2021-05-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carro463
Om SD begick självmord gjorde han knappast det i ren affekt. Tror att han förberett sig på den utgången om han blev fälld i Hovrätten. Enda möjligheten var ju som obevakad. Om han suttit häktad eller påbörjat sitt straff, hade möjligheten att ta sitt liv sjunkit drastiskt.

Nu menar jag kanske inte att svara just dig men... håller med. Sedan vill jag även tro att vi absolut inte kan jämföra den här psykopatens självmord med andra lidande människors. Han har han gjort det av rent egoistiska skäl. Inget lätt val men ändå. Tog det enkla valet som han trodde skulle rädda hans anseende, och för att han inte ville leva under förnedring typ. Han hånar i princip alla som inte gör det av de skälen, och inte ser det som en annan utväg. Usch.
Citera
2021-05-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är det inte lätt att riktigt säkert säga hur det uppfattades i rätten när man inte deltagit själv, men den känsla jag har fått av rättegången i HR är att den visserligen hade vässat retoriken genom att ändra taktik och använda en bevisföringsmodell som skulle visa att det var uteslutet att det kunde vara annan än SD som var skyldig och täppt till luckor (felaktiga slutsatser och rena missuppfattningar) från TR och stärkt den tekniska bevisningen. Även vittnen som kallades in för att visa att SD kunnat lista ut Lenas kod, att HD varit mycket kontrollerad av SD vilket inte framgick i TR, mordplatsen var inte välbesökt osv. Inloggningen 7 okt gjordes från Örebro t ex.

Men... samtidigt känns det verkligen inte som att man hade hittat något avgörande, något som ett trolleri skulle ändra domen från TR, som var något av den värsta sågning av en utredning man kan tänka sig. Inte ett enda bevis/indicie ansåg TR var något som skulle ligga SD till last.

Jag har lite svårt att tro att SD visste något i förväg, möjligen fanns mer oro denna gång.
Och han kanske hade tagit beslut om vad han skulle göra i det fallet.

För lite skumt att han och SOA var ensamma på gården tänker jag.

Som jag förstår dog SD inte på Folketorp utan på en gård vid Odensbacke. Obekräftad uppgift här.
Citera
2021-05-28, 22:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag förstår dog SD inte på Folketorp utan på en gård vid Odensbacke. Obekräftad uppgift här.

F*lket*rp ligger väl inom *densbackens postnummerområde.
Citera
2021-05-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Lenas son?
Inte en chans på miljonen.
Citera
2021-05-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Kan inte någon göra en lång sammanställning som kan läggas i trådstarten?

T.ex. med alla detaljer om SD, video om mordvapen, brev till/om åklagare osv?

Dvs. en post som går igenom ALLT som hänt. Tack!
Börja med förundersökningen, fortsätt med tingsrättsförhandlingarna, frikännandedomen, sen hovrätten och morddomen..
Citera
2021-05-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Lenas son?

Vart har du fått det ifrån??
Citera
2021-05-28, 22:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Att hänga sig så man stryps till döds är oerhört plågsamt och kan ta uppemot 20 min innan man är död. Så gjorde bödeln med flit under Nurnberg rättegångarna.
Att få till ett nackbrott i samband med hängningen, dvs omedelbar död krävs ett fritt fall på 3m eller så beroende på kroppslängd.

Sammantaget tror jag inte på hängning. Uttalandet "skador på kroppen" tyder på annat sätt, skjutvapen tex.
Ja, jag funderar kring jaktlicens.
Citera
2021-05-28, 22:22
Medlem
slafsits avatar
Citat:

Känner inte igen gården alls. Ingen som vet mer var ungefär? Utkanten av Odensbacken kan ju stäcka sig rätt långt
.
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
F*lket*rp ligger väl inom *densbackens postnummerområde.

Näe, Folketorp ligger enligt google maps ca en timme bort.

Edit: My bad, fanns visst ett Folketorp i Odensbacken
Senast redigerad av slafsit 2021-05-28 kl. 22:26.
Citera
2021-05-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är det inte lätt att riktigt säkert säga hur det uppfattades i rätten när man inte deltagit själv, men den känsla jag har fått av rättegången i HR är att den visserligen hade vässat retoriken genom att ändra taktik och använda en bevisföringsmodell som skulle visa att det var uteslutet att det kunde vara annan än SD som var skyldig och täppt till luckor (felaktiga slutsatser och rena missuppfattningar) från TR och stärkt den tekniska bevisningen. Även vittnen som kallades in för att visa att SD kunnat lista ut Lenas kod, att HD varit mycket kontrollerad av SD vilket inte framgick i TR, mordplatsen var inte välbesökt osv. Inloggningen 7 okt gjordes från Örebro t ex.

Men... samtidigt känns det verkligen inte som att man hade hittat något avgörande, något som ett trolleri skulle ändra domen från TR, som var något av den värsta sågning av en utredning man kan tänka sig. Inte ett enda bevis/indicie ansåg TR var något som skulle ligga SD till last.

Jag har lite svårt att tro att SD visste något i förväg, möjligen fanns mer oro denna gång.
Och han kanske hade tagit beslut om vad han skulle göra i det fallet.

För lite skumt att han och SOA var ensamma på gården tänker jag.
Tror inte de var ensamma, men kvinnfolket drog nog när poletten trillade ner -DÖMD
Citera
2021-05-28, 22:23
Medlem
Som jag förstår det så befann sig SD på en gård med en annan man när domen förkunnades. Det kan ju helt enkelt ha varit så att SD försökte rymma innan polisen kom och att den andre mannen försökte stoppa honom. Det blev bråk och under bråket så dog SD. Den andre mannen släpade då ut honom i skogen. Men innan han hade hunnit gömma kroppen kom polisen. Det kan förklara varför det fanns skador på kroppen.
Citera
2021-05-28, 22:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Inte en chans på miljonen.
Hade haft förståelse för det i alla fall.
Citera
2021-05-28, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men det är adressen:

" FOLKETORP 4*6
ODENSBACKEN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in