2021-05-29, 17:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det innebär inte något sorts förbud för ländetna. De kan utlämna dig ändå. SD hade inte varit trygg nånstans.

Sant. Men ganska enkelt hålla sig undan. Tror ingen letar efter dig på Thailands inland eller i Costa Ricas byhålor.
2021-05-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Sant. Men ganska enkelt hålla sig undan. Tror ingen letar efter dig på Thailands inland eller i Costa Ricas byhålor.
Passet är lätt att följa. Och hur svårt är det att hitta en blond ful snubbe med visa-kort? Han packar inte direkt väskan med kontanter som räcker ett helt liv. SD var en Svensson, som de flesta av oss. Svårt att hålla sig undan om man inte vet hur sånt går till.
2021-05-29, 17:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Costa Rica 1999.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det innebär inte något sorts förbud för ländetna. De kan utlämna dig ändå. SD hade inte varit trygg nånstans.

Det är hel riktigt.

Tony Olsson flydde 1999 till Costa Rica och kom sedan att bli utvisad tillbaka till Sverige. Beror säkert på vad en person är efterlyst för. Gällande mord finns det verkligen inte många länder där en mördare kan känna sig säker.
2021-05-29, 19:18
Medlem
Jag hoppas verkligen att SDs dotter T kommer iväg på sin resa trots hans självmord. Det vore väl som grädde på bajset om han lyckades förstöra det oxå!! Är det någon som förtjänar en chans att få vara anonym o få vara tonåring o slippa sista årens kriser o katastrofer så är det hon!! Såg att hon uppdaterat sin Insta igår precis innan domen kom o innan S tog sitt liv.
2021-05-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är nog mer troligt att det förmodade självmordet har skett pga prestige- och kontrollförlust - han gjorde helt klart i HR att han ansåg sig vara för smart för att vara den som mördat Lena. Om man sätter sig på stora hästar ska man vara en duktig ryttare och det var inte Stefan. Han gjorde duktigt bort sig också med sin "Jag hatar Åsa"-film där han själv spelar in när han fejkhittar misstänkt mordvapen och slår in i papper och tejp och sedan gömmer i sin garderob. I tre års tid har han hånat, dels omvärlden men också Lenas efterlevande. Han hånade också Lena och deras relation genom att beklaga att han inte hade tagit hand om sitt äktenskap bättre. Sistnämnda var i och för sig sant, han borde ha tagit hand om sitt äktenskap och sin familj bättre, men han borde framförallt ha hedrat Lena och minnet av deras sex år långa relation i rätten och visat att han sörjde hennes alldeles för tidiga död.

Vet du om den filmen ligger uppe någonstans?
2021-05-29, 20:28
Medlem
”Hovrätten bedömer att omständigheterna kring gärningen är mycket försvårande. Den mördade kvinnan har under delar av händelseförloppet stått helt försvarslös inför en ursinnig attack”, skriver domstolen.

Stefan Davidssons advokat Ingvar Backman säger att försvaret beslutat att inte lämna några kommentarer.

Du får inga kommentarer överhuvudtaget i nuläget, säger advokaten.

https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/

Den man som polisen grep i samband med att den morddömde 47-åringen hittades död har släppts.

Polisen uppger på sin hemsida att mannen är fortsatt misstänkt, men att misstankarna har försvagats.

https://svt.se/nyheter/lokalt/orebro/domde-hjarstamordaren-efterlyst
Senast redigerad av Doiten 2021-05-29 kl. 20:31.
2021-05-29, 20:36
Medlem
Jag skulle också hellre ta livet av mig än att sitta 12 år i fängelse. De som väljer att uthärda ett sådant straff måste antingen vara känslolösa psykopater eller vara väldigt anti döden.
2021-05-29, 20:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nä jag känner mig också lite oinformerad. Det beror förmodligen på att förövaren hette Stefan och inte Hassan eller nåt. Då kan du vara försäkrad om att hundratals inlägg från upphetsade SverigeDemokrater upplyst oss om precis allt.

nja... knappast. Finns en rekordlång tråd och mycket att grotta ner sig i.

Hanna är Stefans f d fru. Ett tips är att läsa hovrättsdomen. Länk här:

https://www.docdroid.net/vgmlfKu/gota-hr-b-1752-20-dom-2021-05-28-pdf#page=9

Här får du en ganska snabb ändå sammanfattning av något som är ganska avancerat. Enbart FUP i åtalet är väl ca 14000 sidor eller dylikt...
2021-05-29, 20:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nä jag känner mig också lite oinformerad. Det beror förmodligen på att förövaren hette Stefan och inte Hassan eller nåt. Då kan du vara försäkrad om att hundratals inlägg från upphetsade SverigeDemokrater upplyst oss om precis allt.

Är ni ofta i denna forumdel, Aktuella brott och kriminalfall)? Isåfall är det lite märkligt att ni missat det denna gigantiska tråd då den nu är största. ;-)

Nr 1 (på 2:s plats Lisa Holm) med snart 140.000 inlägg

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=249&daysprune=-1&order=desc&sort=replycount
2021-05-29, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jag skulle också hellre ta livet av mig än att sitta 12 år i fängelse. De som väljer att uthärda ett sådant straff måste antingen vara känslolösa psykopater eller vara väldigt anti döden.
Vad är så hemskt med det? Finns många i fängelse som genomlevt 10 år i fängelse.

EDIT: Skoja, förstår fan att han tog livet av sig.
Senast redigerad av loal 2021-05-29 kl. 20:57.
2021-05-29, 20:51
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Är du oskyldig så har du ju all orsak att vilja fortsätta leva och kämpa för att bli friad. Är du skyldig, ja då är det ju upp till dig om du tycker det är mer värt att ta ditt liv än att sitta alla dessa år.
2021-05-29, 21:10
Medlem
Stefan gjorde två val i sitt liv som kommer att bli hans eftermäle, och som kommer att leva kvar i åtminstone en generation. Att mörda Lena och att ta livet av sig själv efter att ha dömts för mordet. Allt annat kommer att glömmas av den breda allmänheten. Två egoistiska val. Val han gjorde för att han tyckte de var de bästa för honom själv. Och så var det med det. End of story.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in