2021-05-27, 23:53
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vilken leverantör hade du föredragit?

Vilken erfarenhet har denna leverantör?
Ett stort internationellt och väl ansett revisionsföretag. Tänk Deloitte, PricewaterhouseCoopers eller Ernst & Young osv. Företag som vet hur man gör en oberoende grundlig undersökning. Företag som folk har tilltro till, så att resultatet får genomslag.
2021-05-27, 23:53
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men alltså, utan att vara någon expert på området, men väl ganska avancerad användare av datorer och serverfunktioner, så vet jag att allt som sker loggas och sparas, så om en forensic (rättsmedisinsk) expert säger att databasen raderats så finns det garanterat bevis på det också.

Wow, har Ninjorna kallat in rättsmedicinska experter för att kolla databaserna? Vilken sjukdom hade de drabbats av? Tvinsot?
Senast redigerad av WolfmanJackSr 2021-05-27 kl. 23:55.
2021-05-27, 23:55
Bannlyst
Citat:
Är det inte live-länk utan pizza kartonger 24/7?

Auditen kommer generera frågor som behöver svar.
Tror du dessa frågor kommer sakna grund?

Nu har ju inte ninjorna bränt ner och förstört lika mycket som BLM lyckats med det senaste året, så jämförelsen blir lite haltande.

Känner du förtroende för BLM?

Jag tycker frågan var relevant. Om CyberNinjas anses oberoende nog för att göra denna audit så betraktar jag BLM lika oberoende till att leda Alabamas senatval och Nevadas special election.

Sen får gärna BLM leda 6januari kommissionen med ifall de har en lucka i sin kalender. Jag "garanterar" att de är oberoende och inte leds av ett implicit bias
2021-05-27, 23:59
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Vilken leverantör hade du föredragit?

Vilken erfarenhet har denna leverantör?

Dominion skulle säkert klara det lika bra Ninjorna.
2021-05-28, 00:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ett stort internationellt och väl ansett revisionsföretag. Tänk Deloitte, PricewaterhouseCoopers eller Ernst & Young osv. Företag som vet hur man gör en oberoende grundlig undersökning. Företag som folk har tilltro till, så att resultatet får genomslag.

Fina namn du kommer med.

Skulle dessa företag fixa en audit för 150k dollars?
2021-05-28, 00:10
Medlem
Christopher.s avatar
Gillade själv Trump men låt Biden sitta av sin tid. Jag menar ätt om högsta domstolen eller motsvarigheten i någon av delstaterna skulle utdöma att omfattade valfusk skulle skett så är det som laddat för inbördeskrig, det bästa är att låta udda vara jämnt samt att demokraterna och republikanerna i skymundan säkerställer ett säkert valsystem till nästa val.
2021-05-28, 00:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeleniek
Jag tycker frågan var relevant. Om CyberNinjas anses oberoende nog för att göra denna audit så betraktar jag BLM lika oberoende till att leda Alabamas senatval och Nevadas special election.

Sen får gärna BLM leda 6januari kommissionen med ifall de har en lucka i sin kalender. Jag "garanterar" att de är oberoende och inte leds av ett implicit bias

Då den ena parten i tvisten inte är intresserad av en grundlig undersökning, så blir det problematiskt att skapa vad som anses vara ett oberoende team.
2021-05-28, 00:21
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Fina namn du kommer med.

Självklart inte. Nu har ju Cyberninjas fått mycket mer betalt än 150k dollar med de donationer som kommit in, men visst är det så att PwC hade krävt flera miljoner om inte 10 miljoner. Väl ansedda företag av den sorten tar skyhöga timpriser. Men det är ju för att kompetensen inte är enkel att få tag på.

Cyberninjas å andra sidan hade ju noll erfarenhet av den här typen av revisioner. Enligt hemsidan höll de på med "cyber security", men det är ytterst oklart om de någonsin lyckats få tag på ett kontrakt inom det området heller. Det finns liksom inga testimonials över bra uppdrag de lyckats med osv. Noll erfarenhet överhuvudtaget.
2021-05-28, 00:39
Bannlyst
Citat:
Är det inte live-länk utan pizza kartonger 24/7?

Auditen kommer generera frågor som behöver svar.
Tror du dessa frågor kommer sakna grund?

Nu har ju inte ninjorna bränt ner och förstört lika mycket som BLM lyckats med det senaste året, så jämförelsen blir lite haltande.

Känner du förtroende för BLM?
Att på förhand konstatera att joe biden vunnit pga valfusk är nog pitchen som gjorde att CyberNinjas vann upphandlingen. Tror jag. Gissar jag. Förmodar jag. För det kan nämligen inte ha funnits något annat revisionsföretag i hela USA som varit kapabla nog till att styra en audit av Dominions maskiner(KPMG,Deloitte,PwC,Ernst & Young,grant thornton,BDN,CLA,Crowe,Baker&McKenzie)

And the winner is ...Drumroll.... CyberNinjas who specializes in all areas of application security ranging from your traditional web application to mobile PC applications. )
Att någon annan betalar Cyberninjas för deras arbete gör saken än mer komplicerad. Undrar vad beställaren har skrivit i kravspecifikationen ?

Jag frågar dig en rak fråga: Vad gör cyberninjas mer kvalificerade än någon annan till att leda en audit av valsedlar och valmaskiner?
Vilken relevant erfarenhet eller expertis har de?

Jag tycker frågan du fick tidigare var relevant. Om CyberNinjas anses oberoende nog för att göra denna audit så betraktar jag BLM lika oberoende till att leda Alabamas senatval och Nevadas special election.

Sen får gärna BLM leda 6januari kommissionen med ifall de har en lucka i sin kalender. Jag "garanterar" att de är oberoende nog att inte ledas av ett implicit bias
Senast redigerad av jeleniek 2021-05-28 kl. 00:51.
2021-05-28, 00:43
Bannlyst
Citat:
Då den ena parten i tvisten inte är intresserad av en grundlig undersökning, så blir det problematiskt att skapa vad som anses vara ett oberoende team.

Ja men visst. Själv tycker jag att den ena parten i tvisten gör helt rätt som inte skänker denna undersökning ett uns av legitimitet. Vill man granska ett val på ett rättsäkert sätt så utser man en valnämnd som får lika många mandat till att granska lika många valsedlar var.

Misstänker någon part att maskinerna inte varit kalibrerade rätt eller innehåller skadlig kod som manipulerar röster,så tar de och går till en domare och kräver att få utse expertkommité vars arbete sedan övervakas av jurister från bägge parter.

Tycker du att det här låter som en OK lösning hitills?
Eller vill du tillägga något?
2021-05-28, 00:48
Bannlyst
Citat:
Fina namn du kommer med.

Cyberninjas kontrakt ligger på över 1-2miljoner dollar.
Arizonas skattebetalare behövde bara betala ut 150k usd.

Någon hemlig part vid namn
Fund The Audit 501(c) finansierar en del med.
Lin wood har samlat in 50k usd
Mike lindell har skänkt en okänd summa.
The america project 501(c) skapat av familjen Byrne har skänkt en okänd summa.
2021-05-28, 00:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeleniek
Ja men visst. Själv tycker jag att den ena parten i tvisten gör helt rätt som inte skänker denna undersökning ett uns av legitimitet. Vill man granska ett val på ett rättsäkert sätt så utser man en valnämnd som får lika många mandat till att granska lika många valsedlar var.

Misstänker någon part att maskinerna inte varit kalibrerade rätt eller innehåller skadlig kod som manipulerar röster,så tar de och går till en domare och kräver att få utse expertkommité vars arbete sedan övervakas av jurister från bägge parter.

Tycker du att det här låter som en OK lösning hitills?
Eller vill du tillägga något?

Frågan är varför det här inte gjorts innan.

Morgon Joe kanske har svaret.
"Litar du inte på demokratin kan du flytta."
https://youtu.be/LQ9weuqvTbw

Återfinns samma inställning hos demokraterna i allmänhet så kommer vi aldrig komma till avslut.
Avsikten med en "färg-revolution" är just detta.

Om demokraterna brytt sig om demokratin skulle samarbetsvilja vara annorlunda.
Nu verkar de inte bry sig om demokratin eller vikten av dess legitimitet, varför kan man undra? Har dom fuskat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in