2021-05-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det kan hända av flera olika anledningar, droganvändning som ett led i ångestdämpning som vidare leder till andra brott osv. Sjukvårdskostnader är nog troligare här. Även arbetslöshet tillföljd av psykisk ohälsa.

Säger inte att det måste bli något av det i döttrarnas fall. Men är som sagt flera inblandade anhöriga/nära i både LW:s och SD:s död och det lär inte vara gratis för samhället alldeles oavsett sparade pengar för just SD:s fängelsevistelse.

Låt bli hans ungar
Citera
2021-05-28, 20:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Man kan säga att med tanke på vart ham hittades så talar det också för självmord.

Min tia landar på hängning.

R.I.P din tia säger jag då. Varför skulle någon häktas om SD hittades hängd? Inte så här med en gång i alla fall, möjligen efter en tid av utredning och konstaterad dödsorsak.
Nej jag tror på annan metod.
Senast redigerad av Addhoc 2021-05-28 kl. 20:46.
Citera
2021-05-28, 20:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det finns många exemel på just det. Kanske inte så jättemånga i Sverige iof men jag har tagit del av mååånga brott genom poddar och dokumentärer och det händer både nu och då. Bara att googla.

Vid nästan varje skolskjutning/masskjutning så tar de livet av sig men det är inte exakt samma sak men det är när de vet att det kommer skita sig
Citera
2021-05-28, 20:44
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Platsen för fyndet av SDs kropp.

Gården ligger utanför Odensbacken, längst ut på en återvändsgata(grusväg)

Det finns flera boningshus på fastigheten, samt ekonomibyggnader.

Det ser ut som en klassisk mindre gård, mycket ved i stora kubiksäckar, en traktorgrävare, metallskrot osv.

Det dominerande huset är i fint skick, badtunna, spabad, inglasad altan osv.

På dom olika byggnaderna finns hemsnidade skyltar som exempelvis "jordkällaren" osv...

Kroppen är hittad i skogen straxt utanför den bebyggda delen av fastigheten.

WOW! Trodde det skedde inomhus... vet inte varför jag trodde det och varför jag ens reagerar på detta såhär!🥺
Citera
2021-05-28, 20:45
Medlem
Nu vet alla,även den stackars % som skyddar/ade Stefaaan Davisson, att han slog ihjäl LW med minst 17 slag, kan inte säga att jag är ledsen att han fm tog livet av sig men lite ”blåst på konfekten” kännes det som

Såklart är det inte optimalt för Stefaaans barn och det är inte bra, men frågan är ändå om inte deras liv blir bättre utan honom, ingen bra pappa direkt, mördare/ljög/bedrog/slog/,,,,
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Låt bli hans ungar

Ja, det har du rätt i (dumt att jag ens nämnde dem i detta sammanhang). Önskar dem allt gott i världen.🥺
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
R.I.P din tia säger jag då. Varför skulle någon häktas om SD hittades hängd? Inte så här med en gång knalla fall, möjligen efter en tid av utredning och konstaterad dödsorsak.
Nej jag tror på annan metod.

Jag ska inte svära på det men jag har för mig att jag läste inledningsvis att Stefan var hittad med skador som indikerade på att han inte åsamkat dem själv. Då känns varken hängning el skjutning som rimligaste alternativet?
Citera
2021-05-28, 20:47
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hängd? Tillsammans med en cache?

Oklart, men skog talar för hängning. Kan vara skott I gommen med.
Citera
2021-05-28, 20:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Har läst igenom allt i tråden från kl 11. En tanke som har slagit mig är att ingen vet vart HD och barnen är? Med tanke på hur mycket som skrivits borde väl någon veta det?
Förhoppningsvis vet polisen att de är ok.
"Anhöriga är underrättade"
Senast redigerad av hoppsann 2021-05-28 kl. 20:56.
Citera
2021-05-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Det händer, inte alls ovanligt,

Nej precis. Torde ju faktiskt inte alls vara konstigt att det finns en förhöjd risk för självmord för vem som helst efter ett sådant domslut .. särskilt för personer med personlighetsstörningar .. som troligen S hade. Därför tycker jag det är riktigt illa av rättsväsendet att inte ha koll på personer som S dagen de riskerar att få sådan dom.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag ska inte svära på det men jag har för mig att jag läste inledningsvis att Stefan var hittad med skador som indikerade på att han inte åsamkat dem själv. Då känns varken hängning el skjutning som rimligaste alternativet?

Avskuren hals?
Citera
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok.
Vet du nåt om skjutvapen, typ jakt?

Lyssnade på klippet som nämndes nyss och han nämner "utsatt för nån typ av yttre våld" som då gör att de inte kan utesluta annan person. Hittad ute på "landsbygden" och endast en man fanns på plats.

Tyvärr ingen koll på det. Men rep runt halsen är också yttre våld iof..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in