2021-05-28, 10:50
Medlem
Helvete vad detta engagerar mig!!! Beslöt mig för att testa och skriva till Joanna då jag är jävligt nyfiken vad hon har att säga om det hela då hon verkar svara på dms från folk som tidigare har frågat henne om grejer...Och mycket riktigt! Snabb va hon oxå!!!

Klistrar in nedan..

Att Dennis och jag skulle få Annki diskad stämmer lika lite som att vi försökte påverka henne att rösta. Vi var tydliga med att hon fick avgöra själv. Jag var däremot besviken på utfallet i tävlingen då jag hade velat ha kvar Annica. Det är ganska tydligt att Ludde inte lyckades vidare bra med sitt påstådda spel i Robinson. Och nu sitter han 10 månader senare, givetvis med en block på annki, och hittar på sitt egna spel. Låt mästerpaktaren han sin show. Ingen vettig människa bryr sig ändå.
Senast redigerad av Xbo89 2021-05-28 kl. 10:54.
2021-05-28, 12:20
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.lashback
Han är från något ställe där man uppenbart inte lär ut korrekt svenska. Karln har svårigheter att använda "han - honom" eller "hon - henne".

Vem fan säger "jag ska fria till hon" och tror man skall uppfattas som annat än obildad?

Kan slåss med gotländskan som mest onödigt komplicerade dialekten i landet. När man förvränger grammatiken och gör grova avsteg från hur ord stavas, så är det frågan om det inte är ett eget språk istället för dialekt...

Hans våldtäkt på "sch"-ljudet är tröttsamt att höra också. Talet 20 uttalas som det stavas = TJugo, inte SCHugo.

I övrigt den minst olämpliga att vinna denna såpa. Hade man fått välja vinnare så skulle Wrenkler varit självklar.

Jag bodde i samma studentkorridor som en från dom där trakterna. Dom använder lite speciella meningar. "Hur går det för du då?" och liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89
vilken kvalificerad gissning..

Så går det när folk inte läser inlägg innan dom svarar.
2021-05-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag är ganska säker på att Ludvig röstar på Anki.
Det gjorde jag inte, för vi hade en plan att jag och Ankliv skulle till final, för jag såg att hon hade en större chans än Andreas.
2021-05-28, 12:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Jag har också väldigt svårt för teorin att klipparna skapar egna profiler. Självklart är deras uppdrag inte att balansera karaktärsdrag utan att förstärka karaktärer. Om de hittar en sur Elias så förstärker de så klart. Men jag ser inte syftet att försöka att göra en pratkvarn till blyg eller en med överdriven självbild till ödmjuk.

Att dem skapar helt nya karaktärer är givetvis inte korrekt. Det var dåligt formulerat från min sida.

Men att de försöker skapa en dramaturgi genom att ta med specifika sekvenser tror jag stenhårt på. Man vet t.ex att de pratar otroligt mycket om mat de ska äta när de kommer hem. Detta är samtidigt något som produktionen lagt noll tv-tid på.

Produktionen hade likväl kunnat visa varje gång Ludde snackar om mat han vill äta när han kommer hem. Ni måste väl ändå hålla med om att alla tv tittare då hade haft en annan bild av honom. Nu har de valt att fokusera på hans strategiska spel.

Elias kanske visade massor med fina sidor som vi aldrig fick se, då de valde att cherrypicka gnällscener.
2021-05-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89
Helvete vad detta engagerar mig!!! Beslöt mig för att testa och skriva till Joanna då jag är jävligt nyfiken vad hon har att säga om det hela då hon verkar svara på dms från folk som tidigare har frågat henne om grejer...Och mycket riktigt! Snabb va hon oxå!!!

Klistrar in nedan..

Att Dennis och jag skulle få Annki diskad stämmer lika lite som att vi försökte påverka henne att rösta. Vi var tydliga med att hon fick avgöra själv. Jag var däremot besviken på utfallet i tävlingen då jag hade velat ha kvar Annica. Det är ganska tydligt att Ludde inte lyckades vidare bra med sitt påstådda spel i Robinson. Och nu sitter han 10 månader senare, givetvis med en block på annki, och hittar på sitt egna spel. Låt mästerpaktaren han sin show. Ingen vettig människa bryr sig ändå.

Är Anki diskad?
2021-05-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Är Anki diskad?
Det sa hen ingenting om. Hen förnekade en teori.
2021-05-28, 13:15
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson29
Vad jag kunde skymta av slutet av torsdagens avsnitt så kommer samtliga utslagna deltagare utom nedanstående att delta i örådet:
Lovisa, Wrenkler, Elias, Tova-Sophia och Alex

Någon som vet varför dessa inte är med?

Jag kan tycka att de som blev utslagna före sammanslagningen eller bara har vistats i Gränslandet inte har något i ett öråd att tillföra då de inte känner alla deltagare.

Ingen av de kvarvarande deltagarna har imponerat på tävlingarna, så ur den aspekten så finns det ingen värdig vinnare.

Dennis är förvisso ganska tråkig, men ingen har nog stört sig på honom - Klar för final!
Joanna har blivit alltmer gnällig och uppvisat mer och mer dubbelmoral när hon anklagar andra för att inte vara ärliga. - Ligger mycket illa till.
Anki har levt kvar tack vare att hon inte upplevts som ett hot. Nu finns äntligen chansen att rösta ut henne när deltagarna rimligen borde rösta på den minst värdiga vinnaren. - Ligger illa till.
Andreas har varit utröstad och är en slätstruken och i mångas tycke en feg figur. - Ligger illa till.

Så här kommer rösterna att fördelas:
Ludvig: Joanna
Olivia: Andreas
Annica: Andreas eller Annki
William: Väldigt ovisst, dock inte Dennis
Rickard: Joanna
Johanna: Joanna
Wilma: Borde inte ha rösträtt, men inte Andreas som hon umgicks med i Gränslandet
Anna: Borde inte ha rösträtt. Har inte träffat något av finaldeltagarna. Känner Wilma bäst och har kanske snackat ihop sig med henne.
Viktoria: Andreas eller Annki
Hayes: Andreas eller Annki
Michael Dean: Gjort ett korkat intryck och kan rösta på vem som helst, men verkar ju hysa agg mot Andreas.

Sammanfattning: Joanna ligger sämst till, men även Andreas eller Annki kan åka ut. Dennis sitter väldigt säkert.

Nja?

Ludde röstade ju på Ankan i det sista Ö-rådet och sa när han blev utröstad "Om de 3 jag vill se är i final, då kommer de bli jämnt". Det nämnda indikerar på att han kommer rösta på Ankan. Kan eventuellt bli Dennis eftersom han vill hjälpa sin kompis Anders.

Hayes, Viktoria och även den feta engelsmannen (han som åkte ut först) skulle lika väl kunna rösta på Dennis eller Joanna. Alla tre blev utröstade från lag syd samt fick en röst från Dennis och Joanna. Särskilt Hayes skulle nog kunna vara kritisk eftersom han blev totalt-lurad.

Sen att påstå att Dennis är överdrivet säkert känns också lite "naivt". Förra året så var det Christoffer (han monkey-face) som åkte ut i detta skeende, han fick 7 av 8 möjliga röster mot sig.

I efterhand visade det sig att de sju som röstade på Christoffer inte ogillade honom (förutom kanske någon enstaka) utan de röstade på honom eftersom han var de största hotet mot deras respektive favorit. De var tex många som hejade på han Micke (den feta kocken från Åland) och därför röstade de på Christoffer, då ökade ju Mickes chanser att ta hem.

De kan bli lite så med Dennis men de känns inte lika givet. Dennis är ju biffig men har inte varit överlägsen i tävlingar. Även Joanna är ganska bra tävlingsmässigt och har varit mer gnällig samt gått folk på nerverna vilket kan bidra till att hon blir en måltavla.
2021-05-28, 13:21
Medlem
Xedomes avatar
Så jävla surt att Robinsons bästa krigare inte satsas på av TV4-produktionen.

Arroganta sillmjölkarna Ludvig & Andreas borde varit ute för såå längesen.

Enbart en värdig vinnare kvar nu : Joanna.

2021-05-28, 13:25
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Det gjorde jag inte, för vi hade en plan att jag och Ankliv skulle till final, för jag såg att hon hade en större chans än Andreas.

Så då vet vi vem du är
2021-05-28, 13:26
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Så jävla surt att Robinsons bästa krigare inte satsas på av TV4-produktionen.

Arroganta sillmjölkarna Ludvig & Andreas borde varit ute för såå längesen.

Enbart en värdig vinnare kvar nu : Joanna.

Tycker nog att Dennis eller den utröstade William hade varit värdiga. Men smaken är som baken man tycker olika
2021-05-28, 13:44
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Tycker nog att Dennis eller den utröstade William hade varit värdiga. Men smaken är som baken man tycker olika
Sant. Joanna har inte ätit upp sig, till skillnad från Andreas, Ludvig och William, som kom in senare i tävlingen. Hon slår de andra med hästlängder: Krigar som ingen annan.
Utifrån Joannas förutsättningar med alla skador, även innan Robinson - och helt utan någon fördel från produktionen - är hon i mitt tycke den enda värdiga vinnaren.

Att produktionen tydligt styr vilka de vill ha kvar allteftersom - har varit tydligt flera säsonger nu.

Det, och produktionen i sin helhet - utgör tyvärr rena skräpet - jämfört med Sveriges efterföljare 'Survivor'. Musiken, kvaliteten på tävlingarna, valet av tävlingar, deltagare.
- Varför får en elitidrottare som William ens glida in efter halva tävlingen (= 100% mer mat, fö).
- Hade någon tävling varit sämre för Joanna efter axelskadan sist - än att tvingas vrida armarna bakåt och vila hela kroppstyngden så? Självklart inte.

Sorgligt - att arga snickarn inte ens fattar - hur uppenbart det är att TV4 styr precis ALLT.

Senast redigerad av Xedome 2021-05-28 kl. 13:58.
2021-05-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Sant. Joanna har inte ätit upp sig, till skillnad från Andreas, Ludvig och William, som kom in senare i tävlingen. Hon slår de andra med hästlängder: Krigar som ingen annan.
Utifrån hennes förutsättningar med alla skador, även innan Robinson - och helt utan någon fördel från produktionen - är hon i mitt tycke den enda värdiga vinnaren.

Att produktionen tydligt styr vilka de vill ha kvar allteftersom - har varit tydligt flera säsonger nu.

Det, och produktionen i sin helhet - utgör tyvärr rena skräpet - jämfört med Sveriges efterföljare 'Survivor'. Musiken, kvaliteten på tävlingarna, valet av tävlingar, deltagare.
- Varför får en elitidrottare som William ens glida in efter halva tävlingen (= 100% mer mat)
- Hade någon tävling varit sämre för Joanna i nuläget - än att tvingas vrida armarna bakåt och vila hela kroppstyngden så? Självklart inte.

Sorgligt, att arga snickarn inte ens fattar, hur uppenbart det är att TV4 styr precis ALLT.

Jag vann Robinson. Annki var dock nära.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in