Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Är det inte lite olyckligt att uttala sig till Hovrätten (?) att man är kapabel att mörda så att det ser ut som en olycka och det aldrig skulle upptäckas? ;-)
Jag ser flera skäl bara där att inte släppa ut honom igen. Annars lever väl mängder med rättstjänare farligt sen. Och många andra.
Var det förresten GötaHovrätt som fick ärendet till sig? Eller hamnade det ngnannanstans?
He he vilken klantskalle att utrycka sig så. Men på ett sätt är det ju bra, det är sannerligen till hans nackdel! Jag vill inte döma vare sig LW eller HD eller i detta triangel drama., och SD borde väl fatta att det slulle leda till bråk. Så utomordentligt fånigt att prata om sina två "fruar"... Detta ledde till Starka känslor hos de inblandade, LW, HD, och vänner m.flera.
Svartsjuka är en livshotande sjukdom, och avundsjuka är också ett allvari! Det väckte Vrede hos många och spred sig i flera led, som ringar på vattnet. Det negativa sprider sig fortare än det som är positivt, det sprider sig mer långsamt..
Jag är (nästan) övertygad om att SD hade "viss" planering i huvudet att mörda Lena. Han hade förmodligen haft sådana tankar ett tag. Frågan var bara när/var och hur? Och sen kom ju den dagen när det slog slint i hans sjuka skalle... Jag kan inte se någon annan gärningsman med motiv? Åklagarna har kommit fram till att det är uteslutet med någon annan gärningsperson. Ja, då får vi se hur det det går för SD imorgon, bara vänta och se. Var det kl 11.00 domen meddelas?