Citat:
Ursprungligen postat av
OleStoltenberg
Men du tror ikke det er RU ?
Vanskelig å si, jeg anser RU mer som en snørrunge. TH må ha skjønnt det med engang. Likevel hadde de en titalls møter på futurum, og de snakket til og med om monero, det henger heller ikke på grep.
Det er nok i det rene at RU må ha vært temmelig frustrert at hans store plan om å lande hvalen og tjene fett på en eller annen kryptoeventyr gikk i vasken. Det blir å spekulere hva som skjedde da, om de klikket for han, eller om fikk en annen å la TH gå på smellen, eller om noen fikk lukt av det hele og så muligheter, eller om RU faktisk har satt TH på sporet av en måte å bli kvitt AEH, eller om alt er rene tilfeldigheter og RU gikk bare videre i livet.
Likevel er jeg av mening at kryptomannen må ha sitt utgangspukt i det mørke nettet. En slags alt-mulig-man som skjuler identiteten sin svært godt og er vant med det. Det er noe han har drevet med en stund. Han er ikke typen som skryter av hvalen på åpne forum. Han er ikke typen som finner personer for å investere 100mill i et seriøs ment kryptoprosjekt. Men hva vet jeg.... Holder fortsatt alle muligheter åpen.
Det må nok være mulig å finne dash transaksjonen tilbake i dashblockchainen. Skal se nærmere på det, men kanskje det kommer flere ting ut i media. At det har kommet tips til politiet i det siste betyr lite, kryptomannen vet å skjule identiteten sin.
Jeg er litt av og på her, veldig mange meldinger å holde styr på, "jobber" også med en annen uoppklart draps/identitetssak, her i Norge.