2021-05-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Jag tror inte ett skit på vad han skriver. har levt 24 timmar om dygnet med en psykopat o narcissist. De kan stå framför dig och ha ögonkontakt och berätta en historia om detaljer m.m hur länge som helst och det finns inte en gnutta sanning i det. Sen kan de mellan varven berätta halvsanningar, så klart.
Jag förstår Lena att hon behövde prata ur sig eftersom hon ville ha ett ärligt svar . Tyvärr får man aldrig nåt svar på frågan och det är svårt att inse det!
Jag känner igen mig i Lena, hon blev lika förbannad som jag.
Några tycker hon skulle byta lås på dörren..........jösses vad tror ni skulle hända då`?

En psykopat kan inte älska en annan person, de kan använda personer i åratal om de känner för det!Den dagen de inte behöver tex. en kompis längre, då först kan man ev. se hur den personen är.

HD förstår jag mig inte på, mer än att hon är väldigt naiv.

Beklagar att du varit med om detta.
Angående HD så kan hon ju gå över döda bara hon får som hon vill. Undrar vilken diagnos hon har? Narcissist?
Citera
2021-05-28, 10:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men du undviker ju att svara på mitt hypotetiska scenario där SD knallar över gränsen till Norge.
Väl över gränsen kan han stå i Norge och räcka ut tungan till svensk polis. Givetvis är jag medveten om att hans tid i Norge kommer att vara kortvarig, men det är en annan sak.

Btw: Polisstationen i Storfors har stängt ända fram till tisdag 1 juni kl 13, så om SD vill anmäla sig frivilligt får han vänta ett tag om han prompt vill kliva in på just den polisstationen.

Nånstans inser du väl att om domen som kommer inom mindre än 12h hade innehållet ett fällande domslut, SD då redan nu hade varit frihetsberövad?
Eller gör du kanske inte det?

Norge har också poliser. Om SD inte inställer sig, så kommer han bli hämtad. Inte svårare än så. Jag lämnar vidare diskussion pga. att det blev för mycket off topic.
Citera
2021-05-28, 10:06
Medlem
Igår loggade SD ett gäng cacher i Norrköpingstrakten.
Han verkar avslappnad inför dagens dom.
Citera
2021-05-28, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Du belyser mycket av relationen de emellan med din insikter!

Min teori är att SD utnyttjar eller ”använder” HD i rollen av mamma till barnen och som sitt privata låneinstitut till huslånet. Han är djupt beroende av henne.

Jag ser ingen äkta kärlek från SD till henne. Varken under hennes långa sjukdomstid eller efter mordet på LW.

Tvärtom berättar han för LW hur lättlurad och ihålig hon är. Och hur han duperar henne med lätthet.

Bara klichéer, lögner och manipulation från hans sida.

Som vanligt.

Jag håller med dig! Han älskar inte HD för han vet inte vad kärlek är. HD är väldigt lättlurad ochjag kan inte förstå att hon inte kan SE vem han är nu i detta dagsläge! Han är verkligen en rutten människa!!
Citera
2021-05-28, 10:14
Medlem
48 minuter tills domen meddelas nu, sniglarna snackar tills väntan är över.
Jag hoppas att han blir dömd idag till ett långt fängelsestraff.
Citera
2021-05-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Beklagar att du varit med om detta.
Angående HD så kan hon ju gå över döda bara hon får som hon vill. Undrar vilken diagnos hon har? Narcissist?

Ja jag undrar också vilken vilka diagnoser hon har...hon vill se eller höra någonting om sin fina fina Stefan
Citera
2021-05-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det är inte för att skydda sig själv man ska bära munskydd i inomhusmiljöer, det är för att inte smitta andra. Det var väldigt hög smittspridning i Örebro vid den tiden, fler i Örebro borde gjort som han.

Mr "rätt ska vara rätt-SOA" påpekade för NA:s reporter att det var EN till som hade munskydd.

Undrar varför inte SD tipsade sin fd svärfar att han skulle vara lika omtänksam när han ändå var där (för barnen skull)?
Citera
2021-05-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
För det första så gör jag felaktiga val hela tiden. Och får ta konsekvenserna av dem. Jag tar ansvar för mina dåliga val och skyller inte ifrån mig.

För det andra så har jag stor förståelse och empati för de som lever i destruktiva relationer och som blir hotade och mördade när de försöker lämna relationen.

Men det är ett hån mot dessa kvinnor att jämföra Lena med dem. I det här fallet var det Lena som var besatt. Hon som vägrade lämna SD. Om SD är GM så är jag säker på att det var motivet. Och om han blir frikänd så tror jag det är p.g.a. att ÅK inte förstått motivet. Hon har gjort som många i tråden gör. Klumpat ihop Lena med kvinnor som blir mördade av svartsjuka partners. Men SD har inte hotat henne när han har varit svartsjuk. Han har hotat när LW varit svartsjuk på HD och hotat att berätta om dem för henne.

Hela FUP är full med vittnesmål från dem som lyssnade på LWs förtalskampanj mot SD och HD. När hon berättar att SD är elak mot henne så tror jag att hon menar att han var elak som inte lämnade HD. Hon tyckte att han var grym och elak om han var med familjen en helg och sedan postade fina familjefoton på sociala media. HD hatade hon för atr hon satte upp regler för SD som gjorde det svårare för LW att ha kontakt med honom.

Det finns ingenting som tyder på att hon ville lämna SD. Steg 1 hade varit att blocka honom och ändra kod till ytterdörren men det gjorde hon inte för hon ville inte lämna honom.

Att en kvinna blir mördad för att hon är besatt av en man och vägrar lämna honom måste vara väldigt ovanligt. Jag tror inte att ÅK har någon statisk att luta sig mot där.

Det var väl det problemet HD hade? HD var rationell medan LW var totalt irrationell.

Om han nu ansåg sig ha så stora problem med Lena så kunde han ha samlat bevis och polisanmält henne för stalking. Men det gjorde han inte,för det var han själv som stalkade. Både fysiskt och psykiskt.
Han rantade efter henne, fotade in i hennes hus, ställde skyhöga krav på henne att hon skulle vara tillgänglig när det passade honom. Radiotystnad etc etc. Han snokade i hennes digitala liv. Visade stor svartsjuka.

Så varför förföljde han henne om han ville bli av med henne? Han hade alla möjligheter att bli av med Lena men i stället dödshotade han henne. Sen dödade han henne när HON hade fått nog.
Citera
2021-05-28, 10:31
Bannlyst
Na.se kommer att sända live när domen kommer.

https://www.na.se/artikel/just-nu-domen-i-hjarstamordet-faller-na-sander-direkt
Citera
2021-05-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kommunen? I vilket ärende då?

Gällande kulturbidragsdelen där geocachingen var en stor del. Pengar som försvann. Kan ha varit i andra delar av kulturen i kommunnen, men jag ville dels ha svart på vitt vart pengarna gick, dels få veta om kvitton redovisades eller ej.
(o) lämpligt nog verkar alla ansvariga från den tiden ha slutat, men de som sitter där nu kunde ha rotat fram de uppgifter som fanns kvar.
Citera
2021-05-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Jag håller med dig! Han älskar inte HD för han vet inte vad kärlek är. HD är väldigt lättlurad ochjag kan inte förstå att hon inte kan SE vem han är nu i detta dagsläge! Han är verkligen en rutten människa!!

Han har identifierat hennes svagheter för längesen.
SD har bla duperat hennes låga självkänsla genom använda sex/sexuella handlingar som maktmedel. Precis som han gjorde med LW.

Vad jag ser, som kommit fram över tiden här, är att hon är stark i sin yrkesroll men ytterst vilsen, svag och beroende som person med stora problem med gränssättningar.

Ja, ytterst naiv som du säger med stort fokus på hämd och missriktat hat mot LW.

Istället för ta ett vuxet beslut och fixa egenhjälp och skicka fanskapet dit han hör hemma hoppas hon på en framtid med honom. Det vittnar om att hon saknar självinsikt och har ett ytterst destruktivt beteendemönster.

Hon har varianter av emotionella och intellektuella begränsningar i sin natur. Dessa gör henne till ”den perfekta frun” för SD.
Citera
2021-05-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det du skriver instämmer jag i. Dock reagerar jag mer på hur han far runt i landet som en skottspole för att cacha. En normalt funtad oskyldig åtalad vilket han påstår att han är, och som väntar på hovrättsdom, tänker jag skulle bete sig helt annorlunda, inte göra så mycket väsen av sig.
Själv skulle jag gå omkring som en osalig ande i väntan på dom. Vilket jag för övrigt gör idag. Helt sjukt att så stor del av tråden är mer intresserade än vad han verkar vara, av rättens bedömning.
Hovrättsdom är ju ändå så gott som sista instans, eftersom det ska mycket till för att få resning i HD.

Tror han redan har fått en hint om hur domen blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in