2021-05-28, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Enligt uppgift hämtad från gårdagens dom; "Stockholms TR mål B 4666-19". Så skall det vara EA och en kvinna till som anmälde PA för våldtäkt.
På morgonen lämnade kvinnorna lägenheten och PA åkte till Tokyo. Den 25 september 2017 anmälde EA och en av de andra kvinnorna PA för våldtäkt. [s.5]
https://www.docdroid.net/z8kVX5F/stockholms-tr-b-4666-19-dom-maskad-pdf

(...)

Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Det var också ny information för mig. Rimligen var det Sekretess A och EA, då förstnämnda återfinns i polisanmälan den 25:e.

(...)

Enligt vad jag fått fram så stämmer det inte att EA anmälde dagen därpå. Utan det ska bara varit Sekretess A. Detta enligt EA:s egna utsaga.

EA ska heller inte från början velat medverka i utredningen.

Dock har EA hävdat mycket som bevisligen är felaktigt, så ta det men några säckar salt.
Citera
2021-05-28, 04:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
De här kvinnorna är livsfarliga och det svenska rättssystemet straffar inte dessa ljugande kvinnor utan låter de fortsätta att förstöra olika mäns liv. Här är ytterligare ett skrämande exempel:

https://swebbtv.se/videos/watch/7511c9c4-3562-423a-9674-ebe6ad7606c7

De här kvinnorna utgör en samhällsfara och borde sitta i fängelse eller på mentalsjukhus.

Just aset Lambertz hade väl varit poetisk rättvisa om han hade fällts oskyldig.
Citera
2021-05-28, 08:24
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Enligt vad jag fått fram så stämmer det inte att EA anmälde dagen därpå. Utan det ska bara varit Sekretess A. Detta enligt EA:s egna utsaga.

Dock har EA hävdat mycket som bevisligen är felaktigt, så ta det men några säckar salt.
Blandar du möjligtvis ihop PA- och GL-fallen? Båda övergreppen påstås ha skett natten mellan den 24e och 25e (september 2017 respektive december 2020) och vad jag hört var det i GL-fallet som EA ska ha dröjt (ca en månad) innan hon ville medverka. Men det kanske var så även 2017?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-05-28 kl. 08:29.
Citera
2021-05-28, 10:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Blandar du möjligtvis ihop PA- och GL-fallen? Båda övergreppen påstås ha skett natten mellan den 24e och 25e (september 2017 respektive december 2020) och vad jag hört var det i GL-fallet som EA ska ha dröjt (ca en månad) innan hon ville medverka. Men det kanske var så även 2017?
Fel av mig! Det var natten mellan den 23e och 24e de tillbringade hos PA, även om de inte kom dit förrän efter midnatt, den 24e alltså.
Citera
2021-05-28, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue

Nej. Samma omständighet. Direkt citat från EA under rättegången.
Citera
2021-05-29, 12:28
Medlem
Citat:

Jag sökte vidare information om spörsmålet. I den förtals-FUP som du postade länk till så nämns det:
2019-03-26
Anmälan gällande våldtäkt K 1194556-17

Anmälan är gjord av en av de andra målsägarna. [s.85]
https://www.docdroid.net/ffPyrqM/sthlm-tr-b-4666-19-fup-maskad-pdf

Vi får framledes se vad som stämmer?
Citera
2021-05-29, 15:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Nej. Samma omständighet. Direkt citat från EA under rättegången.
OK. Gav hon någon motivering till varför hon först inte velat medverka?
Citera
2021-05-29, 15:58
Medlem
Får hoppas på ett kännbart straff för denna psykopat som satt i system och anmäla män som inte gjort det hon anklaga dom för
Citera
2021-06-02, 13:25
Medlem
(FB) JK inleder förtalsutredning gällande Lambertz-fallet - Presskonferensen "frias"
Citera
2021-06-02, 13:40
Medlem
Lyssnar på ljudupptagningen från tingsrätten. Menar kvinnan att mannen i fråga har HIV och Hepatit C? Och inte upplyst henne om det?
Citera
2021-06-02, 15:05
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Lyssnar på ljudupptagningen från tingsrätten. Menar kvinnan att mannen i fråga har HIV och Hepatit C? Och inte upplyst henne om det?
Var finns ljudupptagningarna? Har du begärt ut dem själv eller finns de postade någonstans?
Citera
2021-06-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Var finns ljudupptagningarna? Har du begärt ut dem själv eller finns de postade någonstans?
Appen Primecrime. Finns även en Youtubekanal med samma namn men appen har fler ljudupptagningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in