2021-05-27, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er ikke spor av ham. Da er det altså ham ! Og alle spor som peker bort fra ham, er villedning

Du snakker om villspor !
Det er jo også fantastisk at TH beskrev klærne som lå delvis skjult under håndkleet feil.
Citera
2021-05-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Jeg tror GM (dvs den som står direkte bak forsvinningen av AEH) er ikke nødvendigvis den samme person som er kryptonerden som har rigget hele kryptosporet. Har ingen tvil om at RU kan ha de kryptokunnskaper den kryptonerden-gm har. Kryptonerden er etter min mening en person som er godt kjent på det mørke nettet. Det er der han har mye av kunnskappen sin fra. Han kan være en småkriminell hacker eller lignende. Han bistår kanskje GM men har vanskelig å se han ER GM. Kryptonerden vet kanskje ikke engang hvem er GM. Ikke sikkert han er norsk. Har ikke tro på at kryptosporet løses med det første. Politiet vet allerede uhøre mye, mye mer enn som er offentlig tilgjengelig, likevel er de langt unna en løsning, enda lengre unna AEH.
Så han er en slags Data-Harry (en venn av Olsenbanden)

Men du tror ikke det er RU ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-27 kl. 01:46.
Citera
2021-05-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er jo også fantastisk at TH beskrev klærne som lå delvis skjult under håndkleet feil.
Det må være ham. Det er ingen tvil om det

Hvor er hengeløkken ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-27 kl. 01:37.
Citera
2021-05-27, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kanskje han brukte anne fordi TH letter skulle huske passordet ? Hvis han ofte måtte innom å se innholdet bak passordet ?
begynner han å bli glemsk. Kan alltids notere passord i notatboken.
Senast redigerad av LH07 2021-05-27 kl. 01:37.
Citera
2021-05-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
begynner han å bli glemsk. Kan alltids notere passord i notatboken.
Når du leser kidnappings brevet, kan du tydelig se at GM er redd for at TH ikke skal lykkes med å overføre Monero til ham. Han til og med foreslår at TH skal oppgi GMs Monero konto, som sin konto. Så Monerone TH kjøper straks overføres til GMs Monero konto, uten å først gå til TH og så til ham.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-27 kl. 01:44.
Citera
2021-05-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Han har nok lagt inn noen feil i forklaringen med vilje, for å gi den mer troverdighet. En forklaring vil jo aldri stemme 100%. Dette er selvsagt en del av den avanserte villedingen.
Citera
2021-05-27, 08:08
Medlem
Det blir nesten litt tragikomisk å tenke på hvor tidlig politiet begynte å snakke om villeding, når man vet hvor lite de faktisk hadde funnet ut på det tidspunktet.

Det minner meg om en skoleelev som skal gjøre matteleksene sine, og konkluderer med feil i fasiten før han har gjort et skikkelig forsøk på å løse oppgaven.
Citera
2021-05-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Han har nok lagt inn noen feil i forklaringen med vilje, for å gi den mer troverdighet. En forklaring vil jo aldri stemme 100%. Dette er selvsagt en del av den avanserte villedingen.
Ja, selvsagt
Citera
2021-05-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordmarka
Ren gjetting:
Egon Olsen ble fri fugl mai 2018, har stort voldspotensial, gjennomføringsevne, erfaring, dataingeniør og tid til planlegging.

Finnes altså andre kandidater enn RU som passer profilen, med mindre Egon har skikket seg. Hva tenker dere?
Er nok flere som har spekulert i om DT kan være involvert på en eller annen måte, meg inkludert. Fra det jeg etterhvert har lest om ham, har jeg ikke inntrykk av at han med vitende ville gjort noe slikt mot en gammel dame. 🤔
Citera
2021-05-27, 09:03
Medlem
En Hval er den som alle andre lopper for penger i fks. et pokerspill, sier de i den siste VG krimpodden
https://www.vg.no/podkast/vgtv/program/100417

Milli lurer på hvorfor alt plutselig stoppet opp sommeren 2018 ? Kan det være slik at DN artikkelen 27 juli 2018, hadde motsatt effekt av hva politiet tror. Søkelyset ble plutselig rettet mot Hvalen og kidnapperen valgte derfor å ligge lavt en stund ?

Eller kidnapperen ville skape en distanse mellom DN artikkelen og kidnappingen, så det ikke skulle se ut som det var noen sammenheng mellom kidnapperens fokus på Hvalens milliarder og DNs samtidige fokus på Hvalens milliarder ?

Det er noe der i denne samtidige fokusen på Hvalens milliarder. RU, GM og DN sommeren 2018

Nei, spør DN hva som fikk dem til å skrive om Hvalens milliarder akkurat da, midt i fellesferien ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-27 kl. 09:36.
Citera
2021-05-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utgwarrior
Det har vel blitt antatt at forfatteren har brukt en kombo av norsk, svensk, dansk og engelsk for å villede, derav brukern av ordet «vett»

Slik jeg leser innlegget fra crypto clan så er det en som normalt skriver på (stavanger) dialekt, ikke bare fordi han bruker ordet «vett» men med setninger som:

«Det SÅ møtte meg var helt sjokkerende»

«Jeg bestemte meg for å lære alt om bitcoin, og det GJORE jeg over de neste 6mnd»

«Litt shabby side..» (mulig shabby brukes over hele landet, jeg vet det brukes i stavanger)

«Neo kommer under new coins SJÅ meg»

«Jeg skal snart lage en oversikt over coins SÅ ER LURE å undersøke»

Osv osv. - jeg leser dette som stavanger/sandnes/jær dialekt.

Aner selvfølgelig ikke om forfatter av trusselbrev kan være fra stavanger, men holder personlig en knapp på at RU er forfatter og dermed ikke er fra det området🙂

Dialekten passer også med haugesund/haugalandet.
Citera
2021-05-27, 10:02
Medlem
Dersom man ser på det totale, hittil kjente bildet, tenker jeg at:

1) TH har tatt initiativ til at AEH skulle forsvinne

2) Data-personen(e) har stått for delen med kryptovaluta og digital kommunikasjon

3) En eller flere andre enn data-personen(e) har fysisk sørget for at AEH forsvant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in