2021-05-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ditt sista stycke : har själv tänkt så och misstänker att vad som helst skulle kunnaa hända genom en "olycka". Inte bara mellan SD och HD (och barnen) utan även gällande andra människor de har stört sig på under åren som gått sen Lena mördades.

De trodde kanske att allt skulle återgå till att bli som det var innan Lenas död, men de har missbedömt läget totalt. Nu tvingas de gå med blottad bak, vare sig SD fälls eller ej.

De allra flesta av grannarna och geo-folket har förstått hur det ligger till och vilka de har med att göra.
(min spekulation, såklart)

Det är klart vi spekulerar!

Visst är det så att säkert flera trodde att det skulle återgå till det normala. Istället kan det vara så att flera sitter med skägget i brevlådan.
Det mest sorgliga för dem är att de antagligen inte vågar bryta kontakten av rädsla för repressalier.
Kan inte heller tänka mig att deras kvarvarande "vänner" är obekanta med den här tråden eller att de inte läst några delar ur FUP:en.
Det borde talas om detta i geo-kretsar, bland anhöriga, grannar och på arbetsplatser.

Även om några, trots FUP, tror att Davidssons är oskyldiga till mordet så radar ffa SD upp fortsatta wierdogrejer med video på domkraftskaft, hatbrev till ÅH och uttalande i HR att han blir förnärmad av mordets illa utförande kontra att han minsann inte hade gjort det så taffligt.
Om man sen lägger till tidigare mordplaner, återkommande sex på arbetsplatsen, strösselförhör och (åtminstone) 6-årig otrohet. Det finns inte på kartan att man förklara bort det liksom.
Men då har deras kvarvarande svans ändå valt sin sida med de konsekvenser som kan bli följden av att vara i Davidssons närhet frivilligt.
Citera
2021-05-27, 00:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ditt sista stycke : har själv tänkt så och misstänker att vad som helst skulle kunnaa hända genom en "olycka". Inte bara mellan SD och HD (och barnen) utan även gällande andra människor de har stört sig på under åren som gått sen Lena mördades.

De trodde kanske att allt skulle återgå till att bli som det var innan Lenas död, men de har missbedömt läget totalt. Nu tvingas de gå med blottad bak, vare sig SD fälls eller ej.

De allra flesta av grannarna och geo-folket har förstått hur det ligger till och vilka de har med att göra.
(min spekulation, såklart)

Är det inte lite olyckligt att uttala sig till Hovrätten (?) att man är kapabel att mörda så att det ser ut som en olycka och det aldrig skulle upptäckas? ;-)

Jag ser flera skäl bara där att inte släppa ut honom igen. Annars lever väl mängder med rättstjänare farligt sen. Och många andra.

Var det förresten GötaHovrätt som fick ärendet till sig? Eller hamnade det ngnannanstans?
Citera
2021-05-27, 00:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Är det din svenska som är kass eller har det framkommit uppgifter på att SD de facto åt utav kladdkakan?

Måste vara hens Svenska för Steffeponken åt aldrig någon kladdkaka men däremot så slog han ihjäl LW tills hon såg ut som en kladdkaka.
Citera
2021-05-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det inte lite olyckligt att uttala sig till Hovrätten (?) att man är kapabel att mörda så att det ser ut som en olycka och det aldrig skulle upptäckas? ;-)

Jag ser flera skäl bara där att inte släppa ut honom igen. Annars lever väl mängder med rättstjänare farligt sen. Och många andra.

Var det förresten GötaHovrätt som fick ärendet till sig? Eller hamnade det ngnannanstans?

Lyssnade på podden Svenska mordhistorier igår. Fallet heter En Mordbrännare I Familjen. Gärningsmannen hetet Arnold Levin och han brände inne flera av de kvinnor som gjorde slut med honom, fick vårdnaden om dottern, förskingrade hennes arv och la vantarna på en del andra pengar. Trots det uppenbara att han var skyldig så tog det 14 år innan han äntligen åkte fast.

Så om inte SD döms till fängelse på fredag, så kan han - och troligen också HD - aldrig någonsin att känna sig säkra.
Citera
2021-05-27, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du får ut den så kostar den 2 kr per kopia. Ca 24 000 kr alltså. Men vi fick 75% rabatt på fupen 😊. Kanske rabattt på slasken också?

Svartmålandet av LW får vi inte slut på. Det är vissa kontons livsluft i tråden. Tragiskt.
Hur fick ni fram dealen med den feta rabatten?
Som sagt var, så går det att få ut slasken, men det kostar sjukt mycket iom storleken, samt att någon stackare måste gå igenom allt för att maskera det känsligaste..
Det verkar som om somliga inte tror mig, men slasken är en offentlig handling.

På tal om priset för papperskopior, så var det någon tingsrätt, minns inte nu på rak arm, som var snorkiga och vägrade lämna ut någonting öht, utan endast papperskopior, som skulle kosta 5kr/kopia,
jag ifrågasatteoch fick till svar att det minsann är upp till varje enskild tingsrätt att bedöma priset.
Citera
2021-05-27, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur fick ni fram dealen med den feta rabatten?
Som sagt var, så går det att få ut slasken, men det kostar sjukt mycket iom storleken, samt att någon stackare måste gå igenom allt för att maskera det känsligaste..
Det verkar som om somliga inte tror mig, men slasken är en offentlig handling.

På tal om priset för papperskopior, så var det någon tingsrätt, minns inte nu på rak arm, som var snorkiga och vägrade lämna ut någonting öht, utan endast papperskopior, som skulle kosta 5kr/kopia,
jag ifrågasatteoch fick till svar att det minsann är upp till varje enskild tingsrätt att bedöma priset.
https://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2014/augusti/-Slasken-blir-inte-offentlig-nar-atal-vacks/
Citera
2021-05-27, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
https://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2014/augusti/-Slasken-blir-inte-offentlig-nar-atal-vacks/
Ja, vad vill du säga?

Det framgår om du läser hela texten, citat
"Personen fick ut förundersökningsprotokollet. Men i innehållsförteckningen i slasken hade polismyndigheten konsekvent raderat namnen på hörda personer – vittnen, sakkunniga och andra. Person- och faktauppgifter i till exempel beslag, bilder och tjänsteanteckningar hade också maskats. Den tilltalades och offrets namn hade däremot inte sekretessbelagts. Polismyndigheten hänvisade till att de maskerade namnen omfattades av förundersökningssekretess alternativt sekretess med hänsyn till den enskildes intresse."
Citera
2021-05-27, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Steffe är inte smart. En oskyldig skulle aldrig komma på tanken att inför hovrätten säga hur hen skulle ha mördat och skryta om hur smart hen är.

En oskyldig skulle inte heller arrangera en film med ett hat-meddelande till åklagaren för att hen fått frågor i förhör om ett saknat domkraftskaft.

Hur kan en oskyldig ens komma på tanken att prata om nekrofili och sparkar på en död kvinna när hen fick frågor om hen vet när han spillt sperma på Ls kjol?

Må Göta Hovrätt presentera en fällande dom imorgon.
Citera
2021-05-27, 07:29
Medlem
Var med i tråden länge och väl tidigare och var också med och samlade pengar till @puttenot. Hade då hela fup på datorn men den kraschade så den är borta. Hoppas få ställa ett par frågor utan att få svaret att läsa fup 😅
1. Vad kallade sig HD för när hon skrev här på fb?
2. Vet man vad som kompletterats och tryckts på nu i hovrätten?
3. Vad jobbar SD med nu?

Hoppas på fällande men tror tyvärr på friande.
Citera
2021-05-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vore bra att få se hur man granskat ”LW:s alla karlar” och få slut på just den diskussionen en gång för alla.

Själv kan jag tycka att slasken ligger bra där den ligger och kan få "vila i frid".

De som förekommer där är avskrivna från fallet av både åkl och försvar. Tycker att dessa ska vara fredade från tråden (blir bara än mer obefogade spekulationer).

Tillägg:

Själv var jag med och sponsrade till FUP med en bra slant men slasken skulle jag inte ge 1 krona för.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-05-27 kl. 07:47.
Citera
2021-05-27, 07:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Själv kan jag tycka att slasken ligger bra där den ligger och kan få "vila i frid".

De som förekommer där är avskrivna från fallet av både åkl och försvar. Tycker att dessa ska vara fredade från tråden (blir bara än mer obefogade spekulationer).

Tillägg:

Själv var jag med och sponsrade till FUP med en bra slant men slasken skulle jag inte ge 1 krona för.

Det ligger givetvis mycket i det du säger. Jag ska försöka se det på det sättet i stället.
Citera
2021-05-27, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Vad tror ni nu om utgången? Mitt tips är att det blir friande. Annars hade SD frihetsberövats redan. Tyvärr. Borde ha fått livstid.

Tror också på friande.

Men hur funkar det med frågan om frihetsberövande i såna här fall(då mgm är på fri fot under HR-förhandling)?
Kan HR besluta om att personen skall gripas innan de meddelar dom? (alltså om de vet att de kommer att fälla)
Eller blir saken aktuell först den minut domen utlämnas? Isf kan det ju finnas relativt goda möjligheter för den åtalade att avvika: varför inte tex stå ute på valfri flygplats med enkelbiljett i handen när dom meddelas?

Och specifikt i detta fall: står SD nu under bevakning? Får polis i nuläget utöva avlyssning?

Många frågor. Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in