2021-05-29, 21:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Störst och näst störst.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är ni ofta i denna forumdel, Aktuella brott och kriminalfall)? Isåfall är det lite märkligt att ni missat det denna gigantiska tråd då den nu är största. ;-)

Nr 1 (på 2:s plats Lisa Holm) med snart 140.000 inlägg

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=249&daysprune=-1&order=desc&sort=replycount

Ja nu är det här fallet störst gällande svar.

Däremot så är Lisa Holm-tråden överlägset störst gällande visningar.
2021-05-29, 21:20
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Visst, men som jag skrivit många gånger redan är det en frågan om timing och sannolikhet.
Att någon annan skulle ha varit på plats precis när domen meddelades är helt osannolikt. Inte omöjligt, men helt osannolikt. Om någon sett till att mörda SD precis när han hade som störst incitament att begå självmord och också på mycket kort tid har lyckats "staga" ett självmord, så pratar vi om en kriminell bragd mer eller mindre.
Jag skulle kunna komma med en rimlig förklaring:
Om det var fd svärfadern som blev häktad så kan han flippat ur när det går upp för han att SD verkligen var en mördare, detta då han redan dödshotat fru & barn flera ggr, oftast när allt inte går EXAKT som SD vill.
Dödshot var tydligen en vanligt förekommande sak från SDs mun & därav inget man skulle ta på allvar...
Enligt SD själv om jag minns rätt.

För att återkoppla till om SD själv varit inne och härjat i tråden: svar ja, samt hans fd fru HD & hans stjärtkompis JG samtliga med flera konton. Säkerligen fler i SDs krets som deltagit.
Har för mig några av kontona knutna till HD & JG är listade någonstans i fuppen.
2021-05-29, 21:29
Medlem
greta-forvetens avatar
Först kunde han inte leva med att hon levde. Sedan kunde han inte leva med att han blev straffad för hennes död. Han tyckte säkerligen att hon förtjänade att dö emedan han som stod högre kunde ta hennes liv. Eftersom han såg sig själv högre så vägrade han straff. Han tog hellre livet av sig än straffet för hennes död. Hon var inte mycket värd i hans ögon.
2021-05-29, 21:59
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Passet är lätt att följa. Och hur svårt är det att hitta en blond ful snubbe med visa-kort? Han packar inte direkt väskan med kontanter som räcker ett helt liv. SD var en Svensson, som de flesta av oss. Svårt att hålla sig undan om man inte vet hur sånt går till.

En klok man åker exvis till Canada. Kastar passet. Köper ett nytt via darknet. Korsar gränsen som är omöjlig bevaka. Skaffar ett enkelt jobb med daglön i USA. Behövs inte mycket för bli osynlig... Tar man med en 20k usd så räcker det. Sedan gäller det bara hålla käften om sitt förflutna.

Hade han blivit frikänd i HR så hade det bara kostat en resa.

Borde göras en film på sådant tema.
2021-05-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En klok man åker exvis till Canada. Kastar passet. Köper ett nytt via darknet. Korsar gränsen som är omöjlig bevaka. Skaffar ett enkelt jobb med daglön i USA. Behövs inte mycket för bli osynlig... Tar man med en 20k usd så räcker det. Sedan gäller det bara hålla käften om sitt förflutna.

Hade han blivit frikänd i HR så hade det bara kostat en resa.

Borde göras en film på sådant tema.

Då gäller det att jobba svart eller ta sig till ”rätt” delstat där de inte tar inkomstskatt... annars avslöjas han direkt i systemet om han inte har kapat en identitet.
2021-05-29, 22:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jag skulle också hellre ta livet av mig än att sitta 12 år i fängelse. De som väljer att uthärda ett sådant straff måste antingen vara känslolösa psykopater eller vara väldigt anti döden.

Man kanske skulle tänka på främst sina barn. Inte bara på vad man själv klarar. Även om man är skyldig få prata med andra intagna och kanske till slut berätta sanningen.

Sedan är ju inte svenska fängelser som att sitta i ett i Sydamerika. Som ett bättre hotell i jämförelse. Träna, plugga, lite lättare jobb. För just han som en outdoor-personlighet kan ju dock spelat in.
2021-05-29, 22:42
Avslutad
Hur hade de tänkt egentligen?
Stefans advokater har inte ens fått något förhandsbesked?
Polisen har ingen back-up plan för inhämtande av en morddömd, som med sin personlighet inte fungerar som andra.
Har Stefan likt övriga landet fått domen och sett att det blir ett nederlag han döms till 18 år.
Förstod inte poliserna eller var de så jävla säkra på att Stefan skulle klara sig, att fallet skulle förbli olöst men policiärt uppklarat?!

Åt helvete med rättssäkerheten.
Han var friad i tingsrätten och skall ses som oskyldig, tills han döms.

På riktigt?! Han var för fan åtalad för mord, men inte frihetsberövad, varför han inte var det får Linden stå för.

Åsa och Therese har kämpat men har inte fått gehör, polisen har inte samarbetat.
Det har slarvats utan dess like, missats för mycket, för att se mellan fingrarna.

Linden som anställde en dömd man som inte betett sig bra mot sin kvinna..
" det var så många år sen"
Lindens kvinnosyn är åt helvete.

Självgod, tror han gillade Stefan.
2021-05-29, 23:06
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Statistiskt sett bör det vara självmord. Återstår att se. Eftersom man grep en person i närheten bör det gå hyfsat fort att antingen utesluta denne (dvs självmord) eller fördjupa en mordutredning. Lite mord i paradiset-vibbar!
Han hade skador som dom anser att han inte kunnat orsakat själv.
2021-05-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han hade skador som dom anser att han inte kunnat orsakat själv.
Nej, så sa dom inte. Han hade skador på kroppen. Men det sista du skriver är något du själv hittar på. De grep en man (SOA?) för säkerhets skull, de ville inte slarva bort något, - inte för att han hade skador som "han inte kunnat orsaka själv". Dessutom var han enbart SKÄLIGEN misstänkt, och släpptes igår kväll.

Polisen har tidigare berättat att det funnits spår på kroppen som gjort att polisen inte kunnat utesluta att det var orsakat av någon annan.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-29 kl. 23:13.
2021-05-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja nu är det här fallet störst gällande svar.

Däremot så är Lisa Holm-tråden överlägset störst gällande visningar.

Båda två indiciemål som ledde till fällande domar.
2021-05-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Vet du om den filmen ligger uppe någonstans?

Följ länkarna i min profil nedan. Där finns fup + allt rättegångsmaterial från både tingsrätt och hovrätt.

Sortera längs upp under "Name" så är det enklare att hitta. Filen heter: Film_Jag hatar Åsa.mov
2021-05-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Följ länkarna i min profil nedan. Där finns fup + allt rättegångsmaterial från både tingsrätt och hovrätt.

Sortera längs upp under "Name" så är det enklare att hitta. Filen heter: Film_Jag hatar Åsa.mov

Tack! Väldigt konstig film... får leta lite i tråden och se om jag förstår sammanhanget bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in