Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Tror det var en öm punkt för dig, med raggare och cruising. Förstår att det inte är kul när något som står en varmt om hjärtat pekas ut som ett hot. Vet hur det känns, jag fick i vintras stå upp för skidåkningens nyttor när såna som du försökte få det till ett hot mot hela mänskligheten.
Ha, ha. Jag har aldrig deltagit i något sådant :-)
Har aldrig sett skidåkning som något större hot heller. Möjligen då arrangemangen runtomkring. Fullt i matsalar, på hotell, matställen m.m. Själva skidåkningen ute i naturen är ju tämligen smittsäker. Även liftkön tror jag har låg risk. Allt sådant sker ju utomhus.
Tycker bara det är så uppenbart att läkare och politiker har funnit en målgrupp de kan ge sig på som misskötsamma som det ALLTID är politisk korrekt att kritisera - raggarna. De ses inte som någon etnisk minoritet, man kan inte bli dömd för hets mot folkgrupp om man skyller på raggarna. Dessutom är raggarna inte själva särskilt PK när de åker runt i gamla bilar med V8, super och lever om. Greta är ju husguden hos regeringen och raggarna strävar inte efter samma mål.