2021-05-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, jag kan tyvärr inte skåla förrän ikväll. Annars hade jag gjort det direkt! Men jag återkommer i tråden när bubblorna stiger i huvudet.

Min magkänsla har varit att han skulle fällas. Grubbelman och jag har väl varit ganska ensamma med att känna oss trygga på en dom.

Att det var HR-folk från Jönköping och att de var vuxna - alltså medelålders - och inga stroppar, bäddade för en bra dom!

GRATTIS LW´s familj, Åsa Hiding, Therese J, alla poliser och andra inblandade! Resten kan gå och lägga sig. SD ska nu geocacha på Kumla.

Och snart kommer de kanske att granska de som skyddat honom och ljugit för poliser och övrigt rättsväsende.

#TeamÅsaHiding
#TeamÅsaHiding
#TeamÅsaHiding

Jag har också varit ganska säker på hovrättens kompetens men legat lite lågt. Nu ska det skålas och skrålas hela dagen
Citera
Medlem
https://www.na.se/artikel/just-nu-stefan-davidsson-doms-till-18-ars-fangelse-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Öppet till 12.02
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Nu Tar Vi Nya Tag Med H*nna D*vidsson.
Exakt min tanke! Borde hon inte kunna åka dit på skyddande av brottsling ?
Citera
2021-05-28, 11:34
Medlem
Underbart. Trodde inte det skulle räcka men visst fan har han gjort det.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
OCH HÄR HAR NI DOMEN.

https://docdro.id/vgmlfKu

VARSE GO !!!!!
Tusen tack Avd.9!!!
Citera
Medlem
Otto Flicks avatar
Känns jävligt skönt och frågan är hur stor chans att HD skulle plocka upp detta. Vad säger ni lagkunniga?
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis! Skyddande av brottsling och försvårande av utredning borde ett par idioter åka på!

Det ska vi alla se till att det blir, varför stoppa här, jag blir inte nöjd förrän hela inavel gänget sitter bakom lås och bom.

Men nu blir det att läsa domen och njuta.
Citera
2021-05-28, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Tack!!!

Länksamling i min profil (och trådstart) är uppdaterad. https://gofile.io/d/IQ0vKb/edit

Stort TACK för ditt underbara arbete !!!!!

TACK.
Citera
2021-05-28, 11:37
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
En bra sammanfattning för den som inte hinner läsa domen nu.

Pressmeddelande från Hovrätten:

Hovrätten ändrar tingsrättens dom och dömer den 47-årige mannen för mord till fängelse 18 år.
Hovrätten meddelade idag dom i målet som gäller mordet på en kvinna i Nya Hjärsta i Örebro. Till skillnad från tingsrätten kommer hovrätten fram till att den 47-årige mannen, som sedan 2011 haft en relation med kvinnan, berövat henne livet.

Hovrätten finner det klarlagt att kvinnan haft en nära relation till gärningsmannen bl.a. eftersom gärn*ingsmannen känt till och använt hennes inloggnings*uppgifter efter mordet. Denna omständighet samt de DNA-spår som påträffats på kvinnan, i 47-åringens bostad och i hans sko talar mycket starkt för att 47-åringen har begått mordet. Till detta kommer att 47-åringen efter mordet bl.a. försökt att radera spår efter deras relation och dessutom planterat falska upp*gifter om blodföre*komst från kvinnan till vänner och bekanta.

Vid en sammantagen bedömning av den bevisning som lagts fram kommer hovrätten fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att 47-åringen begått gärningen. Något utrymme att bedöma gärn*ingen som annat än mord finns inte.

Hovrätten bedömer att omständigheterna kring gärningen är mycket försvårande. Den mördade kvinnan har under delar av händelseförloppet stått helt försvarslös inför en ursinnig attack. Gärningsmannen har genom sitt agerande visat stor hänsynslöshet och agerat besinningslöst. Påföljden bestäms därför till fängelse 18 år. Hovrätten har även beslutat att 47-åringen ska häktas.

Fy fan så jävla underbart att de äntligen tagit allt jävla skit för vad det är! Som jag vidhållit hela jävla tiden: ALLT psykopatmördarweirdot gjort är så jävla stockdumt och genomskinligt! Dumjäveln lurar (nästan) ingen! Boomer-domaren i tingsrätten, JG, SOA är de enda undantagen!!!😤

Äntligen får HD och döttrarna sin välförtjänta frihet!!! En sten har fallit från mitt bröst!🙌🤗

Återigen: mina främsta tankar är hos Lenas barn och anhöriga (inklusive vår kära medskribent Sh.Holmes mfl), ni är värda allt och kan äntligen börja läka❤️🥰🤗
Senast redigerad av Lova33 2021-05-28 kl. 11:44.
Citera
2021-05-28, 11:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Känns jävligt skönt och frågan är hur stor chans att HD skulle plocka upp detta. Vad säger ni lagkunniga?

I princip obefintlig.
Citera
2021-05-28, 11:38
Medlem
Jag glömde tacka Viper, Studebakerhog. Kusin65, Lova, Glendale och en massa andra. Ingen är glömd i denna synkroniserade och delade glädje!

Men som sagt, det finns fler ruttna ägg i korgen. HD och JG känns väl närmast även 8m SOA också kan tänkas finnas med på ett hörn.
Senast redigerad av urshult 2021-05-28 kl. 11:41. Anledning: Mer namn till
Citera
2021-05-28, 11:39
Medlem
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Bästa nyheterna på länge! Så oerhört skönt att förnuft och rättvisa segrar. Äntligen nån form av rättvisa! Stefan Davidsson din usla psykopat och mördare, hoppas du får en helvetisk, lång, besvärlig fängelsevistelse. Du här hemma där, ingen annanstans. Du har med säkerhet medbrottslingar som borde få fängelse, men bara det faktum att du din otäcka fan är borta från samhället räcker en lång bit som upprättelse.
Tack Åsa Hiding med medarbetare. Bra jobbat!
Senast redigerad av glendale 2021-05-28 kl. 11:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in