2021-05-30, 01:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Hur vet vi att detta är sant?

Det vet inte. Det är skrivet av någon som hatade SD och hatar HD.
Citera
2021-05-30, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Helvetet? 😉

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, men vart befann sig alla kvinnor i familjen? Ingen vet.
De kan på order dragit iväg.

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror att han, på samma sätt som jag tror att han "planerade" L*nas död en längre tid, också planerade för sin egen död utifall det skulle bli en fällande dom. Jag tror inte det har skett i hastigt mod, även om han såklart varit starkt påverkad av situationen med en fällande dom och utsikten av 18 års fängelse (som i praktiken hade blivit ca 12). Både då och nu befann han sig under starkt psykisk press och valde döden som lösning på ett problem. Tror och hoppas att de hittar bevis för att den person som sitter anhållen inte är ansvarig för SDs död. Han var verkligen inte värd att någon skulle göra sig till mördare för hans skull. Det är ju bara ytterligare en person som dras ner i skiten och anhöriga och vänner som blir påverkade av en sådan situation.
Jag är 100% enig med dig. Tror också detta var planerat från Stefans sida, om det skulle bli en fällande dom.

Vidare satsar jag mina 5 cent på att den andre personen är SOA, att Stefan skjutit sig med hans jaktvapen och att SOA är helt oskyldig. Obs - jag har inget belägg för detta alls. Är vad jag TROR.

Sån jävla fegis denne Stefan. 🤮
Citera
2021-05-30, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Är du helt 100 ang advokaten? Det låter ju helt absurt!
Det är så det funkar i Sverige.

Om detta hemska case medfört något litet gott så verkar det vara att många Svensson i landet fått lära sig mycket nytt om hur polis och rättsväsendet fungerar i Sverige. Kunskap är bra!
Citera
2021-05-30, 02:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror att han, på samma sätt som jag tror att han "planerade" L*nas död en längre tid, också planerade för sin egen död utifall det skulle bli en fällande dom. Jag tror inte det har skett i hastigt mod, även om han såklart varit starkt påverkad av situationen med en fällande dom och utsikten av 18 års fängelse (som i praktiken hade blivit ca 12). Både då och nu befann han sig under starkt psykisk press och valde döden som lösning på ett problem. Tror och hoppas att de hittar bevis för att den person som sitter anhållen inte är ansvarig för SDs död. Han var verkligen inte värd att någon skulle göra sig till mördare för hans skull. Det är ju bara ytterligare en person som dras ner i skiten och anhöriga och vänner som blir påverkade av en sådan situation.
Tror jag också, jag undrar mer om SOA hade delgetts planerna. HD?
Ingen GC sen 26e.

Har letat efter hans forna sms om han skulle bli häktad, nåt om att då begära medicin och typ drogas ner, fritt ur minnet, men hittar det inte. Han lät smått desperat redan då. Kanske det var efter första vistelsen i cellen.

Hur som haver.
Vet du vart LW går på mordkvällen?
Tänkte om det stod mer i nån chatt, bara typ tvätt eller nån cache?
Citera
2021-05-30, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Domen kl 11 och larm 11.18.
Han kan väl ha sagt att han måste gå ut och vara själv en stund om advokaten ringt, ringa or what ever och att SOA sen skulle ha kört in honom.

Att han hittat honom så snabbt (dvs bakom vedhögen i skogsbrynet om det är fyndplatsen) känns dock något underligt, gården är stor.
Därav undran kring vapen och skott.
Exakt vad jag också tror. SOA hörde skott, sprang ut och hittade Stefan. Därav så kort tid emellan domen och larmsamtalet. Hade han ex. hängt sig borde det tagit längre tid innan SOA hittade honom och ringde. Mina spekulationer.
Citera
2021-05-30, 02:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Exakt vad jag också tror. SOA hörde skott, sprang ut och hittade Stefan. Därav så kort tid emellan domen och larmsamtalet. Hade han ex. hängt sig borde det tagit längre tid innan SOA hittade honom och ringde. Mina spekulationer.

Stackars SOA i så fall. Han älskade honom som en son.
Citera
2021-05-30, 02:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, så resonerar jag iom det går fort.
Har dock en fundering till, dvs om SOA var delgiven planen.
Om SD sagt att han inte kommer stå ut i fängelse. De är väldigt tighta, troligen ofta på tu man hand på gården, svärfar är så förstående och om SD bedyrar sin oskuld, svårmod och lidande. Han kan nog prata omkull en gärdsgård.
Citera
2021-05-30, 02:56
Medlem
Citat:

Undrar varför SOA och SD var ensamma på gården. Kanske en tillfällighet? Lite märkligt också att HD inte har varit med i Hovrätten. Kanske hon har, men inte vad jag vet. Eventuellt orkar hon helt enkelt inte med mer sånt.
Citera
2021-05-30, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Stackars SOA i så fall. Han älskade honom som en son.

Verkligen. Han måste ha blivit extremt ledsen och besviken när domen kom. Tror att han trodde på SDs oskuld ända tills dess.
Citera
2021-05-30, 03:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar varför SOA och SD var ensamma på gården. Kanske en tillfällighet? Lite märkligt också att HD inte har varit med i Hovrätten. Kanske hon har, men inte vad jag vet. Eventuellt orkar hon helt enkelt inte med mer sånt.
Hon tog cacher under Huf, likt då han häktades.
Citera
2021-05-30, 03:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Verkligen. Han måste ha blivit extremt ledsen och besviken när domen kom. Tror att han trodde på SDs oskuld ända tills dess.

Eller så brydde han sig inte om SD var skyldig eller inte.
Citera
2021-05-30, 03:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Eller så brydde han sig inte om SD var skyldig eller inte.
Varför skulle han inte bry sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in