Citat:
Ursprungligen postat av
bidet2
Det finns fortfarande inget "value" som du sparar när du hodlar dina bitcoins, det är bara datakoder som knappt är användbara.
Samma värde som sparas i guld, även om det bara är atomer som knappt är användbara. Har du dessutom guld på Avanza så är det bara datakoder...
Citat:
Ursprungligen postat av
bidet2
Imorgon kan det skapas en exakt kopia av bitcoin som heter bitcoin 2.0 som kanske är tillochmed bättre och effektivare.
I morgon kan en någon skapa guld på konstgjord väg precis som med diamanter. Om det är troligt? Nej, men det är inte Bitcoin 2.0 heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
bidet2
Sen den där gränsen bitcoin har är uppnådd först 2140, innan dess kan den ha tagits bort om de som kontrollerar hashraten vill det.
Nej, den kan inte tas bort. Det är ingen checkbox man klickar ur. Man kan kopiera Bitcoin, ta bort spärren, men då är det inte längre Bitcoin kedjan, utan en ny kedja som lever bredvid Bitcoin kedjan. Det har redan hänt ett antal gånger med Bitcoin Cash, Litecoin, Bitcoin Gold, BSV osv osv.