2021-05-30, 12:10
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sossarna har haft regeringsmakten under större delen av denna tid. Han försöker bara skylla det bristande ansvaret på att borgarna inte heller gjorde något det under den minoritet av tid de haft makten. Ganska värdelöst försvar om du frågar mig. Det enda det förklarar är väl varför det varit så tyst från oppositionen, men det fråntar absolut inte regeringen från ansvar. Tvärtom.

Tiden med socialdemokraterna är exakt som du säger mer än alliansen . Men det jag hävdar är tragiskt att oavsett färg har man velat montera ned krisberedskap, försvar, civilförsvar för händelser som denna. Det tycker jag är tragiskt och nu när vi kommer i sanningens ögonblick så börjar alla skylla på varandra. Har du tänkt på att både alarmister som det kallas och förnekare är lika arga på journalistens frågor till Ex FHM ..
Citera
2021-05-30, 12:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
En tredjedel av vårdpersonalen som blivit sjuka i covid har fått långtidscovid enligt en undersökning, synpunkter på det herr förnekare?

Det är en bluff. De allra flesta blir återställda inom några månader. Men hypokondrikerna skrämmer upp oss med sina lögner.
Citera
2021-05-30, 12:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Vaccinerad betyder att man har fått båda sprutorna. Annars är man bara halvvaccinerad, och målet var från början att alla över 18 skulle vara vaccinerade.
Citera
2021-05-30, 12:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jo det gjorde du, du använde bara inte ordet känns. Det är en enkät. En enkät innehåller svar av tyckande, eller känslor. Du vet inte ens hur frågorna utformats. Eftersom det med största säkerhet är ett beställningsjobb kan du vara säker på att frågorna är utformade för att få det resultat man önskat. Som att en vetenskaplig studie om alkoholpolitiken i Sverige, beställd av Systembolaget, knappast kommer att komma fram till att vi bör upphäva alkoholmonopolet.

Det är inte realistiskt. Se, nu använde inte jag heller "känns".

Edit: ser att du är en sån där som "Gud talar med". Vad du gör i en vetenskaplig tråd kan man ju undra... Låt mig gissa, viruset är Guds verk och vaxxin är Djävulens påhitt.
Nej, detta är virologer, epidemiologer och molekylärbiologer som svarat på frågor, tex om vad vi kan ha att vänta oss angående virusets mutationstakt och vad det innebär för vaccinernas funktion. Det känns ingenting, det är bara som det är.

Det är fullt rimligt pga mutationsbenägenheten i kombination med värdtillgången. Konstigare än så är det inte.
Citera
2021-05-30, 12:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Tiden med socialdemokraterna är exakt som du säger mer än alliansen . Men det jag hävdar är tragiskt att oavsett färg har man velat montera ned krisberedskap, försvar, civilförsvar för händelser som denna. Det tycker jag är tragiskt och nu när vi kommer i sanningens ögonblick så börjar alla skylla på varandra. Har du tänkt på att både alarmister som det kallas och förnekare är lika arga på journalistens frågor till Ex FHM ..

Vad gäller politikerna håller jag med dig. Eftersom det inte funnits någon beredskap, eller plan för att vidta åtgärder har det bara funnits ett alternativ. Förneka viruset, säg åt folk att stanna hemma om de är sjuka och tvätta händerna. Det var så långt svensk krisberedskap räckte till och det var vad sossarna förmådde och det var vad som beslutades. Fanns ju för sjutton inte ens munskydd så det räckte på sjukhusen. Än mindre inom äldrevården. Rekommendationerna anpassades till vad som fanns, eller snarare inte fanns på hyllorna. Det anpassades aldrig till vad som krävdes eller behövdes. Klart man kan vara kritisk mot ledning och styrning. Den har inte fungerat.
Citera
2021-05-30, 12:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
I vissa länder är det tvång på att du tagit vaccin mot smittsamma sjukdomar, om du vill resa dit dvs.
Kommer inte att resa till något sådant land. Inte med ett så snabbt framtaget vaccin. Det är bara att glömma.
Citera
2021-05-30, 12:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Jag tycker man bör försöka undvika både vaccinet och viruset.
Du kommer snart att ges rätt av WHO, och sedan lär väl FHM hänga efter. Detta eftersom det nu är vetenskaplig koncensus kring att spikproteinet tar sig ut i blodomloppet vid vaccinering.

https://omny.fm/shows/on-point-with-alex-pierson/new-peer-reviewed-study-on-covid-19-vaccines-sugge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in