2021-05-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Rövhatt? På riktigt? Nope, klickar inte på länkar. Fortsätter hävda orimligheten i ditt inlägg.

Klicka inte då! Barnunge
Citera
2021-05-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariadelao
Lenas syssling skrev precis på Twitter att Stefan blev mördad

Edit: tog bort länken för vet inte om man får länka

Jasså? Men hur kan sysslingen veta det?
Citera
2021-05-29, 23:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Sjukt att anta att någon trollar! Rövhatt!!

https://twitter.com/johanna_linder/status/1398744044898074629?s=21

Följande står i länken:

Den breda vänstern
@johanna_linder, 49m.
”Mannen som mördade min syssling Lena blev till slut dömd.
Och sen mördad själv.
Jag hade önskat att han fått ruttna i fängelset istället.”

Den breda vänstern
@johanna_linder, 45m
”Jag kommer alltid minnas dig Lena. Som den där strålande 17-åringen jag tågluffade runt i Europa med. Som drack vin i solnedgången på Place du Tetre och var lycklig och levande ❤️”

Varför skulle denna twitterpostare - syssling eller ej - sitta inne med mer fakta än alla andra?
Tror hon bara gissar och postar.
Citera
2021-05-29, 23:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det tror jag också. Att SD hade denna utväg i bakhuvudet sedan längre tid.
Fullt möjligt att han lagt undan ett lättillgängligt laddat vapen någonstans i avvaktan på domen.
När domen väl kom gjorde han slag i saken så fort som möjligt.
Väl medveten om att när han väl grips och sugs in kommer han under överskådlig tid inte ha så stora möjligheter att kunna välja att enkelt avsluta sitt liv. Kanske hade SOA också försökt hindra SD om han inte gjorde det så fort som möjligt.

Han hade planerat att mörda Lena den där dagen, det var planerat och noga genomtänkt hur det skulle gå till. Tror att SD hade planerat på samma sätt om utfallet av domen skulle bli så här.
SD tänkte inte sitta i fängelse och leva vidare med att ha förlorat allt - frihet, vänner, anseende, familj etc.

Instämmer till fullo. Aldrig att SD skulle ha klivit in i ett fängelse frivilligt. Han har säkert fått klart för sej av advokaten sin att avtjäna straffet på ett säkerhetsklassat fängelse är ingen dans på rosor, speciellt inte för en nynasare som SD. Så ja planen om självmord kom nog väldigt tidigt, Eller att advokaten sa åt honom redan under HR att det här går nog åt helvete, Duktiga advokater brukar kunna se åt vilket håll vinden blåser. SD visste nog genom sin advokat att han skulle få krypa in i fängelse även om han överklagade till HD. Ja, vi kan sitta här och spekulera till döddagar utan att någonsin få reda på sanningen.
Citera
2021-05-29, 23:48
Medlem
Citat:
Sjukt att anta att någon trollar! Rövhatt!!

Hahaha! Det är säkert många som tror han blev mördad. Finns ingen sanning i det. Tror det är bättre att lyssna på polisen.
Citera
2021-05-29, 23:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Herregud, detta elände verkar alldrig ta slut!
Det tillkommer ju bara mer och mer. Riktigt sorgligt det här. Samtidigt som det är både sjukt och extremt obehagligt. Tänker hela tiden - vad händer härnäst?

Nu hoppas jag bara att barnen D är säkra och mår bra. Efter omständigheterna.

Någon som vet var HD är och gör? Henne blir jag inte klok på. Undrar vad och hur hon tänker just nu. Känner hon lättnad? Fri? Eller är hon på psyket igen? Hon verkar ju hamna där titt som tätt.
Inte mer än ett dygn har förflutit och hon är förmodligen i ett chocktillstånd. Med mer eller mindre overklighetskänsla. Lägg därtill att hennes far troligen har tagits in på förhör som misstänkt samt den mediala uppmärksamheten. Även hon ska gå igenom en sorgeprocess och det lär ta tid. Hon mår säkert allt annat än bra.
Men, som du är inne på, så har hon uppvisat knepiga personlighetsdrag. Hon stoppar helst huvudet i sanden och använder sig av alla upptänkliga försvar istället för att möta krassa sanningar.

Någon form av chockreaktion inom de närmsta dagarna och en tid framöver är att förvänta och inget ens hon kan fly ifrån.

Sedan börjar bearbetningen.
Citat:
Vet någon om SDs föräldrar hörts ifrån? Deras son är död, bryr de sig? Är inte så säker på det. De verkar inte ha umgåtts.
Finns många frågetecken fortfarande i denna beska soppa.
SD:s föräldrar har precis nåtts av nyheten att deras son har hittats avliden. De har mist sitt barn. Graden av kontakt lättar inte på något sätt upp det trauma som det innebär att förlora ett barn. Istället kan sorgeprocessen försvåras, intensifieras och förlängas pga skuld, ouppklarade konflikter mm.
De har med all säkerhet skakats om i sina grundvalar och går igenom ett h*vete just nu och kommer att befinna sig där en lång tid framöver.
Det är naturligt.

Förlusten av ett barn förändrar livet för alltid.
Citera
2021-05-29, 23:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Följande står i länken:

Den breda vänstern
@johanna_linder, 49m.
”Mannen som mördade min syssling Lena blev till slut dömd.
Och sen mördad själv.
Jag hade önskat att han fått ruttna i fängelset istället.”

Den breda vänstern
@johanna_linder, 45m
”Jag kommer alltid minnas dig Lena. Som den där strålande 17-åringen jag tågluffade runt i Europa med. Som drack vin i solnedgången på Place du Tetre och var lycklig och levande ❤️”

Varför skulle denna twitterpostare - syssling eller ej - sitta inne med mer fakta än alla andra?
Tror hon bara gissar och postar.

Hon utgår väl ifrån att polisen anhöll en person i samband självmordet och tror väl därför att SD blev mördad.
Citera
2021-05-29, 23:52
Medlem
Citat:
Klicka inte då! Barnunge
Barnunge? Fortsätter hävda orimligt. En presumtiv syssling till Lena bör inte ha kännedom om detta innan någon annan i Sverige.

Att jag inte klickar på länkar har ingenting med dig att göra. Hade du hängt med i detta forum under åren hade du förstått varför.

Sorry att jag använde ordet trolla när jag svarade nyss. Hade du hängt med i denna tråd på mitt och andras vis hade du dock även där förstått varför.
Citera
2021-05-30, 00:05
Medlem
KnasTramss avatar
Jag tror inte att LWs familj har någon särskild insyn i SDs dödsfall vid det här tillfället, annat än det som står i media och allmänt snack på byn. Om det nu var ett mord är polisen rimligen förtegen. Utanför polis/åklagare och SDs familj är det nog ingen som vet särskilt mycket.
Citera
2021-05-30, 00:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Inte mer än ett dygn har förflutit och hon är förmodligen i ett chocktillstånd. Med mer eller mindre overklighetskänsla. Lägg därtill att hennes far troligen har tagits in på förhör som misstänkt samt den mediala uppmärksamheten. Även hon ska gå igenom en sorgeprocess och det lär ta tid. Hon mår säkert allt annat än bra.
Men, som du är inne på, så har hon uppvisat knepiga personlighetsdrag. Hon stoppar helst huvudet i sanden och använder sig av alla upptänkliga försvar istället för att möta krassa sanningar.

Någon form av chockreaktion inom de närmsta dagarna och en tid framöver är att förvänta och inget ens hon kan fly ifrån.

Sedan börjar bearbetningen.

SD:s föräldrar har precis nåtts av nyheten att deras son har hittats avliden. De har mist sitt barn. Graden av kontakt lättar inte på något sätt upp det trauma som det innebär att förlora ett barn. Istället kan sorgeprocessen försvåras, intensifieras och förlängas pga skuld, ouppklarade konflikter mm.
De har med all säkerhet skakats om i sina grundvalar och går igenom ett h*vete just nu och kommer att befinna sig där en lång tid framöver.
Det är naturligt.

Förlusten av ett barn förändrar livet för alltid.

Tack för ditt inlägg!
Precis så är det naturligtvis. Att förlora en son för SDs föräldrar är oavsett hur kontakten dem emellan varit naturligtvis ett enormt trauma. En enorm livspåverkande förlust. De är naturligtvis i chock just nu och kommer ha en lång bearbetningsperiod framför sig.
För SDs anhöriga var han just en sannolikt älskad son, bror, far liksom svärson och exmake.
För oss andra var han Lenas mördare. Det är stor skillnad och vi bör respektera anhörigas upplevelse idag.
Citera
2021-05-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, TR domen var mer "akademiskt" korrekt författad med referenser till domar, lagar m.m.
Men HR domen blev fällande och det var viktigast. Glädjen blev dock kortvarig. SD hade bestämt sig för att hatobjekten inte skulle få vinna. Han kunde inte förlora makten och kontrollen över sitt liv. Ingen hovrätt, åklagare skulle minsann få bestämma och inte ska flashbackare som skrivit ner honom i åratal få glädjas, inte. Typiskt tankesätt för hans personlighetstyp.

Konstig jämförelse du gör. Tingsrättsdomen finns inkluderad i domen och HR säger att man använt samma principer för att pröva bevisningen och att man följer samma rättsliga principer som redogörs av tingsrätten. Finns väl inget skäl till att upprepa samma saker i samma dokument. Allt finns ju med.

Liksom tingsrätten har hovrätten valt att pröva bevisningen i målet utifrån den metod som framgår av det s.k. Balkongmålet (se rättsfallet NJA 2015 s. 702, samt avsnitt 5.1 i tingsrättens dom). Hovrätten kommer därmed börja med att ta ställning till den bevisning som åklagaren har lagt fram till stöd för åtalet.

Tingsrätten har redogjort för de allmänna rättsliga utgångspunkterna som gäller vid bedömningen av bevisning i brottmål (se avsnitt 5.1 i tingsrättens dom) och dessa ligger till grund även för hovrättens prövning.

Citera
2021-05-30, 00:17
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Jag tror inte att LWs familj har någon särskild insyn i SDs dödsfall vid det här tillfället, annat än det som står i media och allmänt snack på byn. Om det nu var ett mord är polisen rimligen förtegen. Utanför polis/åklagare och SDs familj är det nog ingen som vet särskilt mycket.

Tydligen har ni fel. Denna tjejen Johanna Linder är förutom Lenas syssling, även journalist, krönikör, programledare för Karlavagnen, etc...Dessutom har hon antagligen nära relation med Lenas familj, ja. Inte fan går en sån "kändis" i Jkpn ut med lögner eller hörsägen/skvaller på twitter. Nä ni får nog svälja att han troligtvis blev mördad. Stefan verkar inte vara typen som tar livet av sej. De anhöriga får ALLTID mer ingående information. Därför läcker sånt här ut.
Senast redigerad av Darkwind 2021-05-30 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in