2021-05-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En mördare är en mördare är en mördare.

Hans barn skall nog bara vara glada, lättade och tacksamma att lusen är väck.

Oavsett vad han gjort mot sina egna barn är han fortfarande deras pappa. Väldigt osmakligt av dig att skriva ” Hans barn skall nog bara vara glada, lättade och tacksamma att lusen är väck.”
Citera
2021-05-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag håller med att SOA inte verkar vara någon som skulle ta livet av sin tidigare svärson. Han verkar snarare ha stöttat SD under hela den här processen. Dessutom skulle han nog av hänsyn till sina egna barnbarn inte vilja tillfoga familjen ännu mer svårigheter.

Det ska bli mycket intressant att höra vem mannen, som nu är gripen, är. Någon från LWs relationer, någon geocachare eller vem?
Är hans föräldrar bortgångna, eller varför har svärfadern så stor roll?
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jagar nån av dem? Vapenlicens.

Om SOA varit där i stugan (kanske foto kvällen innan?) kan han väl iofs ha varit medveten att SD skulle ta sig av daga.
Det går iaf snabbt mellan dom och den andra larmuppgiften.

Ingen aning om det jagas. Har dock inte sett någon bild av varken vapen eller dött djur, förutom en och annan groda.
Om SOA haft olagliga vapen på landet så borde det ha uppmärksammats vid husis. Han kan så klart ha skaffat nåt vapen efter det.
Jag är böjd åt att hålla med Tufsankatt som spekulerar i att SD försöker ta livet av sej och SOA försöker hindra honom.
Om det inte hade varit "skador på kroppen" (ja, förutom de som vållade döden då) så hade jag lutat åt hängning. Men jag tänker mej att det kan ha varit nån form av strid om ett vapen, och då kommer skjutvapen för en. En kniv kan också funka.

Så grotesk utveckling.

Hoppas att barnen är väl omhändertagna!
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Wtf är det dom hänt? 😳

Läste på Twitter att SD dött och att han åkte dit i Hovrätten.

Ja herregud vilken vändning och denna tråd verkar aldrig ta slut.

Måste läsa på lite i media.
Citera
2021-05-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att hans svärfar var närvarande/i närheten men han har troligen inte tagit livet av SD.
Dröjer nog inte länge innan svärfar blir släppt.

Kan vara så att SOA gjort detta. Han som skyddat Stefan och nu detta dråpslag att Stefan fälldes för mord i dag.
Inget förvånar mig. Tänk att Stefan fick sista ordet i alla fall. Jag är helt mållös i denna jävla soppa
Citera
2021-05-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det sorgliga är att hur sluta i huvudet föräldrar än kan vara så älskar oftast barn sina föräldrar ändå.

Precis. Barn är oftast väldigt lojala till sina föräldrar oavsett vad föräldrarna utsatt dom för.
Citera
2021-05-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Ni som tror att SDs svärfar har mördat honom, varför skulle han göra det? Oavsett om han blev dömd eller inte så skulle SD fortsätta hävda sin oskuld i förbannelse, och har man backat honom såhär långt så förstår jag inte varför man helt plötsligt skulle vända iom en fällande dom?

Det fega kräket tog livet av sig och gjorde därmed livet, om möjligt, ännu värre för sina barn. Ett självmord i mina ögon är lika med ett erkännande.

Vet man om han har eller svärfadern äger jaktvapen?
Citera
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
En person greps vid platsen. Han är nu skäligen misstänkt för mord.

– Han var den ende på platsen förutom den avlidne, säger Öhman och fortsätter senare:

– Det går inte att utesluta, och det vill jag betona, att det inte går att utesluta att det här handlar om ett brott. Det är otroligt viktigt nu att vi gör en minutiös brottsplatsundersökning.

Dom kommer 11:00.
Samtal till polisen om Stefans död 11:18.

Han befann sig uppenbarligen med någon vid tidpunkten och oavsett om denne trodde på Stefans skuld/eller oskuld so torde det inte vara en utlösningsfaktor. "Aha, så HR dömde dig. Du skall dö nu".

Måste vara självmord sett till tidslinjen. Han vägrar sitta inlåst igen och han skall visa den där "jävla Åsa" hur seriös han är med att undvika fängelse.

Mest intressant är om det finns något dokument efterlämnat med bekännelse eller ytterligare oskuldsförklaringar?
Citera
Medlem
Citronfrommages avatar
Tror ni vi får veta HUR han dött, kniv/hängning/vapen/tabletter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen har nämnt vilken platsen är. Eller?

Nej så klart inte, men om spekulationerna stämmer o han hittats vid HAs föräldrars sommarstuga.. jag som skrev otydligt!
Citera
2021-05-28, 17:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm087
Är hans föräldrar bortgångna, eller varför har svärfadern så stor roll?

Hans egna föräldrar lever, men de tidigare svärföräldrarna verkar ha haft en god relation med honom, även efter skilsmässan med HD.
Citera
2021-05-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Du var en bland de jag kände med som råkat ut för tokfan
Det är SOA som sitter menar du på sannolika ?

Ja det måste vara SOA, han kommer snart släppas då självmord är konstaterat, allt annat vore otroligt överraskande.
Synd som sagt att han smet, men att han var en feg krake märkte jag tydligt i Sundsvall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in