2021-05-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Presskonferenser hålls ju för journalister som representerar olika media och NA kommer sända direkt.
https://www.na.se/logga-in/10-30-i-dag-faller-domen-for-hjarstamordet-na-sander-direkt

----

SD obekymrad som vanligt?

Om man ska tro på vad han skriver på sin GC-sida, så har han tillbringat tid i Östergötland runt midnatt för att plocka upp yngsta (?) dottern som varit på en bussresa till Warsawa.

HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Swedish The Hollies fans - It's in her kiss

Thursday, 27 May 2021 Östergötland, Sweden

Tillbaka vid bilen. Nu iaf till småtting, så det blir inget av med att logga bonusen på Adventuret idag. Tack för cachen!

Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne. Planerar in lite saker som verkar spännande, men som vanligt blir det för mycket på listan så det blir lite ryckigt och till slut varken hackat eller malet. Men det blir både lärorikt, spännande, vackert och en smula blött. Var dock inställd på att det skulle vara ännu blötare i markerna, och uppifrån var det snudd på helt torrt. Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del. Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. Nåväl, tack alla inblandade för engagemanget kring de upplevelser ni ordnat

Bildtext:
Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.

Länk till bilden:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg

Länk till loggning:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1cb1331a-7b93-4820-9f1e-ea386d066734&IID=dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84

SD förmedlar en obekymrad anda och att han har GC-vänner som bjöd in på "torsdagsöl". De utkrävde ett "officiellt erkännande" om att det var en annan person som var bäst på kortspel.

Om drygt 2 timmar får vi svar på om SD har anledning att vara obekymrad.

Undrar hur mycket sanning det ligger i detta?

Släppa iväg sin dotter till Warszawa på ett kort besök... bussresa?

SD som är så orolig att han sitter i rätten med munskydd, är han inte rädd för att ha dottern i bilen efter sådana utsvävningar?
Citera
2021-05-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

SD som är så orolig att han sitter i rätten med munskydd, är han inte rädd för att ha dottern i bilen efter sådana utsvävningar?
Nån sorts klassresa? I covid-tider? Låter märkligt.
Citera
2021-05-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån sorts klassresa? I covid-tider? Låter märkligt.

Hade det varit en klassresa hade han inte behövt hämta henne i Norrköping.

Klassresor är inte på schemat i dessa tider!
Citera
2021-05-28, 09:36
Medlem
Citat:
Hade det varit en klassresa hade han inte behövt hämta henne i Norrköping.

Klassresor är inte på schemat i dessa tider!
Nä. Du har rätt där.
Citera
2021-05-28, 09:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Var HD med till Polen eller åkte dottern själv? SD var uppenbarligen inte med. HD är ju inte känd för att tacka nej till en tur.
Citera
2021-05-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
God Morgon.

Ja, då var dagen D kommen.
Dagen då 99% av trådens deltagare och 99% av allmänheten hoppas på en fällande dom.
Och hoppas är det enda vi kan göra. Det har varit en jäkla resa och idag kl 11 så tar den resan slut. Antingen fälls Stefan för mordet han begick på Lena, eller så kommer han att frias trotts att han har mördat Lena. Att han har mördat Lena är det ingen tvekan om, frågan är bara om det gått att bevisa.
I tingsrätten tycker jag att Åsa var lite velig och man kunde ha önskat lite mer av starten på polisutredningen. Tyvärr så fick inte Springare & Co fortsätta som utredningsledare och fortsätta förhöra Stefan och det tror jag var fel väg att gå, för jag tror att dom hade lyckats. Vi har alla sett förhöret och dom pressade svammel-Stefan rätt rejält och en fortsättning av det hade varit perfekt. Där var en stor miss. Men men, nu blev det som det blev i Tingsrätten och med Björn Lindén.
I Hovrätten tycker jag att Åklagaren snäppte upp sig rejält. Det var lugnare, sakligare och förtydliganden på massor med punkter. Dom har även lyckats plocka fram ett troligt mordvapen som tyvärr inte är hittat, och Stefan inte har kunnat förklara. Den sammantagna bilden med bevis och indicier är bortom allt rimligt tvivel i mina ögon och jag anser att åtalet är Robust. Som tur är så sitter inte jag och dömer.
Med det sagt så hoppas jag av hela mitt hjärta på en fällande dom.

En sak som retar mig är att Hanna kommer undan. I mina ögon så har hon en stor del i mordet på Lena. Hanna är den som hatade Lena, önskade att hon var död, har inget alibi för mordnatten och är den som har störst vinning av att Lena är borta.
Motivet i mina ögon är att "- Jag skiter i om du knullar med min man, men du rör fan inte mina loggar" Därför är Lena död. Stefan var tvungen att lösa det problemet för det var enda chansen att få tillbaka Hanna. Därför anser jag att Stefan och Hanna gemensamt och i samförstånd har dödat Lena. Åsa gjorde misstaget att plocka in Hanna för tidigt och sen släppa henne igen, vilket gjorde att försvaret fick rimliga tvivel serverat på ett silverfat och som gynnade Stefan i Tingsrätten.
Hanna borde suttit med Stefan vid dom åtalades Bord.

Till sist. Tack till alla er som bidragit i detta fall. Det har varit otroligt spännande och intressant. Själv var jag väldigt aktiv fram tills Tingsrättsdomen men har känt att jag inte vill vara med i diskussionerna efteråt. Självklart har jag följt tråden och läst vartenda inlägg. Många har verkligen kämpat på ända in på slutet och en del nya har ploppat in med ny info och nya infallsvinklar vilket har hållt tråden levande. Det har varit ett jävla engagemang. Det har på riktigt varit en jävla upplevelse.
Idag tar denna resan slut. Diskussionerna kommer fortsätta men resan tar slut.
Åsa är färdig med vad hon kan göra och blir det en friande dom så hamnar ärendet hos Cold Case.
Sen får den ligga där och jäsa tills nåt nytt dyker upp och man kan begära resning i Högsta Domstolen.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Stefan får en fällande dom och att Lenas barn får upprättelse för att Stefan dödade deras mamma, men visar det sig att det blir en friande dom så spelar det ingen roll vad som står i domen..... Stefan mördade Lena men tyvärr räckte inte bevisningen och en mördare kommer gå runt på Örebros gator. Tyvärr !!

Med det sagt så önskar jag alla en trevlig sommar.

// Kmrkr
Bra skrivet av dig.
Jag hoppas att det blir en fällande dom idag.
Glad sommar.
Citera
2021-05-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Presskonferenser hålls ju för journalister som representerar olika media och NA kommer sända direkt.
https://www.na.se/logga-in/10-30-i-dag-faller-domen-for-hjarstamordet-na-sander-direkt

----

SD obekymrad som vanligt?

Om man ska tro på vad han skriver på sin GC-sida, så har han tillbringat tid i Östergötland runt midnatt för att plocka upp yngsta (?) dottern som varit på en bussresa till Warsawa.

HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Swedish The Hollies fans - It's in her kiss

Thursday, 27 May 2021 Östergötland, Sweden

Tillbaka vid bilen. Nu iaf till småtting, så det blir inget av med att logga bonusen på Adventuret idag. Tack för cachen!

Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne. Planerar in lite saker som verkar spännande, men som vanligt blir det för mycket på listan så det blir lite ryckigt och till slut varken hackat eller malet. Men det blir både lärorikt, spännande, vackert och en smula blött. Var dock inställd på att det skulle vara ännu blötare i markerna, och uppifrån var det snudd på helt torrt. Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del. Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. Nåväl, tack alla inblandade för engagemanget kring de upplevelser ni ordnat

Bildtext:
Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.

Länk till bilden:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84.jpg

Länk till loggning:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1cb1331a-7b93-4820-9f1e-ea386d066734&IID=dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84

SD förmedlar en obekymrad anda och att han har GC-vänner som bjöd in på "torsdagsöl". De utkrävde ett "officiellt erkännande" om att det var en annan person som var bäst på kortspel.

Om drygt 2 timmar får vi svar på om SD har anledning att vara obekymrad.

Jag tror inte ett skit på vad han skriver. har levt 24 timmar om dygnet med en psykopat o narcissist. De kan stå framför dig och ha ögonkontakt och berätta en historia om detaljer m.m hur länge som helst och det finns inte en gnutta sanning i det. Sen kan de mellan varven berätta halvsanningar, så klart.
Jag förstår Lena att hon behövde prata ur sig eftersom hon ville ha ett ärligt svar . Tyvärr får man aldrig nåt svar på frågan och det är svårt att inse det!
Jag känner igen mig i Lena, hon blev lika förbannad som jag.
Några tycker hon skulle byta lås på dörren..........jösses vad tror ni skulle hända då`?

En psykopat kan inte älska en annan person, de kan använda personer i åratal om de känner för det!Den dagen de inte behöver tex. en kompis längre, då först kan man ev. se hur den personen är.

HD förstår jag mig inte på, mer än att hon är väldigt naiv.
Citera
2021-05-28, 09:48
Medlem
Citat:

Jävligt skumt alltså.
Undrar vad han pysslar med egentligen
Citera
2021-05-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man visar inte sin oro och rädsla i text när man skriver så att många kan läsa. Tro mig, jag vet. Han kan hålla på att gå i bitar, men sånt skriver man inte om.

Det du skriver instämmer jag i. Dock reagerar jag mer på hur han far runt i landet som en skottspole för att cacha. En normalt funtad oskyldig åtalad vilket han påstår att han är, och som väntar på hovrättsdom, tänker jag skulle bete sig helt annorlunda, inte göra så mycket väsen av sig.
Själv skulle jag gå omkring som en osalig ande i väntan på dom. Vilket jag för övrigt gör idag. Helt sjukt att så stor del av tråden är mer intresserade än vad han verkar vara, av rättens bedömning.
Hovrättsdom är ju ändå så gott som sista instans, eftersom det ska mycket till för att få resning i HD.
Citera
2021-05-28, 09:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, säkert ingen slump att det officiella erkännandet råkade skrivas på det sätt han gör:

"Och som utlovat/utkrävt kommer här ett officiellt erkännande: Det var en annan person som var bäst på kortspel ikväll. "

Hans lugn kan vara skenbart, men inte osannolikt att han fått lugnande ord från försvaret och att han har sort ego som gör att han inte är rädd på samma sätt som andra.

Man får väl ge honom cred för att han låter så vardaglig i tonen så att man inte kan tro att han har ett bekymmer i världen.

Cred kräver motprestation. En psykopat har i princip inga känslor öht så nej, SD ska inte ha någon cred för sitt "lugn" (läs känslolöshet).

Jag tror att det kommer bli ramaskri efter meddelad (friande) dom.
Det är ohållbart att män mördar kvinnor helt utan konsekvenser. Det är ohållbart att äckelmän överlag tar sig friheter med kvinnor på olika vis.😡
Det verkar ha fungerat bra för boomers hittills (läs alla +40 år) men vi yngre är av en helt annan åsikt och lagar kommer ändras (samtyckeslagen är bara början)!👊

Hoppas så jävla mycket att jag har fel angående den friande domen. Har aldrig velat ha så jävla mycket fel i hela mitt liv!

Psykopatmördarweirdot ska sitta i fängelse resten av sitt liv för mordet på LW!😤
Citera
2021-05-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jävligt skumt alltså.
Undrar vad han pysslar med egentligen

Han har väl "myror i brallan".
Kanske tog en sväng till Norrköping för att besöka sina föräldrar och förklara att det är möjligt att jag blir inlåst men jag har inte gjort något (även om de inte hade så mycket kontakt, har för mig att de bor där)?

Undrar om det framkom vilka geo-vänner han blev inbjuden till igår kväll?
Citera
2021-05-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Jag tror inte ett skit på vad han skriver. har levt 24 timmar om dygnet med en psykopat o narcissist. De kan stå framför dig och ha ögonkontakt och berätta en historia om detaljer m.m hur länge som helst och det finns inte en gnutta sanning i det. Sen kan de mellan varven berätta halvsanningar, så klart.
Jag förstår Lena att hon behövde prata ur sig eftersom hon ville ha ett ärligt svar . Tyvärr får man aldrig nåt svar på frågan och det är svårt att inse det!
Jag känner igen mig i Lena, hon blev lika förbannad som jag.
Några tycker hon skulle byta lås på dörren..........jösses vad tror ni skulle hända då`?

En psykopat kan inte älska en annan person, de kan använda personer i åratal om de känner för det!Den dagen de inte behöver tex. en kompis längre, då först kan man ev. se hur den personen är.

HD förstår jag mig inte på, mer än att hon är väldigt naiv.

Du belyser mycket av relationen de emellan med din insikter!

Min teori är att SD utnyttjar eller ”använder” HD i rollen av mamma till barnen och som sitt privata låneinstitut till huslånet. Han är djupt beroende av henne.

Jag ser ingen äkta kärlek från SD till henne. Varken under hennes långa sjukdomstid eller efter mordet på LW.

Tvärtom berättar han för LW hur lättlurad och ihålig hon är. Och hur han duperar henne med lätthet.

Bara klichéer, lögner och manipulation från hans sida.

Som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in