2021-05-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det är väl inte så konstigt att känna viss ambivalens inför valet att bilda familj. Vill man bilda familj så finns det en tidsaspekt, oavsett om man känner sig redo eller ej. Personligen kände jag mig inte direkt redo eller klar med mitt liv som ung vuxen, men tänkte också att de nio månaderna är en bra tidshorisont för att vänja sig vid tanken och känna sig redo. Hur redo man känner sig som nygravid är väl ett resultat av vad man lever för liv innan. Inte alls konstigt att känna sig splittrad om man annars hade tänkt sig en sommar av att dansa på klubbar och dricka vin, som man vet att man gillar, snarare än att må illa och ha svullna fötter och foglossning. Man vet att det i slutändan är värt det men man kan ändå tycka det är trist under tiden.

Anledningen till att jag har svårt att föreställa mig henne som mamma är att man i bloggen inte direkt ser någon vilja att ta hand om någon annan än sig själv, men det kommer förstås att ändras, men jag tror som sagt att bloggen inte kommer att leva kvar när Sandras prioriteringar ändras.

Finns ju de som inte tycker det är värt det i slutändan. Sandra kommer behöva ge upp det där livet i mer än 9 månader. Som småbarnsförälder kan man inte resa och partaja som förr tyvärr.
Citera
2021-05-26, 20:28
Medlem
blir man gravid syns det, och då börjar även snacket gå om man är känd. vill hon inte att folk skvallrar är det väl bara att stänga ner bloggen och försöka försörja sig som anonym ungdomsboksförfattare. ingen har tvingat henne att vara en offentlig person.
Citera
2021-05-27, 07:39
Medlem
Är Underbaraclaras senaste blogginlägg en kommentar till Sandra Beijer?

https://underbaraclaras.se/2021/05/26/ingen-vill-hora-en-influencer-gnalla/

Märklig timing annars.
Citera
2021-05-27, 08:32
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Är Underbaraclaras senaste blogginlägg en kommentar till Sandra Beijer?

https://underbaraclaras.se/2021/05/26/ingen-vill-hora-en-influencer-gnalla/

Märklig timing annars.
Intressant! Tror dock inlägget inte var uttalat riktat till Sandra, utan mer riktat till influencers i allmänhet, då klagoropen blivit allt högre senaste tiden, även från dem som till 99% får hejarop och vettiga kommentarer.

Jag tycker att alla förtjänar en bra arbetsmiljö och det gäller även de som arbetar med att dela sitt liv med andra på nätet. Däremot håller jag med Clara om att det gnälls orimligt mycket från vissa. Jag tror nämligen att många bloggare börjar bli sjukt less på sitt jobb och då tar de ut de på sina läsare. Det tycker jag kan sippra ut en del hos tex Sandra och en del andra jag följt länge också.
Citera
2021-05-27, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Intressant! Tror dock inlägget inte var uttalat riktat till Sandra, utan mer riktat till influencers i allmänhet, då klagoropen blivit allt högre senaste tiden, även från dem som till 99% får hejarop och vettiga kommentarer.

Jag tycker att alla förtjänar en bra arbetsmiljö och det gäller även de som arbetar med att dela sitt liv med andra på nätet. Däremot håller jag med Clara om att det gnälls orimligt mycket från vissa. Jag tror nämligen att många bloggare börjar bli sjukt less på sitt jobb och då tar de ut de på sina läsare. Det tycker jag kan sippra ut en del hos tex Sandra och en del andra jag följt länge också.

Att man förtjänar en god arbetsmiljö är absolut sant men vet nog ingen annan yrkeskategori där den yrkesverksamma skäller ut sina ”kunder” på det vis som influencers gör hahaha. Hade iof varit skönt när jag jobbade som servitris att skrika ”VAD ÄR DET HÄR FÖR FASONER” om en kund var otrevlig mot mig 👍
Citera
2021-05-27, 13:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Nu har hon vaccinerat sig. Hoppas det inte påverkar barnet. Jag hade nog inte vågat ta ett oprövat vaccin som gravid.
Citera
2021-05-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brittybritt
blir man gravid syns det, och då börjar även snacket gå om man är känd. vill hon inte att folk skvallrar är det väl bara att stänga ner bloggen och försöka försörja sig som anonym ungdomsboksförfattare. ingen har tvingat henne att vara en offentlig person.

Snarare irriterande att folk spammar ”grattis till graviditeten” överallt i tid och otid när Sandra inte ens gått ut med den.
Citera
2021-05-27, 15:37
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nu har hon vaccinerat sig. Hoppas det inte påverkar barnet. Jag hade nog inte vågat ta ett oprövat vaccin som gravid.

Fast det är ju inte oprövat, och man vet att gravida har förhöjd risk att bli allvarligt sjuka i covid19. Har man antikroppar är det kanske inte lika viktigt att vaccinera sig som gravid, men om man som Sandra inte haft corona är det toppen att det är okejat för gravida. Vill inte ens tänka tanken på hur det skulle vara att vara gravid med corona, fy tusan vilken ångest.
Citera
2021-05-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Fast det är ju inte oprövat, och man vet att gravida har förhöjd risk att bli allvarligt sjuka i covid19. Har man antikroppar är det kanske inte lika viktigt att vaccinera sig som gravid, men om man som Sandra inte haft corona är det toppen att det är okejat för gravida. Vill inte ens tänka tanken på hur det skulle vara att vara gravid med corona, fy tusan vilken ångest.

Sandra gjorde helt rätt. Man kan inte sätta fostret över sig egen hälsa.
Citera
2021-05-28, 07:33
Medlem
Långt ärligt inlägg om hennes känslor inför graviditeten idag. Folk kommer tycka hon är otacksam och gnällig, personligen känner jag igen allt. Det är väl fullt naturligt att man tvekar inför så stora beslut
Citera
2021-05-28, 07:58
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Långt ärligt inlägg om hennes känslor inför graviditeten idag. Folk kommer tycka hon är otacksam och gnällig, personligen känner jag igen allt. Det är väl fullt naturligt att man tvekar inför så stora beslut
Ja, men eller hur! Jag tycker hennes inlägg var otroligt uppfriskande! Inget jäkla puttinutt och gulligull och överraska pojkvännen med sin nerkissade gravsticka på ett "skojigt" sätt... Allt det där är så jäkla gjort vid detta laget. Behöver någon som vågar säga: Shit vad läskigt att bli gravid!
Stora beslut i livet skapar oftast ambivalens. Många pratar om kalla fötter innan ett bröllop och idag är det ju bara att signera ett papper så är man skild om det inte passar... Så hur skulle man inte få lite kalla fötter av en graviditet? Det är ju inte bara en hälsorisk fysiskt utan man slåss med tankar som om man kommer bli en bra förälder (glöm inte att Sandra har valt att bryta kontakten med sin biologiska pappa), hur förhållandet ska påverkas, boende som passar familjen bäst, ja allt sådant snurrar i huvudet.

Är glad att Sandra är ärlig och inte klär in allt detta i ett fejkat rosa skimmer.
Citera
2021-05-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Ja, men eller hur! Jag tycker hennes inlägg var otroligt uppfriskande! Inget jäkla puttinutt och gulligull och överraska pojkvännen med sin nerkissade gravsticka på ett "skojigt" sätt... Allt det där är så jäkla gjort vid detta laget. Behöver någon som vågar säga: Shit vad läskigt att bli gravid!
Stora beslut i livet skapar oftast ambivalens. Många pratar om kalla fötter innan ett bröllop och idag är det ju bara att signera ett papper så är man skild om det inte passar... Så hur skulle man inte få lite kalla fötter av en graviditet? Det är ju inte bara en hälsorisk fysiskt utan man slåss med tankar som om man kommer bli en bra förälder (glöm inte att Sandra har valt att bryta kontakten med sin biologiska pappa), hur förhållandet ska påverkas, boende som passar familjen bäst, ja allt sådant snurrar i huvudet.

Är glad att Sandra är ärlig och inte klär in allt detta i ett fejkat rosa skimmer.

Det senaste inlägget var väldigt bra. Till skillnad från sina andra inlägg om graviditeten låter hon faktiskt inte ångerfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in