2021-05-28, 13:52
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag vann Robinson. Annki var dock nära.

Vågar man hoppas på en tandem-seger i havregrynsgröt med blåbär, toppat med överskattad narcissism & total brist på självinsikt, för Andreas & Ludvig?

"Bra jobbat."
2021-05-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Vågar man hoppas på en tandem-seger i havregrynsgröt med blåbär, toppat med överskattad narcissism & total brist på självinsikt, för Andreas & Ludvig?

"Bra jobbat."
Det blir en photo finish som slutar i delad seger för två av finalisterna
2021-05-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson29
Vad jag kunde skymta av slutet av torsdagens avsnitt så kommer samtliga utslagna deltagare utom nedanstående att delta i örådet:
Lovisa, Wrenkler, Elias, Tova-Sophia och Alex

Någon som vet varför dessa inte är med?

Jag kan tycka att de som blev utslagna före sammanslagningen eller bara har vistats i Gränslandet inte har något i ett öråd att tillföra då de inte känner alla deltagare.

Ingen av de kvarvarande deltagarna har imponerat på tävlingarna, så ur den aspekten så finns det ingen värdig vinnare.

Dennis är förvisso ganska tråkig, men ingen har nog stört sig på honom - Klar för final!
Joanna har blivit alltmer gnällig och uppvisat mer och mer dubbelmoral när hon anklagar andra för att inte vara ärliga. - Ligger mycket illa till.
Anki har levt kvar tack vare att hon inte upplevts som ett hot. Nu finns äntligen chansen att rösta ut henne när deltagarna rimligen borde rösta på den minst värdiga vinnaren. - Ligger illa till.
Andreas har varit utröstad och är en slätstruken och i mångas tycke en feg figur. - Ligger illa till.

Så här kommer rösterna att fördelas:
Ludvig: Joanna
Olivia: Andreas
Annica: Andreas eller Annki
William: Väldigt ovisst, dock inte Dennis
Rickard: Joanna
Johanna: Joanna
Wilma: Borde inte ha rösträtt, men inte Andreas som hon umgicks med i Gränslandet
Anna: Borde inte ha rösträtt. Har inte träffat något av finaldeltagarna. Känner Wilma bäst och har kanske snackat ihop sig med henne.
Viktoria: Andreas eller Annki
Hayes: Andreas eller Annki
Michael Dean: Gjort ett korkat intryck och kan rösta på vem som helst, men verkar ju hysa agg mot Andreas.

Sammanfattning: Joanna ligger sämst till, men även Andreas eller Annki kan åka ut. Dennis sitter väldigt säkert.
Med tanke på Ludvigs agerande under och efter örådet så tror jag att han kommer vilja rösta bort Annki.
2021-05-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89
Helvete vad detta engagerar mig!!! Beslöt mig för att testa och skriva till Joanna då jag är jävligt nyfiken vad hon har att säga om det hela då hon verkar svara på dms från folk som tidigare har frågat henne om grejer...Och mycket riktigt! Snabb va hon oxå!!!

Klistrar in nedan..

Att Dennis och jag skulle få Annki diskad stämmer lika lite som att vi försökte påverka henne att rösta. Vi var tydliga med att hon fick avgöra själv. Jag var däremot besviken på utfallet i tävlingen då jag hade velat ha kvar Annica. Det är ganska tydligt att Ludde inte lyckades vidare bra med sitt påstådda spel i Robinson. Och nu sitter han 10 månader senare, givetvis med en block på annki, och hittar på sitt egna spel. Låt mästerpaktaren han sin show. Ingen vettig människa bryr sig ändå.
Spännande! Vet dock inte vem jag ska tro på än.
2021-05-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Spännande! Vet dock inte vem jag ska tro på än.
Gud?
2021-05-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Du kan vara ett troll
Oooooooo comeback!

Hur gick det med att Annika vann Robinson?
2021-05-28, 14:13
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Tror nog Heymid bara är ett troll

Klart att det är ett troll. bryter nog ganska hårt mot tv4 och även flashback regler att sitt och outa sig här.
2021-05-28, 14:16
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Grov misshandel av en taxichaffis, efter en tur hon inte ville betala för var det någon som la ut här förut.

Nej

Våld mot tjänsteman, 17 kap 1 § 1 st brottsbalken

Citat:
Stockholms Tingsrätt Mål nr: B 2394-17

DOMSLUT

Brott som den tilltalade döms för
Våld mot tjänsteman, 17 kap 1 § 1 st brottsbalken
2016-12-22

Påföljd m.m.
Villkorlig dom med samhällstjänst 50 timmar. Om fängelse i stället hade valts som påföljd
skulle fängelse 1 månad ha dömts ut.

Frivårdskontor
Frivärden Fridhemsplan

Skadestånd
Olivia F*sco B*ldwin ska utge skadestånd till M*hri B*khshiy*va med 450 kr jämte ränta
på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) frän den 22 december 2016 till dess betalning
sker.

Brottsofferfond
Den tilltalade åläggs att betala en avgift pä 800 kr enligt lagen (1994:419 ) om
brottsofferfond.

Tjafs med taxiförare som urartade i slagsmål.
2021-05-28, 14:36
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.lashback
Han är från något ställe där man uppenbart inte lär ut korrekt svenska. Karln har svårigheter att använda "han - honom" eller "hon - henne".

Vem fan säger "jag ska fria till hon" och tror man skall uppfattas som annat än obildad?

Kan slåss med gotländskan som mest onödigt komplicerade dialekten i landet. När man förvränger grammatiken och gör grova avsteg från hur ord stavas, så är det frågan om det inte är ett eget språk istället för dialekt...

Hans våldtäkt på "sch"-ljudet är tröttsamt att höra också. Talet 20 uttalas som det stavas = TJugo, inte SCHugo.

I övrigt den minst olämpliga att vinna denna såpa. Hade man fått välja vinnare så skulle Wrenkler varit självklar.

Han prat bara mer ursprunglig svenska. De gör så däroppe.

https://spraktidningen.se/artiklar/2020/02/gammal-svenska-ar-modern-i-norrland
2021-05-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Sen att påstå att Dennis är överdrivet säkert känns också lite "naivt". Förra året så var det Christoffer (han monkey-face) som åkte ut i detta skeende, han fick 7 av 8 möjliga röster mot sig.

Håller med! Han kan lika gärna vara körd. Tjejpakten vill väl ha en tjej som vinnare, då måste nog Dennis ut. Jag tror inte han har folk som är jättenära honom i ”juryn” så därför kanske han åker för att han lär vinna över deras favoriter.

Det är väldigt öppet skulle jag säga. Det som är säkert är väl att Olivia och Annica lär rösta på någon av killarna, i alla fall inte på Joanna. Johanna, Ludvig och Wilma lär inte rösta på Andreas. Resten är osäkert. Möjligtvis att många röstar Andreas för att han anses ovärdig pga hans historia i gränslandet.

Jag hoppas men tror inte att Andreas vinner. Tycker han spelat spelet bra utan att vara dryg mot någon. Jag har uppfattat det som att hålla låg profil varit en del av hans strategi i spelet. Så håller inte alls med om att han skulle vara feg. Att undvika att hamna i onödiga konflikter är bara smart tycker jag. Om man ser till sociala spelet. Sen verkar han rätt bra i tävlingar och verkar kunna en hel del om att leva i naturen (även om denna säsongen varit noll sådant).
Senast redigerad av Tombo88 2021-05-28 kl. 15:35.
2021-05-28, 15:28
Avslutad
Oavsett vem som får äran att bli vinnare av årets Robinson 2021, är då denna
människa förtjänt av en tråd på FB?, för egen del så är detta det sämsta dokusåpan
vi har sett, tacka vetja SVT - Expedition Robinson på den tiden.

Att inte produktionsbolagat Mastiff kunnat leverera bättre en sådant bevisar väl bara
av de som jobbar där är mest praktikanter, kanske har helt fel, men en känsla bara.

Hoppas på ett bättre upplägg till (i Västindien)
(FB) Robinson 2022
2021-05-28, 15:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89
Helvete vad detta engagerar mig!!! Beslöt mig för att testa och skriva till Joanna då jag är jävligt nyfiken vad hon har att säga om det hela då hon verkar svara på dms från folk som tidigare har frågat henne om grejer...Och mycket riktigt! Snabb va hon oxå!!!

Klistrar in nedan..

Att Dennis och jag skulle få Annki diskad stämmer lika lite som att vi försökte påverka henne att rösta. Vi var tydliga med att hon fick avgöra själv. Jag var däremot besviken på utfallet i tävlingen då jag hade velat ha kvar Annica. Det är ganska tydligt att Ludde inte lyckades vidare bra med sitt påstådda spel i Robinson. Och nu sitter han 10 månader senare, givetvis med en block på annki, och hittar på sitt egna spel. Låt mästerpaktaren han sin show. Ingen vettig människa bryr sig ändå.

Roligt att du fick svar från Joanna.
Jag tror inte heller på att Dennis och Joanna försökte få Annki diskad utan det var nog som vi tittare fick se: att Anders Ö sa till Annki några gånger att följa reglerna i sandkrypartävlingen eftersom hon använde en märklig stil (enligt Anders Ö var den felaktig) när hon försökte ta sig igenom banan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in