2021-05-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den vita tillbyggnaden/altanen verkar stämma överens på bilderna.
Man ser även häckarna, utbyggnader på hitta.se, även i fastighetsregistret registrerad på SOA
Citera
2021-05-28, 18:04
Medlem
JayJayAdamss avatar
Hade det inte varit mer rimligt att hämta honom i en omålad polisbil eller liknande genom ett oannonserat besök och sedan meddela domen till honom fysiskt på plats?

När jag läste om domen i förmiddags var det första jag tänkte på att han kommer säkert att ta sitt liv. Om det är det som har hänt återstår att se.
Är man snart 50 år och ska sitta ca 10-12 år effektiv tid borde kriminalvård, polis och domstol kunna räkna ut att risken för självmord eller flykt är hög.
Likaså om GM t.ex varit svensk medborgare sen 30 år tillbaka med turkiska rötter borde man kunna räkna ut att det finns en risk att GM flyr landet. Ändå händer det rätt ofta att GM lyckas att fly landet när de har rötter i andra länder.
Citera
2021-05-28, 18:05
Medlem
Oooofff mannen!!! Vilken jävla plottwist?! Han avslutade sig själv...
Citera
2021-05-28, 18:05
Medlem
Browndawgs avatar
Tror nån dom kan ha varit överens? Typ "skjut mig när jag inte anar det, om domen är dålig"
Citera
2021-05-28, 18:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Då kommer vi osökt in på min käpphäst: att det är skit samma om SD grejade med datorn 23.34 för jag tror att han skulle ha hunnit mörda LW innan dess. Och hunnit hem.

Nu blir det av rent akademiskt intresse.

Men, allt som kan utredas bör utredas i utredningen, alla frågetecken bör rätas ut. Frågan är hur mycket energi och tid som kan läggas på ett sådant här "färdigt" fall, när det förmodligen myllrar av nya fall som pockar på att bli utredda.
Ja jag menar inte heller att det är ett alibi rakt av men synnerligen amatörmässigt "utrett". Hur är det ens möjligt i en mordutredning!?
Citera
Medlem
Vem ör soa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Vem ör soa
HDs pappa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Sorry, har inte läst på om detta fallet särskilt mycket. Får man fråga varför detta mordet har blivit ett kult-fall på flashback?

Det är komplext och blev mer komplext efter SD:s död nu. Det finns nog inga genvägar utan du får trösta dig igenom FUP, ljudfiler m.m. Tyvärr är det så komplext! I vart fall för mig och många fler som jag förstår det.
Citera
2021-05-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Ni som tror att SDs svärfar har mördat honom, varför skulle han göra det? Oavsett om han blev dömd eller inte så skulle SD fortsätta hävda sin oskuld i förbannelse, och har man backat honom såhär långt så förstår jag inte varför man helt plötsligt skulle vända iom en fällande dom?

Det fega kräket tog livet av sig och gjorde därmed livet, om möjligt, ännu värre för sina barn. Ett självmord i mina ögon är lika med ett erkännande.

Ett tänkbart motiv/scenario skulle kunna vara, tvärtemot ditt säkra statement:
1. Det var HD ensam eller tillsammans med SD som utförde gärningen.
2. SD skyddar HD
3. Svärfar och ev nån mer vet om det.
4. Därav de närmastes lojalitet i städning och andra märkliga beteenden.
5. SD tror att han aldrig kan bli fälld..eftersom det inte gått till på det sätt som åklagare påstår.
6. Risk för/eller att SD uttryckligen sagt att han ska säga sanningen om han döms.

För stora konsekvenser för någon. Kan vara så...behöver inte vara så...
Citera
2021-05-28, 18:07
Medlem
Folket*rp 436, bilden tagen i riktning av pilen?

https://imgur.com/a/GDgj2PM

Lägger till länken till bilden igen: https://static-cdn.sr.se/images/159/cd1dafc9-4192-4fe0-a472-8bc4f46927ab.jpg?preset=1200x675
Citera
2021-05-28, 18:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja jag menar inte heller att det är ett alibi rakt av men synnerligen amatörmässigt "utrett". Hur är det ens möjligt i en mordutredning!?

Där är vi helt överens!
Citera
2021-05-28, 18:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag med. Ärligt talat tycker jag det här var ett av de bättre sluten på det här. Psykopaten hade varit ute om 10 år, alldeles för kort straff.
Känns faktiskt riktigt bra att vi slipper mata den där jäveln. Tror han hade medhjälpare/medskyldiga såsom JG och HD, men att få se dom dömda dom kan vi nog glömma nu.
Hur som helst, mördaren Stefan Davidssons frånfälle har gjort världen en aning lite bättre alt. mindre dålig, det är en smaksak.

Jag kan förvisso se möjliga poänger så som saken utvecklade sig men det innebär ändå en form av radikalisering eller hur man ska säga som inte är helt behaglig. Inte alldeles säkert heller att alla drabbade egentligen gynnas bäst av detta. Men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in