2021-05-28, 20:27
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Njaej, domen kommer inte vinna laga kraft om jag förstått rätt. Och då kan heller inte något skadestånd utgå.
Själva domen står sig ju - där kan vi läsa innantill. Men fanskapet kan inte inställa sig i häkte eller finkan. Och han har ju laga förfall om man säger så.

Så med sitt självmord förhindrar han alltså Lenas barn från att få skadestånd? Systemfel isåfall.

Iofs kanske dom kan driva en civilrättslig process mot dödsboet men det ska inte behövas.
Citera
2021-05-28, 20:29
Medlem
Citat:
Jo, jag tror inringaren sa det. Tror alltså.

Jo inringaren sa säkert det. Men jag syftade på det att domstolen fick iväg sin handräckningsbegäran till polisen vid 11:28; eller det var då polisen godtog den, domstolen angav knappast adressen till där SD dog på den, och polisen som tog emot den visste nog inte heller var han fanns. Då.
Citera
2021-05-28, 20:30
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123fyrafem
Varför?
För att jag personligen aldrig hört talas om att en mördare, eller en person som dömts för ett grovt brott, tar livet av sig innan denne åker i fängelse. Finns det ens något exempel på det?
Citera
2021-05-28, 20:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Herre mi je, jag tyckte det var ett bullerplank ihop med syrenerna.

Hämtad härifrån. Känner inte igen bilden (från Hjärsta bullerplanksbilderna)

https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/
Citera
2021-05-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Platsen för fyndet av SDs kropp.

Gården ligger utanför Odensbacken, längst ut på en återvändsgata(grusväg)

Det finns flera boningshus på fastigheten, samt ekonomibyggnader.

Det ser ut som en klassisk mindre gård, mycket ved i stora kubiksäckar, en traktorgrävare, metallskrot osv.

Det dominerande huset är i fint skick, badtunna, spabad, inglasad altan osv.

På dom olika byggnaderna finns hemsnidade skyltar som exempelvis "jordkällaren" osv...

Kroppen är hittad i skogen straxt utanför den bebyggda delen av fastigheten.

Hängd? Tillsammans med en cache?
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Varför i hela världen skulle döttrarna bli kriminella helt plötsligt?

Det kan hända av flera olika anledningar, droganvändning som ett led i ångestdämpning som vidare leder till andra brott osv. Sjukvårdskostnader är nog troligare här. Även arbetslöshet tillföljd av psykisk ohälsa.

Säger inte att det måste bli något av det i döttrarnas fall. Men är som sagt flera inblandade anhöriga/nära i både LW:s och SD:s död och det lär inte vara gratis för samhället alldeles oavsett sparade pengar för just SD:s fängelsevistelse.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är inte det en gammal bild från bullerplanket där LW hittades?

Känner inte iden den, och tycker mig ha sett de flesta. Men låter det vara osagt.
Citera
2021-05-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Om detta var ett självmord, då tippar jag på att han är oskyldig.

Citat:
För att jag personligen aldrig hört talas om att en mördare, eller en person som dömts för ett grovt brott, tar livet av sig innan denne åker i fängelse. Finns det ens något exempel på det?

Jo men nog finns det exempel på det. Kan inte komma på nåt just nu iofs.

Tror hursomhelst inte att man behöver fundera över vem som mördade LW.
Citera
2021-05-28, 20:36
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Fast han är ju inte mindre skyldig till mord på Lena. Märkligt.

Såklart inte. Det var bara en spontangissning från min sida.

De lär nog slänga upp bilderna snart igen -de är trots allt viktiga klickmagneter!
Citera
2021-05-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Känner inte iden den, och tycker mig ha sett de flesta. Men låter det vara osagt.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/en-man-gripen-for-mordet-pa-lena-wesstrom/

Verkar som att det är en gammal bild.
Citera
2021-05-28, 20:41
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo men nog finns det exempel på det. Kan inte komma på nåt just nu iofs.

Tror hursomhelst inte att man behöver fundera över vem som mördade LW.

Citat:

Det finns många exemel på just det. Kanske inte så jättemånga i Sverige iof men jag har tagit del av mååånga brott genom poddar och dokumentärer och det händer både nu och då. Bara att googla.
Citera
2021-05-28, 20:41
Medlem
Citat:

Det händer, inte alls ovanligt,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in