2021-05-28, 11:41
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Jag kommer resa i sommar utan att vara vaccinerad.. och jag har även rest under pandemin.. utan att vara vaccinerad.. så sent som för 4 veckor sedan.

Ja, men gnäll inte när du blir stoppad vid gränsen sen.
Citera
2021-05-28, 11:46
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Så du menar att Nordafrika inte gränsar till Medelhavet? Ja, vi gör nog alla hatten av för dina matematik- och geografikunskaper

Nordafrika det är det första man tänker på när man säger att man ska semestra vid Medelhavet?

Som sagt.. din tankegång är inte speciellt imponerande...
Citera
2021-05-28, 11:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, men gnäll inte när du blir stoppad vid gränsen sen.

Han får nog stanna kvar hos sina afrikaner vid medelhavet
Citera
2021-05-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Finns ganska många mutationer idag. Finns en indisk som är extremt smittsam och sen finns det en del som är betydligt dödligare, ex. en av de brasilianska och en del asiatiska som inte cirkulerar längre i stort men poppar upp då och då.

Den indiska finns dock redan i Sverige.
Citera
2021-05-28, 12:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Den indiska finns dock redan i Sverige.

En av dem ja. De har många: https://covariants.org/
Citera
2021-05-28, 12:12
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker du tänker väldigt fyrkantigt. Imponerande att du inte har insett att Afrika har kust mot medelhavet. Är ju skapligt poppis att resa till Egypten och Marocko, men jag förstår att du tänker dig en resa till Albanien eller Turkiet.

Ganska intressant artikel tycker jag. Tänkte du kanske vill läsa den med.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/covid-19-ger-immunitet-%C3%A4nda-in-i-m%C3%A4rgen-1.48152129
Citera
2021-05-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Dom här personerna som har vaccinerat sig lär inte kunna gå på teater i alla fall:

1) British model', 39, dies in Cyprus after falling into a coma days after receiving AstraZeneca Covid-19 vaccine:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9612535/British-woman-39-dies-Cyprus-blood-clotting-incident-days-receiving-AstraZeneca-jab.html

A 39-year-old British model has died in a Cypriot hospital after a blood clotting incident after receiving the AstraZeneca Covid-19 vaccine.

2) BBC Radio Newcastle presenter Lisa Shaw died aged 44 after suffering blood clots following Covid AstraZeneca jab. Lisa Shaw developed 'severe' headaches after having the jab and fell seriously ill and died at the Royal Victoria Infirmary, Newcastle, on Friday.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9626483/BBC-radio-presenter-died-suffering-blood-clots-following-jab-family-says.html

3) Mother, 25, is put into intensive care coma after 'very rare' reaction to second Covid Pfizer jab caused terrifying anaphylactic shocks.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9625365/Mother-25-intensive-care-coma-rare-reaction-second-Covid-Pfizer-jab.html

Detta är bara ett litet axplock som har inträffat de senaste dagarna.

Där ser man. Tack för info.

Försöksperioden för vaccinet går ju ut 2023, innan dess är vaccinerade bara försökspersoner .
Citera
2021-05-28, 12:32
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det enda jag ser i ditt mail är vallande mot en Tvångsvaccinering.. sedan skiter jag ett stort stycke i om du jobbar för regeringen eller inte.. svaret blir detsamma... det blir ingen vaccinering.

Jag kommer resa i sommar utan att vara vaccinerad.. och jag har även rest under pandemin.. utan att vara vaccinerad.. så sent som för 4 veckor sedan.

Det glädjer mig att folket genomskådat drevet och att vaccinationsviljan droppar pga av detta tvång som inte är underbyggt av fakta.

Nöjd så?

Vaccinationsviljan droppar inte vad jag vet!
Du kanske har något som styrker ditt påhitt????
Citera
2021-05-28, 12:34
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi har tvångssteriliserat folk i Sverige. Underskatta inte människans förmåga till ondska och övergrepp!

Det var en historisk tillbakablick, vad gjorde vi med de som inte vill ha TBC vaccinet? Har aldrig hört talas om onda övergrepp från den tiden. Men vi var mer lydiga då, gjorde som överhet så åt oss.

Samtidigt var polio som drabbade mina förfäder svårt och spanska sjukan i färskt minne. Det var lätt att inse nyttan och slippa se sina barn dö.

Knäppgökarna som inte vill vaccinera sig är historielösa och givetvis har de inga traumatiska minnen.
Citera
2021-05-28, 12:41
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Vaccinationsviljan droppar inte vad jag vet!
Du kanske har något som styrker ditt påhitt????

Varför ska du bränna pengar och energi på en kampanj där folk trampar ner varandra för att komma före i kön?
#Kavla Upp.

Örat mot rälsen kompis.. örat mot rälsen.. jag återkommer till dig i denna fråga.. var så säker.
Citera
2021-05-28, 12:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag kommer återkomma till detta inlägg och svara på det igen när jag ligger på stranden vid Medelhavet i sommar.

Sjävklart har regeringen möjlighet att införa vad de vill.. men är vi tillräckligt många som inte är nöjda med deras arbete kan vi visa det vid nästa val.
Alla S-regeringar har varit fel sedan länge, bra att du kommit på det och har för avsikt att sluta rösta på det partiet.

Det finns några områden/länder som kanske skulle kunna funka att resa till utan vaccination och tom. utan upprepade PCR-tester eller karantän:
Albanien
Gasa
Libyen
Algeriet
Citera
2021-05-28, 12:50
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
MittMalmoe Det enda jag ser i ditt mail är vallande mot en Tvångsvaccinering.. sedan skiter jag ett stort stycke i om du jobbar för regeringen eller inte.. svaret blir detsamma... det blir ingen vaccinering.

Så du tro att någon på flashback jobbar för regeringen eller ens är i närheten av makten??

Citat:

Ingen bryr sig om vad du gör, du får ta konsekvenserna själv, ingen bryr sig du är en helt oviktig person.

Citat:
Det glädjer mig att folket genomskådat drevet och att vaccinationsviljan droppar pga av detta tvång som inte är underbyggt av fakta. Nöjd så?

Genomskådat drevet? Alltså folk ser väl vad så gott som alla myndighetspersoner i Sverige unisont säger, Vaccinera er följ restriktionerna. Det är inget att genomskåda utan hur tydligt som helst vad de vill att vi ska göra.

Samtidig om man är klok och förståndig så förstår man att det inte är tvång. Är man lagd åt att göra som man vill så går det att fuska utan några nämnvärda konsekvenser.

På dig verkar det som du tror det blir licensjakt på antivaccare. Det blir ingen ting! Sverige är det konsekvenslösaste landet i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in