Citat:
Ursprungligen postat av
Halvmas
Vad vi vet är vargen skjuten på gården men avlivad då den blev överkörd längs vägen. Då mannen angav sig själv så är nog sanningshalten rätt hög. Skottplatsen är ju rätt enkel att kontrollera och detsamma spåren efter vargen på bilen. Hade vargen endast varit överkörd hade ingenting hänt och ifall vargen hade blivit skjuten i skogen hade den nog blivit kvar där. Finns ingen anledning att släpa hem en skjuten varg till gården och sen köra över den.
Vad jag förstår så var enligt berättelsen att första skottet sköts på gården, han tar bilen efter för att se vart den tog vägen. Då kör han på den och avlivar med ett andra skott.
Det jag menar är att hade jag skjutit en varg hade jag dragit samma historia, "dvs först att vargen hotade och var inne på gården och jag skjutit i nödvärn, sedan av en olyckshändelse råkar jag köra på vargen när jag letar efter den och var tvungen att avliva den"
Nä, luktar påhittat. Så frågan gällde om vargen alls har varit på gården, har det säkrats några spår eller blod efter första skottet? På bil och andra skottet torde det väl inte vara några frågetecken.