Citat:
Ursprungligen postat av
stockcock
Jag frågar inte utifrån investeringstips eller råd. Detta är en legitim fråga för att kartlägga kring huruvida du vet vad du snackar om. Svaret blev ju då ganska enkelt att du har noll kännedom kring skiftet bort från kolbaserade bränslen till förnybara. Då återkommer frågan, hur tror du olja står sig utifrån investering långtidsmässigt?
Vad kommer att drivas på oljebaserade bränslen framöver i tiden? Det finns ju liksom inte på kartan.
Jag vet hur grundläggande ekonomi fungerar men jag kommer inte att sitta och ljuga för folk att jag vet om hur investering fungerar även om jag skulle kunna ge tips om ämnet. Det är ett sätt att veta hur fotboll fungerar och att faktiskt vara en tävlande fotbollsspelare, det är två helt olika saker. Så länge man handlar olja med dollar så kommer priset att följa inflationen ganska väl, jag säger ganska då det inte finns några garantier, man kan välja att droppa dollarn helt och det gör man det så sitter man med skägget i brevlådan så att säga, så på detta sätt är det oerhört mycket mer givande att investera i ädelmetaller som är mindre volatilt.
Sedan om du tror att jag är kunnig i ekonomi eller inte spelar ingen roll, jag kan inte styra ditt sätt att tänka, jag kan bara säga vad som är sant och du får komma till de slutsatser du vill. Det är mycket möjligt att jag har fel i det jag säger, men kräver i så fall något mer än bara en åsikt.