2021-05-28, 11:36
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du tittar inte på svenska sportkanaler för att man har kvinnliga kommentatorer? Styrkekram!
Inte alls vad jag skrev. Om du vet med dig att du har problem med läsförståelsen, så kanske du ska läsa inlägg två eller tre gånger innan du svarar något dumt och infantilt.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Min läsförståelse anses vara god, och texten säger väl att han inte tittar pga att de inte håller den kvalité som förväntas pga att de är inkvoterade, inte pga att de är kvinnor.
Helt rätt eternussermo.
Citera
2021-05-28, 11:42
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja PK-hyserti som det verkar. Han har ju även svårt för män kommer det ju fram till. Män som han tycker inte är bra nog. Det är ju allmänt känt att kvinnor (speciellt om de ser bra ut) har kvoterats in till sporten i åratal! I många fall med väldigt bristande kunskap om ämnet i fråga. Klart han blir sur över det eftersom han är ett proffs.
Exakt.

Makalöst. I allt som alla säger, så är problemet att han är dryg mot de som är mindre kunniga. Både män och kvinnor. Men man väljer då att bortse från det faktum och ljuger om att det är bara mot kvinnor.

Eftersom det är just kvinnor som kvoteras in, så är det självklart att många "offer" är just kvinnor.

Otroligt falskt och fult. Ja, så som vänstern är.

Det räcker med att se hur en skribent "tolkade" mitt initiala inlägg i tråden. Denne skriver en oneliner om att jag inte tittar på svensk TV för att det finns kvinnliga kommentatorer. När alla kan se att jag inte alls sagt det.

Det är så enkelt för dem att ljuga, förvrida och peka finger.

Det handlar om ren och skär ohederlighet och brist på moral.
Senast redigerad av Solitud 2021-05-28 kl. 11:46.
Citera
2021-05-28, 12:02
Avslutad
Det har ju pågått en längre tid nu på flera kanaler att man helt uppenbart kvoterar in kvinnor utan kunskap och utan talang för att vara kommentator eller "experter", ofta har dessa heller ingen röst som passar i TV. Därtill har man lika tydligt börjat kvotera in invandrare just för att dessa är invandrare, olika juggar, turkar och syrianer och liknande. Det är kvoterande det är fel på främst, det uppenbara syftet och viljan att kvotera in dessa. Om han har synpunkter på detta eller att det märks konsekvenser av det har han helt rätt och felet ligger inte hos honom.
Citera
2021-05-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Exakt.

Makalöst. I allt som alla säger, så är problemet att han är dryg mot de som är mindre kunniga. Både män och kvinnor. Men man väljer då att bortse från det faktum och ljuger om att det är bara mot kvinnor.

Eftersom det är just kvinnor som kvoteras in, så är det självklart att många "offer" är just kvinnor.

Det räcker med att se hur en skribent "tolkade" mitt initiala inlägg i tråden. Denne skriver en oneliner om att jag inte tittar på svensk TV för att det finns kvinnliga kommentatorer. När alla kan se att jag inte alls sagt det.

Precis

Kanske en liten faderlig syn på problemet kunde få plats?

Full förståelse för kvinnor i olika, -sport-/"sammanhang".

Med näbbar och klor för att nå det naturliga urvalet.Tyvärr.

Jag får ont av den gälla rösten - och stänger av/lägger ner.

Fader vår som är i himmelen ge mig en faderlig kommentar...
Citera
2021-05-28, 12:47
Medlem
good_aliass avatar
Ledningen kanske tröttnade när han kritiserade dem externt ang händelserna i PH.
Från Expressen artikeln.

"I ett inlägg på Twitter den 5 maj, i samband med den kritikstorm som följde efter att Expressen avslöjat uppgifter om misstänkta sexuella övergrepp i bolagets reality-program ”Paradise hotel”, luftar Ola Wenström för första gången denna typ av kritik mot bolaget även offentligt:

”Jodå. Också sändande tv-bolag vet. De har bara valt att titta bort. Att låtsas stå för fina värderingar utåt men ändå strunta i vidriga incidenter internt... jag har sett, påtalat – och tillrättavisats. Inte bara Paradise hotel är del av en sunkig struktur”, skriver han till sina över 90 000 följare."
Citera
2021-05-28, 12:59
Medlem
Mosbulles avatar
Ordspråket ”ingen röken utan eld” kanske passar sig in här?
Citera
2021-05-28, 13:30
Medlem
Drickbacks avatar
Riktigt bra studioankare! Susanne Sjögren är bara avundsjuk på Ola’s proffsighet. Hon själv kan bara säga ehh ehh ehh ehh ehh vilket hon gjorde redan på Tv 4, märkligt att hon blev värvad.
Hon satt i PL studion några gånger hoppas på aldrig mer… Tycker studion borde ta in Caroline Sjöström som expert, gjorde en riktigt bra insats kunskapsmässigt när hon var med i programmet mellan raderna.

Som proffs vill man ju jobba med andra proffs eller åtminstone har potential att bli det.
Senast redigerad av Drickback 2021-05-28 kl. 14:18.
Citera
2021-05-28, 13:40
Medlem
Helt bisarrt att han inte får sända CL-finalen. Som en vis man sa en gång: ju högre upp i näringskedjan man kommer, desto mer höns stöter man på.

Ola är den bäste programledaren i svensk historia och gör sitt arbete oerhört proffesionellt.

Vad jag av döma kan se, så har hans varningstecken för inkvoterandet av kvinnor i näringslivet tagits emot med det sedvanliga ”ut med sexisten”.

Tragiskt för svensk media att det har gått såhär långt. Mer tragiskt för oss tittare som får försämrade tv-kvalité när det utgår efter kön, snarare än kompetens.
Citera
2021-05-28, 13:53
Medlem
Alltid stört mig på denna snubben så glad han är borta nu

Ingen riktigt anledning finns men som med vissa människor så stör man sig bara på dem och ola är en dem

Angående susannes ord så är det ju solkart att nåt hänt mellan dem då susanne alltid jobbade med champons league/PL på nent men sen helt plötsligt flyttades hon till formel 1 sändningarna
Citera
2021-05-28, 14:03
Medlem
Ja det är såå synd om dessa välbetalda kvinnor som nu står i långa rader väntandes på att dra nytta av den "politisk korrekta kvinnor måste vara fler än män" situationen som råder i landet. En jämställdhets hets som slår över åt det andra hållet. Jo jag tackar. Jämställdhet går åt två håll, det görs inte något åt för att tas över av en andra part. Dessutom eftersom ingen annan törs säga det så är män bättre och mer lämpade för att hålla i vissa sport sändningar. Inte alla och det finns kvinnor som är extremt duktiga på det dom gör. Men i det stora hela vill män som ser män idrotta ledas av män i sändningarna. Punkt.
Citera
2021-05-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Exakt.

Nåväl. Du tycker att du blivit misstolkad. Några frågor då:

Varför tittar du inte längre på svenska sportkanaler?

Hur vet du vilka som är "inkvoterade" och vilka som fått jobbet på meriter? Har du inside information i rekryteringsprocessen?

Vad tycker du om att Ola Wenström ger sig på de som är "mindre duktiga" (enligt honom)?

Varför blandar du in "så som vänstern är"? Vad har det med detta att göra?
Citera
2021-05-28, 15:02
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Nåväl. Du tycker att du blivit misstolkad. Några frågor då:

Varför tittar du inte längre på svenska sportkanaler?

Hur vet du vilka som är "inkvoterade" och vilka som fått jobbet på meriter? Har du inside information i rekryteringsprocessen?

Vad tycker du om att Ola Wenström ger sig på de som är "mindre duktiga" (enligt honom)?

Ha ha, nej, försök inte.

Du ska svara på var du fick det här från:

Citat:
Så du tittar inte på svenska sportkanaler för att man har kvinnliga kommentatorer? Styrkekram!

Citera mig. Och försök inte klippa och klistra ur kontext.

Du är en lögnare, så försök inte komma tillbaka och låtsas som att du vill ha en diskussion nu, din pajas.

Citat:
För att baserat på det lilla du skrev och hur du skrev det, så kan jag nästan garantera att du är vänster och en "god antirasist". För att ni är alla likadana, som jag skrev: ohederliga, lögnaktiga, antiintellektuella och saknar moral.

Om man skulle gå igenom dina tidigare inlägg, så kan jag satsa en hundring på att du tillhör den gruppen. Att du ens nämner det, tyder på att jag har rätt. Man kan identifiera er från en mils avstånd.

Seså lille gumman, hosta upp lite citat nu. #Styrkekramar
Senast redigerad av Solitud 2021-05-28 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in