Citat:
Ursprungligen postat av
Tombo88
Håller med! Han kan lika gärna vara körd. Tjejpakten vill väl ha en tjej som vinnare, då måste nog Dennis ut. Jag tror inte han har folk som är jättenära honom i ”juryn” så därför kanske han åker för att han lär vinna över deras favoriter.
Det är väldigt öppet skulle jag säga. Det som är säkert är väl att Olivia och Annica lär rösta på någon av killarna, i alla fall inte på Joanna. Johanna, Ludvig och Wilma lär inte rösta på Andreas. Resten är osäkert. Möjligtvis att många röstar Andreas för att han anses ovärdig pga hans historia i gränslandet.
Jag hoppas men tror inte att Andreas vinner. Tycker han spelat spelet bra utan att vara dryg mot någon. Jag har uppfattat det som att hålla låg profil varit en del av hans strategi i spelet. Så håller inte alls med om att han skulle vara feg. Att undvika att hamna i onödiga konflikter är bara smart tycker jag. Om man ser till sociala spelet. Sen verkar han rätt bra i tävlingar och verkar kunna en hel del om att leva i naturen (även om denna säsongen varit noll sådant).
Alltså ju mer man tänker på de desto mer realistisk känns det att Dennis åker.
Det är absolut inte givet men jag skulle nog tippa att Dennis löper störst risk att åka. De är ju en kombination av att han inte är särskilt nära någon i juryn samtidigt som han på pappret är ett hot tävlingsmässigt.
De som gör de så svårt är att flera av de som röster knappt varit med i programmet och/eller inte har någon relation med de som är kvarvarande i programmet.
Nu har troligen de utröstade deltagarna pratat ihop sig "off-camera" och därmed lär detta ha haft en påverkan. Vidare ska väl de nuvarande deltagarna bli grillade av de som blivit utröstade och detta kan i sin tur också ha en effekt.
Funderar kring röstningen.
Anna: Har inte träffat någon av de som är kvar. Lär väl bli påverkad av de andra utröstade deltagarna "off-camera". Hon kan verkligen rösta på vem som helst. Känslan är att hon skulle kunna gå på "tjej-pakt"-snacket. Känns dock ganska konstig rent allmänt och skulle nog kunna välja vem som helst.
Annica: Hejar med största sannolikhet på Joanna och är väldigt "på" med "en kvinna ska vinna Robinson". Borde rösta på Anders men de kan bli Dennis också. Dennis styrka är att han var med i Lag syd men svagheten är att han är ett större hot för Joanna. Känslan är att de blir Anders.
Hayes: Väldigt svår att spekulera. Borde vara sur på Dennis och Joanna eftersom de röstade ut honom. Lär också bli påverkad off-camera. Hade en bra relation med Annika och går kanske på hennes linje.
Johanna: Hejar troligen på Anders men kanske på Ankan. Borde rimligen rösta på Dennis eftersom han är ett hot mot Anders. Samtidigt tror jag Johanna stör sig lite på Joanna och därför kanske hon väljer henne.
Ludde: Att döma av det han sa på Ö-rådet så borde Ankan väljas. Väljer dock kanske Dennis för att han är störst hot mot Anders.
Dean: En kopia av Hayes, alltså väldigt svår. Verkade dock vara sur på Anders i "nästa avsnitt"-scenen. Blev dock utröstad av Joanna och Dennis vilket också kan påverka. Nä han lär nog också påverkas off-camera.
Olivia: Känns lite som Annika men upplever inte att Olivia varit lika aktiv i detta "en tjej ska vinna"-snacket. Tror hon röstar på Anders trots att det försämrar Joannas chanser.
Jokkmokk: Svår individ som var sur efter att han åkte ut. Verkar som han klickade med Dennis men Dennis röstade i sin tur ut honom. Verkade ha en bra relation med Ankan så borde ej bli henne. Känslan är att han är en sur-gubbe och tror nog han störde sig rejält på Joanna.
Viktoria: Påminner om Hayes och Deans situation. Kan gå lite hur som helst med henne. Blev dock utröstad av Dennis och Joanna men hade inga direkta konfrontaioner med de två.
William: Spontana känslan är att han väljer Ankan eftersom han vill ha en final med de tre "starkasste". de känns som att han borde tänka så. Men man vet aldrig.
Wilma: Svårtippad men lär hålla på Anders och väljer därför kanske Dennis för att hjälpa honom. Kan kanske också vara så att Wilma vill se de starkaste i en final och därför väljer Ankan.