Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
JAMEN VA FAN........!!!!
DÅ VAR DET BARA ATT BÖRJA OM IGEN.!!
Eftersom en person är gripen, så måste Åklagare begära personen häktad inom 3 dagar, vilket innebär att jag får börja om att plocka ut handlingar från Tingsrätten igen.
På måndag begär jag ut Häktningsframställan så vi får ett namn på misstänkt.
Och sen så får vi dra detta en gång till.
Detta var jag inte riktigt beredd på, måste jag erkänna.
Och på ett sätt tycker jag att det är tragiskt, faktisk.
Nu skall ännu fler lida ännu mer för att någon fattade ett otroligt dumt beslut.
Min rena gissning är Hannas pappa.
Han har försvarat Stefan bottenlöst och sett honom som sin egen son, och kunde helt enkelt inte hantera besvikelsen när Stefans dom kom.
Där är min gissning.
// Krmkr
Hej gamle trådkompis, och hej Picasso och Pantzer m fl. Vilken jävla rysare det blev! Jag har tagit en mycket lång paus från att skriva här efter de intensiva nätterna med fup-fix. När dessutom länkarna till mina "tillfixade" sidor dog, så kändes det ännu mer som ett avslutat kapitel. Lätt att bli alldeles för uppjagad när det gäller detta tragiska fall.
Och nu är man här, Stefan är död. Inte ett dugg förvånad. Jag har bara förundersökningsprotokollet att gå på (bokstavligen läst vareviga sida eftersom jag ocr:ade, roterade sidor, och snyggade till hela skiten efter det eminenta inscannandet), har sneglat på teorierna i tråden, men jag är inte från Örebro, jag letar inte papperslappar i burk på fritiden och jag är heller inte frikyrklig. Bara en vanlig flashbackare. Fortfarande inte förvånad.
Den där Stefan, feg som han alltid varit, tog säkert sig själv av daga i samma sekund han fick reda på att han dömts till fängelse. Självklart hade han sett till att förbereda denna eventualitet och lika självklart, eftersom han var en feg, svag och desperat människa, såg han till att inte behöva möta döden ensam. Vem som nu än var i sällskap med honom när han dog, behövde han ha där in i det sista. Skjutvapen kanske ligger nära till hands, eftersom det går kvickt, även om det kan lämna skador som i sin tur tvingar polisen att till en början utreda annat än självspillan.
Kommande skvaller ger nog vid handen om det var svärfars pistol eller bössa (håller med tidigare trådkommentar om att en långpipig studsare el dyl är otymplig att skjuta sig i skallen med, dock). Eloge till honom om han begick harakiri, men tyvärr, det vågar ingen man som bär foppatofflor och flörtar med dykartjejkompisar medelst ord som "våtis" om våtdräkt. Sorry Stefan. Du tog the easy way out och det har kännetecknat hela ditt liv.
Lena vilar i frid sedan länge. Hoppas att barnen, hennes föräldrar och barnens pappa kan få ro nu. Jag har aldrig egentligen trott något annat än att Stefan mördade Lena, men jag kommer aldrig sluta fascineras av hur en så obetydlig person som Stefan Davidsson fick sitt claim to fame. Hur hans småaktiga personlighet, uppenbara medelmåttighet, hans småstadskomplex, alldagliga utseende, pojkaktiga kläder, supertöntiga fritidsintressen, till och med hans vämjeliga språkbruk kunnat ha så stor inverkan på så många av hans medmänniskors liv, och hur han dessutom snärjt en stackars Lena till den gräns att hon blev ihjälslagen av honom när det började brännas. Vad man än tyckt om henne är det inte hennes fel. Han verkar ha förtrollat många. Vilket man inte ska hålla emot just Lena, hon var nämligen kär. Resten av umgängeskretsen har inte ens det att skylla på, utan de har bara otroligt dåligt omdöme.
Att han efter domslutet inte vågade ta emot verkligheten som en man och sedan sona sitt brott förvånar mig som sagt inte ett ruttet dugg. Frun hans verkar inte heller helt vettig men man får hoppas att barnen deras kan växa upp och bli egna och trygga.
Så, Stefan. Good fucking riddance. Jag är mycket glad över att inte behöva betala ett enda skatteöre för finansiering av din framtida vård eller fängelsevistelse.
Tack till samtliga inblandade för en legendarisk tråd, stundtals har det visats varför man hängt på detta forum i så många år. Mer sånt!
/Zache
Edit: Ett litet konspiratoriskt tillägg – Om det skulle visa sig att han nu inte tagit sitt liv, så vore det förstås fantastiskt roligt om det var Hanna som dödade honom, med eller utan vapen. Den fup:en ser jag i så fall fram emot. Men, verkligheten är nog precis lika socialrealistiskt diskbänkstrist som i hela fallet Lena Wesström.