Citat:
Ditt sista stycke : har själv tänkt så och misstänker att vad som helst skulle kunnaa hända genom en "olycka". Inte bara mellan SD och HD (och barnen) utan även gällande andra människor de har stört sig på under åren som gått sen Lena mördades.
De trodde kanske att allt skulle återgå till att bli som det var innan Lenas död, men de har missbedömt läget totalt. Nu tvingas de gå med blottad bak, vare sig SD fälls eller ej.
De allra flesta av grannarna och geo-folket har förstått hur det ligger till och vilka de har med att göra.
(min spekulation, såklart)
De trodde kanske att allt skulle återgå till att bli som det var innan Lenas död, men de har missbedömt läget totalt. Nu tvingas de gå med blottad bak, vare sig SD fälls eller ej.
De allra flesta av grannarna och geo-folket har förstått hur det ligger till och vilka de har med att göra.
(min spekulation, såklart)
Det är klart vi spekulerar!
Visst är det så att säkert flera trodde att det skulle återgå till det normala. Istället kan det vara så att flera sitter med skägget i brevlådan.
Det mest sorgliga för dem är att de antagligen inte vågar bryta kontakten av rädsla för repressalier.
Kan inte heller tänka mig att deras kvarvarande "vänner" är obekanta med den här tråden eller att de inte läst några delar ur FUP:en.
Det borde talas om detta i geo-kretsar, bland anhöriga, grannar och på arbetsplatser.
Även om några, trots FUP, tror att Davidssons är oskyldiga till mordet så radar ffa SD upp fortsatta wierdogrejer med video på domkraftskaft, hatbrev till ÅH och uttalande i HR att han blir förnärmad av mordets illa utförande kontra att han minsann inte hade gjort det så taffligt.
Om man sen lägger till tidigare mordplaner, återkommande sex på arbetsplatsen, strösselförhör och (åtminstone) 6-årig otrohet. Det finns inte på kartan att man förklara bort det liksom.
Men då har deras kvarvarande svans ändå valt sin sida med de konsekvenser som kan bli följden av att vara i Davidssons närhet frivilligt.