2021-05-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Ha ha, nej, försök inte.

Du ska svara på var du fick det här från:

Citera mig. Och försök inte klippa och klistra ur kontext.

Du är en lögnare, så försök inte komma tillbaka och låtsas som att du vill ha en diskussion nu, din pajas.
Nej. Fel av mig! Dumt att ens försöka diskutera med den som inte vill ha någon diskussion.
Citera
2021-05-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nej. Fel av mig! Dumt att ens försöka diskutera med den som inte vill ha någon diskussion.

Fel av mig med, att svara dig, eftersom jag inte borde lägga näsan i frusen gröt. (Amen)

Käre Gud, Låt Ola Dubbelv fortsätta sin goda gärning. Tag bort han från friheten.

Låtom oss få Postinos vilja fram såsom korset restes för människosyndaren.

Jag längtar efter att se de "hänga" tillsammans igen, rund bordet.

Amen igen.
Citera
2021-05-28, 15:39
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ett föga oväntat svar.

Du ville aldrig ha en diskussion. Det var först när din ohederlighet och lögn blev exponerad, som du ville "diskutera". Men för att ha en diskussion, behövde du stå till svars för vad du sa innan - och det kunde du ju givetvis inte.

Då är det bättre att springa iväg som det barn du är.

*TILLÄGG*

Jag ser nu också i dina tidigare inlägg att du är väldigt vänster. Så jag hade alltså rätt där med.
Senast redigerad av Solitud 2021-05-28 kl. 15:41.
Citera
2021-05-28, 15:47
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Alltid stört mig på denna snubben så glad han är borta nu

Ingen riktigt anledning finns men som med vissa människor så stör man sig bara på dem och ola är en dem

Angående susannes ord så är det ju solkart att nåt hänt mellan dem då susanne alltid jobbade med champons league/PL på nent men sen helt plötsligt flyttades hon till formel 1 sändningarna
Vem är bra nog att ersätta detta proffs? Övriga som har testat PL studio är undermåliga!!!!!
Citera
2021-05-28, 15:58
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vem är bra nog att ersätta detta proffs? Övriga som har testat PL studio är undermåliga!!!!!

Viasat kör ju redan nu i princip med hon Jennifer som nu ersätter Ola i finalen, hon har ju haft dom flesta PL-helgerna sista månaderna. Hon är säkert en jättesnäll människa men hon är bedrövlig som studioankare, ingen kemi med gästerna, sitter mest och fnittrar av nån jäkla anledning och känns allmänt ointresserad vilket folk har påpekat tidigare i PL-trådarna under året.

Hennes brorsa jobbade ju tidigare på Viasat, så jag antar att han fick in henne i branschen. Hon är invandrare och kvinna, det kan liksom inte bli mer plus i godhetspoäng för Viasat. Sen att hon brister i kvalite har liksom ingen betydelse.
Citera
2021-05-28, 16:26
Medlem
magpies avatar
Men vem tittar egentligen på studiosvamlet när det är matchen som är intressant och det man faktiskt vill se?
Citera
2021-05-28, 16:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av good_alias
Ledningen kanske tröttnade när han kritiserade dem externt ang händelserna i PH.
Från Expressen artikeln.

"I ett inlägg på Twitter den 5 maj, i samband med den kritikstorm som följde efter att Expressen avslöjat uppgifter om misstänkta sexuella övergrepp i bolagets reality-program ”Paradise hotel”, luftar Ola Wenström för första gången denna typ av kritik mot bolaget även offentligt:

”Jodå. Också sändande tv-bolag vet. De har bara valt att titta bort. Att låtsas stå för fina värderingar utåt men ändå strunta i vidriga incidenter internt... jag har sett, påtalat – och tillrättavisats. Inte bara Paradise hotel är del av en sunkig struktur”, skriver han till sina över 90 000 följare."
Nej, samarbetet skar sig tre månader innan det där uttalandet. Att Ola ger dem en känga för produkten Paradise Hotel är väl ett tecken att han inte har någon lojalitet (längre).

Expressen skriver om Pärka Nunstedts roll, bl a:
(...)
– Per och Ola har hållit varandra om ryggen sedan dag ett. Det har varit lite som en vargflock med två alfahanar som nu inte verkar komma överens längre.

Bland annat ska de ha haft en överenskommelse om att Ola Wenström skulle få godkänna all typ av marknadsföring på förhand, en deal som de andra programledarna inte tycks ha haft. Något som – av allt att döma – kommit att drabba kvinnliga medarbetare. I ett internt mejl från augusti 2017 som granskats av olika avdelningschefer, som Expressen tagit del av, uppger Ola Wenström att han inte vill ”tussas ihop” med kvinnliga programledarekolleger.
(...)
Personer som Expressen pratat med tycker att det är märkligt att historierna om Ola Wenström inte kommit ut i offentligheten.
(...)
En annan tycker däremot inte att man ska överskatta hur mycket av problemet som handlar om relationen till kvinnor.
– Jag vet visserligen att han har svårt för kvinnor, men på ett sätt tycker jag att han har svårt för alla möjliga utom sig själv. Även män. Framförallt människor som han anser dåliga, svaga eller sämre, säger en tidigare medarbetare.
(...)
Per Nunstedt medger också att han och Ola Wenström hade en överenskommelse om en möjlighet att förhandsgranska marknadsföringen av programmen som han medverkar i, men hävdar att det slutgiltiga beskedet alltid legat hos kanalen.
– Vid några tillfällen så har vi anpassat marknadsföringen efter diskussioner med Ola. Så här i efterhand är det något vi förmodligen inte borde ha gjort, säger Per Nunstedt.
(...)
Citera
2021-05-28, 16:33
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Viasat kör ju redan nu i princip med hon Jennifer som nu ersätter Ola i finalen, hon har ju haft dom flesta PL-helgerna sista månaderna. Hon är säkert en jättesnäll människa men hon är bedrövlig som studioankare, ingen kemi med gästerna, sitter mest och fnittrar av nån jäkla anledning och känns allmänt ointresserad vilket folk har påpekat tidigare i PL-trådarna under året.

Hennes brorsa jobbade ju tidigare på Viasat, så jag antar att han fick in henne i branschen. Hon är invandrare och kvinna, det kan liksom inte bli mer plus i godhetspoäng för Viasat. Sen att hon brister i kvalite har liksom ingen betydelse.

Visst, hon har spottat upp sig fast som du säger ändå usel. Företaget säger de har påläggskalvar vilja kan de mena? Studio utan Ola är själlös…
Vet en som skulle passa men kan ej språket haha det är Ankaret på ESPN UK/FC som man hittar på Youtube. Tyvärr inget namn jag kan 😵‍💫
Citera
2021-05-28, 16:35
Medlem
spxrxts avatar
Bara pinsamt att Suzanne Sjögren uttalar sig, hon är nog den minst bildade i den byggnaden.

T.ex när hon gör intervjuer, horribel engelska och "UHM, EHHHH" utbrister var tredje ord.
Citera
2021-05-28, 17:07
Medlem
peterZiipens avatar
Någon snäll som orkar sig på en TLDR? Varför är Ola i hetluften?
Citera
2021-05-28, 17:12
Medlem
Wenström har ju helt rätt om det stämmer att han ogillar inkvoteringen av kvinnor inom tv-sporten. Finns många som framstår som helt okunniga, och som dessutom inte heller har programledaregenskaper/röst/utseende/charm som kan kompensera.

Kommer att sakna honom, han är ju en självklar del i inramningen av CL och annan storfotboll.
Citera
2021-05-28, 17:24
Medlem
Om det är så att Ola har stått upp mot kvotering så är det all heder åt honom. Kvotering är verkligen en idiotisk idé, och en lose-lose för alla inblandade.

- Det är en lose för organisationen som kvoterar, vars verksamhet inte når upp till sin potential - vilket de hade gjort om de gått på meriter.

- Det är en lose för medarbetarna till den kvoterade som tvingas jobba med en inkompetent kollega, vilket kommer påverka deras jobb negativt.

- Det är en lose för kvinnor i stort, eftersom folk i högre grad kommer misstänka att de har sina positioner p.g.a. sitt kön och inte meriter.

- Framför allt är det en lose för personen som blir kvoterad, som inte kommer att klara av sitt jobb och som oundvikligen kommer märka att kollegorna inte respekterar hennes arbete.

Det är uppenbart att kvinnor har börjat kvoteras in i sportstudiona och som kommentatorer. Ofta tillför de ingenting av värde utan känslan är att de upprepar plattityder och inövade fraser. Värst är väl Hanna Marklund som aldrig sagt någonting av värde, någonsin, i sin roll som kommentator.

Det mest patetiska är väl också kvinnor som ska dra "sexist"-kortet så fort de blir kritiserade.

Kvoteringen måste upphöra, för allas bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in