2021-05-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hängd? Tillsammans med en cache?

Undrar om han - någonstans har lagt ett avskedsbrev (om han nu tog sitt liv).
Citera
2021-05-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ett motiv vore om SD fick panik över domen och hotade att berätta om andras involvering, t ex hotade att ange att HD varit delaktig på något plan. Håller med dig om att det annars vore märkligt att SOA dödar SD då han annars snarare borde vara tacksam att hans dotter slipper exmaken som får sitta inne medan hon är trygg med barnen. Men om HD är involverad och SD inte vill ta hela smällen själv finns ett starkt motiv för SOA att döda honom.
Exakt så.
Citera
2021-05-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelybingen
Nu menar jag kanske inte att svara just dig men... håller med. Sedan vill jag även tro att vi absolut inte kan jämföra den här psykopatens självmord med andra lidande människors. Han har han gjort det av rent egoistiska skäl. Inget lätt val men ändå. Tog det enkla valet som han trodde skulle rädda hans anseende, och för att han inte ville leva under förnedring typ. Han hånar i princip alla som inte gör det av de skälen, och inte ser det som en annan utväg. Usch.
Tror att han, om det var självmord, gjorde det för att straffa sin omgivning, samhället, alla han tyckte sig ha blivit felaktigt behandlad av. Var han en psykopat hade han troligen sin egen uppfattning om vad som var rätt och fel. Därmed ansåg han sig haft rätt att mörda Lena, haft rätt att dölja spåren, haft rätten att fortsätta leva som en fri man. När saker inte gick efter hans modell straffar han omgivningen. Omgivningen skuldbeläggs.
Citera
2021-05-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är inte för min skull. Det hör snarare till praxis på flashback att en välskriven sammanfattning ligger i trådstarten när det är extremt många inlägg.

Dessutom är FUP på 14000 sidor.
Domen ligger på första inlägget. Vår eminenta moderator lade in den där efter att vår flashbackare @Avd.9 i vanlig ordning skaffat fram domen blixtsnabbt. Domen är en bra sammanfattning. Det finns en innehållsförteckning med i domen, bara att välja vad du vill läsa.
Citera
2021-05-28, 22:38
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Domen ligger på första inlägget. Vår eminenta moderator lade in den där efter att vår flashbackare @Avd.9 i vanlig ordning skaffat fram domen blixtsnabbt. Domen är en bra sammanfattning. Det finns en innehållsförteckning med i domen, bara att välja vad du vill läsa.

Som nämnt så är det inte för min skull. Jag har redan läst domen.

Det är dessutom en hel del intressanta detaljer som inte står med. Framförallt gällande SD's galna upptåg.
Citera
2021-05-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag kan förvisso se möjliga poänger så som saken utvecklade sig men det innebär ändå en form av radikalisering eller hur man ska säga som inte är helt behaglig. Inte alldeles säkert heller att alla drabbade egentligen gynnas bäst av detta. Men men.
Jag fattar att inte alla gillar den här dramatiska utgången, men jag är nöjd med den här s k rättvisan.
Däremot trodde jag aldrig han skulle ta livet av sig. För egenkär och narcissistisk helt enkelt, så det är kanske någon som knäppt han i alla fall då. Skulle dock inte bli så överdrivet förvånad om den anhållne släpps och det visar sig vara självmord. Huvudsaken är att SD till slut officiellt blev mördaren.
Citera
Medlem
C.H.Ts avatar
Då försöker jag göra detta ännu tydligare.

Här har ni koordinater till vart kroppen var.

59,1136219, 15,5576089

Alltså Stefans kropp.
Senast redigerad av C.H.T 2021-05-28 kl. 22:41. Anledning: Komplettering
Citera
Medlem
För en vecka sedan släpptes en nu geocache i området kring stugan i Folketorp. Ca 100 m norr om gården. Kan det varit något SD tänkt att besöka?

https://www.geocaching.com/geocache/GC9AH41_stockebacksang-4-smafolket
Citera
2021-05-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Han kan ha sparat något digitalt som pekar finger åt någon håll.

Det tror jag.
Citera
2021-05-28, 22:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slafsit
Är du säker? Ser inte ut att stämma med bilden på Örebro Tribune. Enligt Google maps satellit ligger det bara en byggnad på den adressen.

https://orebrotribune.se/wp-content/uploads/2021/05/D%C3%B6dsfall_%C3%96stern%C3%A4rke_1.jpg

Ok, kan ha fel. Utgått från att det var svärföräldrarnas sommarställe.
Minns bilder jag sett för länge sedan (fb?) att deras gård såg ut som en gammal bondgård, väldigt vackert.

https://kartor.eniro.se/?c=59.113988,15.556344&z=20&l=aerial&q=%22folketor p%20436%20odens%20backen%22;geo

Har följt tråden sedan dag ett, dagligen, men sista timmarna haft svårt att hänga med i svängarna (livet påkallar sas) helt.

Kan dock inte då förstå vem annan än SOA och var annars på landsbygden?

Är det JGs sommarställe?

Ber om ursäkt om jag skapar förvirring.
Citera
2021-05-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Här ses det där skogsområdet som är avspärrat, det nämndes skog tidigare. Nån lövskog.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/mannen-som-d%C3%B6mdes-till-18-%C3%A5rs-f%C3%A4ngelse-f%C3%B6r-mord-p%C3%A5-lena-wesstr%C3%B6m-hitta d-d%C3%B6d/13342964

Tack, ser inte varken hängning eller hopp från någon höjd som ett alternativ. Odensbacken är väldigt platt så det finns just ingen höjd. Återstår vapen av någon slag, kniv eller skjutvapen. Gissar på det senare och att det är SOAs skjutvapen.
Tror inte riktigt SOA skulle skjuta Sd för att han skulle hotat att avslöja HD, tror mer på en feg utväg av ett fegt kräk.

Hursomhelst, världen är en bättre plats fast ändå synd att han inte fick våndas i en cell i 11 år.
Tror fallet avslutas i och med detta, skulle vara om Hd bryter ihop och erkänner sig delaktig alt hjälpt till att dölja mordet på Lena. Att hon vetat mer än hon velat säga är iaf tydligt.
Citera
2021-05-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det är adressen:

" FOLKETORP 4*6
ODENSBACKEN

Jag har drabbats av ett virus så inte kommit in här. På länge.

Sedan är jag som norrlänning totalt vilsen i Örebro. Men det mesta naturliga verkar vara Folketorp. SOA. Det är vad som poppar upp.

EDIT. Jag hade placerat Odensbacken helt fel. My bad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in